2 min. čítanie

Česi chcú tradičné darčeky, hľadajú zľavy a investujú viac peňazí do kvality

Vianočné obdobie sa tradične spája s hľadaním dokonalých darčekov pre našich blízkych. Hoci ekonomické výkyvy môžu ovplyvniť správanie spotrebiteľov, Česi zostávajú verní tradičným vianočným darčekom. E-shop Bezvasport.cz odhaľuje, že tento rok zákazníci minú na vianočné darčeky o 15 % viac ako v minulosti. Dôraz kladú na kvalitu a vyššiu cenovú kategóriu.

Česi chcú tradičné darčeky, hľadajú zľavy a investujú viac peňazí do kvality
Zdroj: Depositphotos

Ako ukazujú údaje o predaji od spoločnosti FC Ecom, ktorá stojí za e-shopom Bezvasport.cz, oblečenie a doplnky si udržujú svoju pozíciu na vrchole rebríčka najobľúbenejších vianočných darčekov. Zákazníci sú ochotní investovať do kvalitného darčeka, o čom svedčí aj priemerná hodnota objednávky, ktorá tento rok predstavuje 1 464 Kč. V predchádzajúcom roku bola priemerná hodnota objednávky nižšia, a to 1 390 Kč. 

Táto zimná sezóna priniesla výrazný nárast popularity svetrov – najmä tých s vianočnými vzormi. Podprsenky, ponožky a pyžamá sú ďalšie kategórie, ktoré si udržali stabilný záujem zákazníkov. Medzi ďalšie obľúbené vianočné darčeky naďalej patria peňaženky.

Black Friday ako začiatok vianočných nákupov

“Tento rok sme prvýkrát zaznamenali výrazný nárast dopytu počas Black Friday, a to o 30 %, čo naznačuje, že nákupy vianočných darčekov sa tento rok začali už v novembri. Tento trend, ktorý sme zaznamenali aj minulý rok, ukazuje, že proces výberu darčekov je čoraz premyslenejší. Najintenzívnejší je od začiatku novembra do polovice decembra,stanovuje Peter Král,riaditeľ FC Ecom. Aj keď z údajov spoločnosti vyplýva, že Česi nie sú tento rok pri nákupe vianočných darčekov zdržanlivejší, čakajú na zľavy. 

Počas zľavových akcií sa predaj výrazne zvyšuje oproti štandardnému obdobiu, pričom priemerné výdavky na darčeky vykazujú nárast. Deje sa tak najmä v segmentoch obľúbených darčekov. Z našich údajov vyplýva, že hodnota objednávok sa zvýšila približne o 15 %. To svedčí o ochote ľudí investovať viac do darčekov pre svojich blízkych. Aj keď sa priemerné výdavky líšia podľa kategórií, je zrejmé, že zákazníci uprednostňujú produkty s vyššou cenou, čo vedie k celkovému nárastu priemerných výdavkov,” poznamenáva Petr Král.

 

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber
Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Streaming prekonáva tradičnú televíziu. Čo to znamená pre e-commerce a marketing?
4 min. čítanie

Streaming prekonáva tradičnú televíziu. Čo to znamená pre e-commerce a marketing?

Príjmy zo streamovacích služieb prvýkrát v histórii prekonali tradičnú televíziu. Podľa eMarketer Digital Video Forecast 2025 bude do roku 2028 podiel lineárnej TV na trhu predplatného v USA tvoriť už len tretinu. Spotrebitelia čoraz viac uprednostňujú flexibilné služby dostupné kedykoľvek a kdekoľvek. Ako sa tým môže inšpirovať e-commerce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Nemecký zákazník premýšľa, americký koná. Ako sa to odráža na predajoch v segmente módy?
3 min. čítanie

Nemecký zákazník premýšľa, americký koná. Ako sa to odráža na predajoch v segmente módy?

Nakupovanie módy v e-commerce sa vyvíja rôznymi smermi, čo odhaľujú aj údaje z platformy ECDB. Zatiaľ čo americkí spotrebitelia bez váhania pridávajú položky do svojich digitálnych košíkov, nemeckí a britskí kupujúci sú pri výbere opatrnejší. Napriek tomu všetky regióny dosahujú podobné miery konverzie, čo poukazuje na rozdielne nákupné návyky v globálnom meradle.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Prekvapivý trend na TikToku: Minútové videá získavajú takmer o polovicu väčší dosah
3 min. čítanie

Prekvapivý trend na TikToku: Minútové videá získavajú takmer o polovicu väčší dosah

Snažili ste sa strihať videá do 15 sekúnd? Máme pre vás nové dáta z TikToku, ktoré môžu zmeniť váš prístup. Platforma minulý týždeň zverejnila prekvapivé štatistiky z analýzy za prvý kvartál. Ukázalo sa, že videá dlhšie ako 60 sekúnd majú výrazne lepšie výsledky než krátke klipy. Áno, aj nás to prekvapilo. Je to úplne proti […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+