Banská Bytrica
2. Október udalosť už prebehla
Trenčín
23. Október udalosť už prebehla
Poprad
6. November udalosť už prebehla
Bratislava ⭐
3. December Streda 17:00
Žilina
22. Január už čoskoro
Prešov
12. Február už čoskoro
Nitra
5. Marec už čoskoro
Michalovce
26. Marec už čoskoro
Zvolen
16. Apríl už čoskoro
Trnava
7. Máj už čoskoro
Bardejov
11. Jún už čoskoro
Košice
24. September už čoskoro
Trenčín
8. Október už čoskoro
Poprad
22. Október už čoskoro
Banská Bystrica
12. November už čoskoro
⭐ Bratislava
3. December už čoskoro
3 min. čítanie

Česká značka z beauty segmentu mení vizuálnu identitu a vstupuje do kamenného retailu

Český e-commerce predajca prechádza najväčšou zmenou vo svojej histórii. Spoločnosť Vivantis predstavila nový vizuálny štýl a brand identitu, ktorá má reflektovať posun firmy smerom k mladšej generácii zákazníkov a posilnenie pozície v beauty segmente. Súčasťou transformácie je aj vstup do kamenného retailu – prvú predajňu otvorí koncom októbra v pražskom obchodnom centre Westfield Chodov.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Česká značka z beauty segmentu mení vizuálnu identitu a vstupuje do kamenného retailu
Zdroj: Vivantis

Zmena identity je jedným z krokov, ktorými sa Vivantis snaží zvýšiť svoj trhový podiel a posilniť pozíciu medzi regionálnymi e-commerce hráčmi. Firma zároveň plánuje kombinovať online a offline predaj, keďže väčšina nákupov v segmente kozmetiky a parfumov sa stále uskutočňuje v kamenných predajniach.

Posun celého segmentu beauty e-commerce

Krok Vivantisu zapadá do širšieho trendu, keď sa online predajcovia krásy snažia reagovať na silný tlak cien a rastúce marketingové náklady. Trh, v ktorom dnes stále rozhoduje najnižšia cena, núti značky hľadať nové spôsoby, ako si udržať zákazníkov – cez skúsenosť, dôveru a osobnejší prístup. Práve preto sa čoraz viac firiem, vrátane Notina či Sephory, zameriava na prepojenie online a offline predaja a budovanie zážitku okolo značky.

Segment beauty patrí k najkonkurenčnejším oblastiam online obchodu, s vysokými nárokmi na vizuál, dôveru a lojalitu zákazníkov. Vstup Vivantisu do retailu tak môže byť aj reakciou na rastúce marketingové náklady v e-commerce a snahou odlíšiť sa od čisto online konkurencie.

„V segmente kozmetiky či parfumov sme dnes v situácii, kedy je rozhodujúcim parametrom nákupu cena. Samo osebe to pre zákazníka nie je zlé. Problém je v tom, že väčšina predajcov neponúka žiadnu pridanú hodnotu a príliš sa spolieha na platené zdroje návštevnosti. Do nákupného procesu tak vstupujú neskoro a zákazníci si často už po pár dňoch ani nepamätajú, v ktorom e-shope si tovar objednali. Nemajú k nemu žiadny vzťah ani motiváciu vrátiť sa, pokiaľ im znovu neponúkne najnižšiu cenu. To chceme zmeniť – chceme vytvoriť medzi zákazníkom a značkou silné emočné prepojenie, vďaka ktorému sa k nám bude rád vracať,“ hovorí Martin Komora, CEO Vivantisu.

Vivantis sa týmto krokom snaží zviditeľniť v priestore, ktorému v Česku dlhodobo dominuje Notino, ktoré s ročným obratom v stovkách miliónov eur a silnou expanziou po Európe prakticky určuje smer beauty e-commerce. Vivantis bol doteraz vnímaný skôr ako stabilný, no menej výrazný hráč. Nová identita, retailová expanzia a zmena cieľovej skupiny môžu naznačovať ambíciu túto pozíciu prehodnotiť.

Rebranding ako súčasť širšej stratégie rastu

Nová vizuálna identita vznikla v spolupráci so švédskou agentúrou Snask, ktorá pracovala aj pre značky ako Spotify či Klarna. Zmena sa dotkla loga, farebnosti aj komunikačného štýlu. Spoločnosť zároveň spúšťa najväčšiu brandovú kampaň vo svojej histórii, ktorá potrvá od októbra 2025 do marca 2026 a zameria sa na digitálne a outdoorové formáty.

Vivantis pôsobí na trhu od roku 2002 a prevádzkuje e-shopy vivantis.cz, parfemy.cz, krasa.cz, sperky.cz a hodinky.cz. Z centrálnej základne v Chrudimi obsluhuje zákazníkov v Česku, na Slovensku, v Maďarsku a Rumunsku. Ročné tržby spoločnosti sa pohybujú okolo dvoch miliárd českých korún.

Zdieľať článok
Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge

Starám sa o obsah na ecommercebridge.sk a ecommercebridge.cz. 💌 Filtrujem témy z oblasti e-commerce a marketingu, aby ste mali všetko na jednom mieste a získali prehľad o tom, čo sa deje doma aj vo svete. 📰 Tvorím aj časopis Ecommerce Bridge, ktorý odberateľom posielame zadarmo.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prečo príspevky s aktívnymi odpoveďami na komentáre fungujú lepšie?
4 min. čítanie

Prečo príspevky s aktívnymi odpoveďami na komentáre fungujú lepšie?

Kedysi sa pozornosť sústredila takmer výhradne na samotný príspevok. Riešila sa jeho forma, dĺžka, vizuál, načasovanie. Dnes sa rovnako dôležitým priestorom stáva sekcia komentárov. Sociálne siete čoraz viac podporujú obsah, ktorý vyvoláva interakciu a práve komentáre sú signálom, ktorý algoritmy sledujú veľmi pozorne.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Rýchlosť webu je zásadná. Prihláste sa do PageSpeed.ONE Awards a zistite, ako na tom ste.
3 min. čítanie

Rýchlosť webu je zásadná. Prihláste sa do PageSpeed.ONE Awards a zistite, ako na tom ste.

Rýchlosť webu je stále dôležitejšia téma. Používatelia sú netrpezlivejší, vývojárske trendy komplikujú rýchlosť u používateľov, zariadenia sú čoraz rozmanitejšie. A do toho prichádza Black Friday a nová hrozba v podobe AI botov, ktoré dokážu vyčerpať server rovnako rýchlo ako reálni zákazníci. Rýchlosť prestala byť technickým detailom. Je to otázka biznisu. Práve preto sme tento rok […]

Redakcia Redakcia
TikTok Shop za šesť mesiacov zablokoval 70 miliónov produktov
2 min. čítanie

TikTok Shop za šesť mesiacov zablokoval 70 miliónov produktov

TikTok Shop zverejnil čísla, ktoré ukazujú rozsah boja proti podvodom v online predaji. Platforma v prvých šiestich mesiacoch roku 2025 odmietla viac ako 70 miliónov produktov ešte pred ich zalistovaním – je to o 40 % viac ako v predchádzajúcom polroku. Okrem toho zamietli aj 1,4 milióna žiadostí o registráciu predajcu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe