2 min. čítanie

Česi v lete na internete míňali doteraz najviac z celého roku 2024, rekordné boli predovšetkým nákupy služieb

Skoro každý tretí Čech, ktorý je užívateľom internetu, si počas letných mesiacov objednal niektorú zo služieb on-line. V júli to pritom bolo v priemere za viac ako osemtisíc korún, čo je tohtoročný jednoznačný rekord. Ako ďalej vyplýva z prieskumu Asociácie pre elektronickú komerciu (APEK), spotrebitelia v lete míňali nadštandardne aj v e-shopoch.

Česi v lete na internete míňali doteraz najviac z celého roku 2024, rekordné boli predovšetkým nákupy služieb
Zdroj: Depositphotos

V júli Česi na internete rekordne míňali za služby

Asociácia sa od začiatku roka 2024 pýta internetových nakupujúcich, či vôbec a prípadne koľko korún približne v danom mesiaci utratili za tovar a koľko za služby, ktoré objednali on-line. „Boli sme zvedaví na výsledky počas letných prázdnin, ktoré sú v priebehu celého roka úplne špecifické. Ukázalo sa, že predovšetkým v júli Česi objednávali služby prostredníctvom internetu. A to za najvyššie sumy od tohtoročného januára,“ komentuje výsledky výskumu výkonný riaditeľ APEK Jan Vetyška. „Priemerná útrata za služby bola v júli viac ako 8 100 Kč, pričom spotrebitelia najviac objednávali z kategórií súvisiacich s dovolenkou. August bol už v tomto smere značne pokojnejší.“

Aj výdavky na tovar v e-shopoch boli v lete nadštandardné

Že sa on-line predaju po slabších rokoch opäť darí, to potvrdil výskum medzi spotrebiteľmi aj v oblasti predaja tovaru. Aspoň jeden balíček si v júli aj auguste objednalo 84 % internetových zákazníkov. Tí v priemere urobili 3,75 nákupov a celkom utratili 4728 Kč (v júli), resp. 4715 Kč (v auguste). To znamená opäť najvyššie mesačné výdavky z celého roka.

„Česi nakupujú v e-shopoch radi, cez prázdniny obvykle vybavenie na dovolenku, ale tiež napríklad vybavenie pre deti do školy. V každom prípade sledujeme od začiatku roka pozitívny vývoj, pokiaľ ide o útraty spotrebiteľov a všetko nasvedčuje tomu, že sa e-commerce vrátila na cestu rastu,“ zhodnotil Jan Vetyška.

Asociácia pre elektronickú komerciu (APEK) najzaujímavejšie výstupy z výskumu zverejňuje pravidelne každý mesiac. Výskum bol realizovaný prostredníctvom internetového zberu (CAWI) agentúrou Nielsen v spolupráci s agentúrou ResSOLUTION na vzorke 1063 respondentov.

Tlačová správa

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Spoločnosť Mediam Group by Aleph sa stala oficiálnym obchodným zástupcom Google Ads na Slovensku
4 min. čítanie

Spoločnosť Mediam Group by Aleph sa stala oficiálnym obchodným zástupcom Google Ads na Slovensku

Mediam Group, súčasť Aleph, globálnej siete digitálnych expertov, oznámila svoju novú pozíciu oficiálneho obchodného zástupcu pre Google Ads na Slovensku a v Maďarsku. Cieľom strategického partnerstva medzi firmami Google a Aleph je poskytovať lokálnu podporu firmám na Slovensku. Spolupráca tak doplní prebiehajúcu priamu správu portfólia klientov spoločnosťou Google.

Michal Haman Michal Haman
Client Partner v Aleph Slovensko
Instagramové príspevky sa zobrazujú vo výsledkoch Google vyhľadávania
3 min. čítanie

Instagramové príspevky sa zobrazujú vo výsledkoch Google vyhľadávania

10. júla 2025 nastala významná zmena pre e-commerce značky, ktoré využívajú Instagram. Vaše príspevky o produktoch, zákulisný obsah či recenzie zákazníkov sa teraz môžu objaviť vo výsledkoch vyhľadávania na Googli – aj vtedy, keď daný používateľ nemá Instagram a vôbec vás nesleduje.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge Europe