
Profitabilitu firma udržuje okolo hranice 30 percent, zisk pred zdanením vlani predstavoval 1,4 miliardy, čo znamená medziročné zníženie z úrovne 1,6 miliardy korún. Podľa PR manažérky Zoznamu Anety Kapuciánovej je tento pokles daný rastúcimi mzdovými nákladmi – v roku 2018 internetová jednotka rozšírila svoj tím o 146 nových zamestnancov, čo sa v nákladoch najviac prejavilo práve vlani.
“Rok 2019 sme zasvätili najmä domovskej stránke a s tým súvisiacou personalizáciu obsahu pre našich užívateľov. Veľké mediálne domy aj menší vydavatelia majú enormný záujem o umiestnenie svojich článkov v našom nekonečnom feede, o čom svedčí aj počet partnerských webov, ktorých je dnes okolo troch stoviek,” komentuje Pavel Zima, CEO Seznam.cz.
Silu domovskej stránky Zoznamu potom demonštruje aj počet preklikov práve na obsah vlastných i partnerských webov Zoznamu. Na konci minulého roka sa zastavil na 146 miliónov mesačne, čo predstavuje medziročný nárast o 17 percent. Konzumácia obsahu z domovskej stránky sa následne prejavila aj tento rok počas pandémie koronavírusu.
“Tento rok v marci sme zaznamenali 228 miliónov kliknutí na obsahové weby z našej domovskej stránky. V porovnaní s marcom 2019 ide o 60 % nárast,” uvádza Zima.