2 min. čítanie

Česká internetová jednotka ďalej rastie. Seznam.cz vlani zarobil 4,7 miliardy korún

Jednotka českého internetu vlani opäť zaznamenala rekordný rok. Zoznam v tržbách medziročne vzrástol o 4,7 percenta a dosiahol tak na 4,69 miliardy korún. Podľa vyjadrenia spoločnosti sa najväčšou mierou na tomto zlepšení podieľal reklamný systém Sklik, ktorý vykázal rast o 15 percent.

Česká internetová jednotka ďalej rastie. Seznam.cz vlani zarobil 4,7 miliardy korún

Profitabilitu firma udržuje okolo hranice 30 percent, zisk pred zdanením vlani predstavoval 1,4 miliardy, čo znamená medziročné zníženie z úrovne 1,6 miliardy korún. Podľa PR manažérky Zoznamu Anety Kapuciánovej je tento pokles daný rastúcimi mzdovými nákladmi – v roku 2018 internetová jednotka rozšírila svoj tím o 146 nových zamestnancov, čo sa v nákladoch najviac prejavilo práve vlani.

“Rok 2019 sme zasvätili najmä domovskej stránke a s tým súvisiacou personalizáciu obsahu pre našich užívateľov. Veľké mediálne domy aj menší vydavatelia majú enormný záujem o umiestnenie svojich článkov v našom nekonečnom feede, o čom svedčí aj počet partnerských webov, ktorých je dnes okolo troch stoviek,” komentuje Pavel Zima, CEO Seznam.cz.

Silu domovskej stránky Zoznamu potom demonštruje aj počet preklikov práve na obsah vlastných i partnerských webov Zoznamu. Na konci minulého roka sa zastavil na 146 miliónov mesačne, čo predstavuje medziročný nárast o 17 percent. Konzumácia obsahu z domovskej stránky sa následne prejavila aj tento rok počas pandémie koronavírusu.

“Tento rok v marci sme zaznamenali 228 miliónov kliknutí na obsahové weby z našej domovskej stránky. V porovnaní s marcom 2019 ide o 60 % nárast,” uvádza Zima.

 

Zdieľať článok
Ján Janoštiak

News Editor Ecommerce Bridge

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
3 min. čítanie

Tretina ľudí chce, aby im bola objednávka z e-shopu doručená v deň objednania. Generácia Z je ešte náročnejšia

Rýchlosť dodania zostáva jedným z hlavných argumentov pre výber e-shopu, v ktorom zákazník nakúpi. Očakávania nakupujúcich však stále ďaleko predbiehajú realitu na trhu. Hoci takmer tretina nakupujúcich by uvítala doručenie v ten istý deň, iba 15 % nákupov túto potrebu spĺňa. Mladí ľudia sú ešte náročnejší na rýchlosť. Pozrite si výsledky nášho rozsiahleho prieskumu.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+