Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bratislava
5. December udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január udalosť už prebehla
Žilina
15. Február udalosť už prebehla
Trnava
26. Marec už čoskoro
Zvolen
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
7. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
2 min. čítanie

Česi chcú tradičné darčeky, hľadajú zľavy a investujú viac peňazí do kvality

Vianočné obdobie sa tradične spája s hľadaním dokonalých darčekov pre našich blízkych. Hoci ekonomické výkyvy môžu ovplyvniť správanie spotrebiteľov, Česi zostávajú verní tradičným vianočným darčekom. E-shop Bezvasport.cz odhaľuje, že tento rok zákazníci minú na vianočné darčeky o 15 % viac ako v minulosti. Dôraz kladú na kvalitu a vyššiu cenovú kategóriu.

Česi chcú tradičné darčeky, hľadajú zľavy a investujú viac peňazí do kvality
Zdroj: Depositphotos

Ako ukazujú údaje o predaji od spoločnosti FC Ecom, ktorá stojí za e-shopom Bezvasport.cz, oblečenie a doplnky si udržujú svoju pozíciu na vrchole rebríčka najobľúbenejších vianočných darčekov. Zákazníci sú ochotní investovať do kvalitného darčeka, o čom svedčí aj priemerná hodnota objednávky, ktorá tento rok predstavuje 1 464 Kč. V predchádzajúcom roku bola priemerná hodnota objednávky nižšia, a to 1 390 Kč. 

Táto zimná sezóna priniesla výrazný nárast popularity svetrov – najmä tých s vianočnými vzormi. Podprsenky, ponožky a pyžamá sú ďalšie kategórie, ktoré si udržali stabilný záujem zákazníkov. Medzi ďalšie obľúbené vianočné darčeky naďalej patria peňaženky.

Black Friday ako začiatok vianočných nákupov

“Tento rok sme prvýkrát zaznamenali výrazný nárast dopytu počas Black Friday, a to o 30 %, čo naznačuje, že nákupy vianočných darčekov sa tento rok začali už v novembri. Tento trend, ktorý sme zaznamenali aj minulý rok, ukazuje, že proces výberu darčekov je čoraz premyslenejší. Najintenzívnejší je od začiatku novembra do polovice decembra,stanovuje Peter Král,riaditeľ FC Ecom. Aj keď z údajov spoločnosti vyplýva, že Česi nie sú tento rok pri nákupe vianočných darčekov zdržanlivejší, čakajú na zľavy. 

Počas zľavových akcií sa predaj výrazne zvyšuje oproti štandardnému obdobiu, pričom priemerné výdavky na darčeky vykazujú nárast. Deje sa tak najmä v segmentoch obľúbených darčekov. Z našich údajov vyplýva, že hodnota objednávok sa zvýšila približne o 15 %. To svedčí o ochote ľudí investovať viac do darčekov pre svojich blízkych. Aj keď sa priemerné výdavky líšia podľa kategórií, je zrejmé, že zákazníci uprednostňujú produkty s vyššou cenou, čo vedie k celkovému nárastu priemerných výdavkov,” poznamenáva Petr Král.

 

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber
Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Marketing festival 2024 v Brne opäť oslovil stovky marketérov. Aké kľúčové veci by ste mali riešiť v roku 2024? 
10 min. čítanie

Marketing festival 2024 v Brne opäť oslovil stovky marketérov. Aké kľúčové veci by ste mali riešiť v roku 2024? 

Dnes už legendárna akcia, ktorá sa vrátila na miesto svojich začiatkov. Marketing festival sa tentokrát opäť konal v brnenskom Janáčkovom divadle. Stovky senior marketérov z Česka, Slovenska, ale aj zahraničia prišli nasávať vedomosti a spojiť sa s novým kontaktami. 9 TOP rečníkov sa krásne dopĺňalo v zaujímavom programe poskladanom na mieru súčasnej marketingovej situácie. Prinášame […]

Michal Moricz Michal Moricz
Executive Director v Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani
3 min. čítanie

Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani

V januári zaznamenala česká e-commerce scéna výrazný nárast počtu nových internetových obchodov, pričom ich počet medziročne vzrástol o 30 %. Segment hobby sa tento rok dostal na prvé miesto s 18 % podielom nových e-shopov. Za ním nasledujú dlhodobo obľúbené kategórie oblečenia a potravín. Odborníci v poslednom období zaznamenali aj zvýšený záujem majiteľov kamenných obchodov […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+