Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Česi chcú nakupovať, ale strážia si rozpočet

Čechom sa postupne vracia chuť nakupovať, hoci dôraz na ceny a kontrolu výdavkov zostáva vysoký. Mnohí zákazníci starostlivo zvažujú každý nákup, avšak často rušia alebo odkladajú naplánované výdavky. Bežnou súčasťou nákupného procesu sa stali zľavy. Tie zákazníci vyhľadávajú, no podľa panelu spoločnosti SkipPay by nakúpili aj bez nich.

Česi chcú nakupovať, ale strážia si rozpočet
Zdroj: Depositphotos

V porovnaní s prvým polrokom sa chuť nakupovať v posledných mesiacoch zvýšila o 7 %. To naznačuje, že domácnosti postupne zmierňujú úsporné opatrenia a sú ochotnejšie utrácať len na základné potreby. Na druhej strane však rastie ostražitosť voči obchodníkom a kontrola cien.

Výrazným ukazovateľom je aj „možnosť slobodnej voľby“, ktorá vyjadruje, ako ekonomická situácia ovplyvňuje nákupné rozhodnutia. Táto hodnota sa zlepšila o štvrtinu na skóre 4,7, čo znamená, že spotrebitelia sa rozhodujú o niečo slobodnejšie, hoci stále podstatne menej než pred nástupom inflácie pred dvoma rokmi.

Zdroj: SkipPay

Hľadajú sa lacné Vianoce

Podľa analýzy bude nadchádzajúca top predajná sezóna charakteristická zvýšeným dopytom po zľavách. Oproti minulému roku vzrástol o 58 % počet zákazníkov, ktorí by iniciovali nákup iba kvôli samotnej zľave. Zároveň sa zvýšilo aj využívanie zliav o 5 %, a to najmä vďaka marketingovým aktivitám obchodníkov, ktorí sa snažia podporiť chuť zákazníkov nakupovať. Tento trend však môže v dlhodobom horizonte viesť k oslabeniu ziskových marží obchodov, čo môže ohroziť ich schopnosť investovať do inovácií a rozvoja.

Mieru opatrnosti vo výdavkoch potvrdzuje aj fakt, že „miera zvažovania“ – čiže počet krokov, ktoré zákazníci zvažujú pred uskutočnením nákupu – sa zvýšila o 7 % na hodnotu 7,6, najvyššiu za posledné dva roky.

To znamená, že spotrebitelia venujú výberu veľkú pozornosť, porovnávajú ceny a ponuky konkurencie a často odkladajú nákupy na neskôr.

Zdroj: SkipPay

Súčasná ostražitosť v oblasti nákupov tiež vyústila do zvýšenia nedôvery voči e-shopom o 20 % oproti minulému roku. Tento trend sa však nepovažuje za dôsledok nekalých praktík obchodníkov, ale skôr za reakciu na ekonomické prostredie, v ktorom sa spotrebitelia nachádzajú.

Zdieľať článok
Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Expandeco kupuje Poštu bez hranic. Plánuje vybudovať celoeurópsku platformu na expanziu
3 min. čítanie

Expandeco kupuje Poštu bez hranic. Plánuje vybudovať celoeurópsku platformu na expanziu

Spoločnosť Expandeco, popredný poskytovateľ služieb pre expanziu e-shopov, s radosťou oznamuje akvizíciu 100% podielu českej logistickej spoločnosti Pošta bez hranic. Tento strategický krok, ktorý prichádza v čase 10. výročia založenia Expandeco, posilňuje jej postavenie na európskom trhu a umožňuje ponúknuť nielen e-shopom širšie a komplexnejšie služby pre jednoduchšiu expanziu do celej Európy.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+