V júli Česi na internete rekordne míňali za služby
Asociácia sa od začiatku roka 2024 pýta internetových nakupujúcich, či vôbec a prípadne koľko korún približne v danom mesiaci utratili za tovar a koľko za služby, ktoré objednali on-line. „Boli sme zvedaví na výsledky počas letných prázdnin, ktoré sú v priebehu celého roka úplne špecifické. Ukázalo sa, že predovšetkým v júli Česi objednávali služby prostredníctvom internetu. A to za najvyššie sumy od tohtoročného januára,“ komentuje výsledky výskumu výkonný riaditeľ APEK Jan Vetyška. „Priemerná útrata za služby bola v júli viac ako 8 100 Kč, pričom spotrebitelia najviac objednávali z kategórií súvisiacich s dovolenkou. August bol už v tomto smere značne pokojnejší.“
Aj výdavky na tovar v e-shopoch boli v lete nadštandardné
Že sa on-line predaju po slabších rokoch opäť darí, to potvrdil výskum medzi spotrebiteľmi aj v oblasti predaja tovaru. Aspoň jeden balíček si v júli aj auguste objednalo 84 % internetových zákazníkov. Tí v priemere urobili 3,75 nákupov a celkom utratili 4728 Kč (v júli), resp. 4715 Kč (v auguste). To znamená opäť najvyššie mesačné výdavky z celého roka.
„Česi nakupujú v e-shopoch radi, cez prázdniny obvykle vybavenie na dovolenku, ale tiež napríklad vybavenie pre deti do školy. V každom prípade sledujeme od začiatku roka pozitívny vývoj, pokiaľ ide o útraty spotrebiteľov a všetko nasvedčuje tomu, že sa e-commerce vrátila na cestu rastu,“ zhodnotil Jan Vetyška.
Asociácia pre elektronickú komerciu (APEK) najzaujímavejšie výstupy z výskumu zverejňuje pravidelne každý mesiac. Výskum bol realizovaný prostredníctvom internetového zberu (CAWI) agentúrou Nielsen v spolupráci s agentúrou ResSOLUTION na vzorke 1063 respondentov.
Tlačová správa