2 min. čítanie

Česi v lete na internete míňali doteraz najviac z celého roku 2024, rekordné boli predovšetkým nákupy služieb

Skoro každý tretí Čech, ktorý je užívateľom internetu, si počas letných mesiacov objednal niektorú zo služieb on-line. V júli to pritom bolo v priemere za viac ako osemtisíc korún, čo je tohtoročný jednoznačný rekord. Ako ďalej vyplýva z prieskumu Asociácie pre elektronickú komerciu (APEK), spotrebitelia v lete míňali nadštandardne aj v e-shopoch.

Česi v lete na internete míňali doteraz najviac z celého roku 2024, rekordné boli predovšetkým nákupy služieb
Zdroj: Depositphotos

V júli Česi na internete rekordne míňali za služby

Asociácia sa od začiatku roka 2024 pýta internetových nakupujúcich, či vôbec a prípadne koľko korún približne v danom mesiaci utratili za tovar a koľko za služby, ktoré objednali on-line. „Boli sme zvedaví na výsledky počas letných prázdnin, ktoré sú v priebehu celého roka úplne špecifické. Ukázalo sa, že predovšetkým v júli Česi objednávali služby prostredníctvom internetu. A to za najvyššie sumy od tohtoročného januára,“ komentuje výsledky výskumu výkonný riaditeľ APEK Jan Vetyška. „Priemerná útrata za služby bola v júli viac ako 8 100 Kč, pričom spotrebitelia najviac objednávali z kategórií súvisiacich s dovolenkou. August bol už v tomto smere značne pokojnejší.“

Aj výdavky na tovar v e-shopoch boli v lete nadštandardné

Že sa on-line predaju po slabších rokoch opäť darí, to potvrdil výskum medzi spotrebiteľmi aj v oblasti predaja tovaru. Aspoň jeden balíček si v júli aj auguste objednalo 84 % internetových zákazníkov. Tí v priemere urobili 3,75 nákupov a celkom utratili 4728 Kč (v júli), resp. 4715 Kč (v auguste). To znamená opäť najvyššie mesačné výdavky z celého roka.

„Česi nakupujú v e-shopoch radi, cez prázdniny obvykle vybavenie na dovolenku, ale tiež napríklad vybavenie pre deti do školy. V každom prípade sledujeme od začiatku roka pozitívny vývoj, pokiaľ ide o útraty spotrebiteľov a všetko nasvedčuje tomu, že sa e-commerce vrátila na cestu rastu,“ zhodnotil Jan Vetyška.

Asociácia pre elektronickú komerciu (APEK) najzaujímavejšie výstupy z výskumu zverejňuje pravidelne každý mesiac. Výskum bol realizovaný prostredníctvom internetového zberu (CAWI) agentúrou Nielsen v spolupráci s agentúrou ResSOLUTION na vzorke 1063 respondentov.

Tlačová správa

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Instagram spúšťa Edits. Čo prináša nový nástroj na úpravu videí?
3 min. čítanie

Instagram spúšťa Edits. Čo prináša nový nástroj na úpravu videí?

Instagram oficiálne predstavil Edits – svoju vlastnú aplikáciu na úpravu videí. Ocenia ju najmä tvorcovia obsahu a malé značky, ktoré chcú škálovať svoju videoprodukciu. Ide o priamu odpoveď na obľúbený nástroj CapCut, ktorý spadá pod ByteDance. V čom sa tieto aplikácie líšia a aký potenciál majú pre e-commerce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Chceš vedieť, ako sa (ne)zmení SEO po nástupe AI? Pridaj sa na webinár 13. 5. 2025 s TOP SK/CZ SEO špecialistami!
3 min. čítanie

Chceš vedieť, ako sa (ne)zmení SEO po nástupe AI? Pridaj sa na webinár 13. 5. 2025 s TOP SK/CZ SEO špecialistami!

Optimalizácia pre vyhľadávače sa neustále vyvíja – a rok 2025 nie je výnimkou. Zatiaľ čo ceny za kliky v PPC kampaniach rastú a zisky z nich klesajú, SEO ostáva kanálom, ktorý môže prinášať dlhodobé výsledky pri nižších nákladoch. Nie je to však automatické – vyžaduje si znalosť aktuálnych trendov, schopnosť reagovať na zmeny algoritmov a […]

Michal Král Michal Král
E-commerce konzultant, Eshopový kráľ
Prečítať článok
Slovenský e-commerce rastie, ale inak. Priemerná objednávka zdražela, najväčší dopyt je po každodenných produktoch
3 min. čítanie

Slovenský e-commerce rastie, ale inak. Priemerná objednávka zdražela, najväčší dopyt je po každodenných produktoch

Internetové nákupy na Slovensku napriek rozbehnutej konsolidácii narástli aj v prvom kvartáli tohto roka o +3 %. Je to síce nižší rast ako v poslednom kvartáli minulého roka, keď sme zaznamenali nárast až +6 %, avšak potvrdilo sa, že slovenský e-commerce naďalej rastie. Darilo sa najmä každodenným produktom v kategóriách drogéria a potraviny. A čo […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+