2 min. čítanie

Česi chcú tradičné darčeky, hľadajú zľavy a investujú viac peňazí do kvality

Vianočné obdobie sa tradične spája s hľadaním dokonalých darčekov pre našich blízkych. Hoci ekonomické výkyvy môžu ovplyvniť správanie spotrebiteľov, Česi zostávajú verní tradičným vianočným darčekom. E-shop Bezvasport.cz odhaľuje, že tento rok zákazníci minú na vianočné darčeky o 15 % viac ako v minulosti. Dôraz kladú na kvalitu a vyššiu cenovú kategóriu.

Česi chcú tradičné darčeky, hľadajú zľavy a investujú viac peňazí do kvality
Zdroj: Depositphotos

Ako ukazujú údaje o predaji od spoločnosti FC Ecom, ktorá stojí za e-shopom Bezvasport.cz, oblečenie a doplnky si udržujú svoju pozíciu na vrchole rebríčka najobľúbenejších vianočných darčekov. Zákazníci sú ochotní investovať do kvalitného darčeka, o čom svedčí aj priemerná hodnota objednávky, ktorá tento rok predstavuje 1 464 Kč. V predchádzajúcom roku bola priemerná hodnota objednávky nižšia, a to 1 390 Kč. 

Táto zimná sezóna priniesla výrazný nárast popularity svetrov – najmä tých s vianočnými vzormi. Podprsenky, ponožky a pyžamá sú ďalšie kategórie, ktoré si udržali stabilný záujem zákazníkov. Medzi ďalšie obľúbené vianočné darčeky naďalej patria peňaženky.

Black Friday ako začiatok vianočných nákupov

„Tento rok sme prvýkrát zaznamenali výrazný nárast dopytu počas Black Friday, a to o 30 %, čo naznačuje, že nákupy vianočných darčekov sa tento rok začali už v novembri. Tento trend, ktorý sme zaznamenali aj minulý rok, ukazuje, že proces výberu darčekov je čoraz premyslenejší. Najintenzívnejší je od začiatku novembra do polovice decembra,stanovuje Peter Král,riaditeľ FC Ecom. Aj keď z údajov spoločnosti vyplýva, že Česi nie sú tento rok pri nákupe vianočných darčekov zdržanlivejší, čakajú na zľavy. 

Počas zľavových akcií sa predaj výrazne zvyšuje oproti štandardnému obdobiu, pričom priemerné výdavky na darčeky vykazujú nárast. Deje sa tak najmä v segmentoch obľúbených darčekov. Z našich údajov vyplýva, že hodnota objednávok sa zvýšila približne o 15 %. To svedčí o ochote ľudí investovať viac do darčekov pre svojich blízkych. Aj keď sa priemerné výdavky líšia podľa kategórií, je zrejmé, že zákazníci uprednostňujú produkty s vyššou cenou, čo vedie k celkovému nárastu priemerných výdavkov,“ poznamenáva Petr Král.

 

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber
Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Ako automatizácia od AN systems zmenila expedíciu a riadenie zásob v outdoorovom retaile
3 min. čítanie

Ako automatizácia od AN systems zmenila expedíciu a riadenie zásob v outdoorovom retaile

Najväčší outdoorový špecialista v českej republike HUDYsport sa pred desiatimi rokmi rozhodol pre modernizáciu svojich procesov.  V spolupráci so spoločnosťou AN systems nasadil v roku 2015 komplexný ERP systém, ktorý prepojil veľkoobchod, maloobchod, e-shop a skladové hospodárstvo do jedného funkčného celku. Výsledkom je efektívnejšia rýchlejšia expedícia, lepšie riadenie zásob a vyššia spokojnosť zákazníkov.

Viktor Veteška Viktor Veteška
CEO, An systems.sk, s.r.o.
Ako môže AI zmeniť spoluprácu s malými a strednými tvorcami
3 min. čítanie

Ako môže AI zmeniť spoluprácu s malými a strednými tvorcami

Väčšina značiek si pod spoluprácou s influencerom stále predstaví klasický barter alebo platený post. Pravdepodobne na jeho vytvorenie nejakú dobu čakali, pripomienkovali ho a v pozadí bolo očakávanie, že bol vytvorený manuálne. Lenže tvorcovská scéna sa mení. Umelá inteligencia už neformuje len algoritmy platforiem, ale aj samotný obsah. A hoci na Slovensku a v Česku […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+