2 min. čítanie

Česi v lete na internete míňali doteraz najviac z celého roku 2024, rekordné boli predovšetkým nákupy služieb

Skoro každý tretí Čech, ktorý je užívateľom internetu, si počas letných mesiacov objednal niektorú zo služieb on-line. V júli to pritom bolo v priemere za viac ako osemtisíc korún, čo je tohtoročný jednoznačný rekord. Ako ďalej vyplýva z prieskumu Asociácie pre elektronickú komerciu (APEK), spotrebitelia v lete míňali nadštandardne aj v e-shopoch.

Česi v lete na internete míňali doteraz najviac z celého roku 2024, rekordné boli predovšetkým nákupy služieb
Zdroj: Depositphotos

V júli Česi na internete rekordne míňali za služby

Asociácia sa od začiatku roka 2024 pýta internetových nakupujúcich, či vôbec a prípadne koľko korún približne v danom mesiaci utratili za tovar a koľko za služby, ktoré objednali on-line. „Boli sme zvedaví na výsledky počas letných prázdnin, ktoré sú v priebehu celého roka úplne špecifické. Ukázalo sa, že predovšetkým v júli Česi objednávali služby prostredníctvom internetu. A to za najvyššie sumy od tohtoročného januára,“ komentuje výsledky výskumu výkonný riaditeľ APEK Jan Vetyška. „Priemerná útrata za služby bola v júli viac ako 8 100 Kč, pričom spotrebitelia najviac objednávali z kategórií súvisiacich s dovolenkou. August bol už v tomto smere značne pokojnejší.“

Aj výdavky na tovar v e-shopoch boli v lete nadštandardné

Že sa on-line predaju po slabších rokoch opäť darí, to potvrdil výskum medzi spotrebiteľmi aj v oblasti predaja tovaru. Aspoň jeden balíček si v júli aj auguste objednalo 84 % internetových zákazníkov. Tí v priemere urobili 3,75 nákupov a celkom utratili 4728 Kč (v júli), resp. 4715 Kč (v auguste). To znamená opäť najvyššie mesačné výdavky z celého roka.

„Česi nakupujú v e-shopoch radi, cez prázdniny obvykle vybavenie na dovolenku, ale tiež napríklad vybavenie pre deti do školy. V každom prípade sledujeme od začiatku roka pozitívny vývoj, pokiaľ ide o útraty spotrebiteľov a všetko nasvedčuje tomu, že sa e-commerce vrátila na cestu rastu,“ zhodnotil Jan Vetyška.

Asociácia pre elektronickú komerciu (APEK) najzaujímavejšie výstupy z výskumu zverejňuje pravidelne každý mesiac. Výskum bol realizovaný prostredníctvom internetového zberu (CAWI) agentúrou Nielsen v spolupráci s agentúrou ResSOLUTION na vzorke 1063 respondentov.

Tlačová správa

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Slovenský e-commerce v Q3: Slabé leto zachránil septebmer
4 min. čítanie

Slovenský e-commerce v Q3: Slabé leto zachránil septebmer

Slovenský e-commerce si v tomto roku udržuje jednociferný rast. Po predchádzajúcich dvoch štvrťrokoch tohto roku sa podarilo udržať pozitívny trend aj v tom treťom, ktorý skončil s rastom tržieb 3 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom. E-commerce však mohol dosiahnuť lepší výsledok, ak by nedošlo k spomaleniu záujmu zákazníkov o nákupy v hlavných kategóriách produktov, ako je napríklad spotrebná elektronika. Skokanom kvartálu je zrnková […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+