2 min. čítanie

Carrefour v zelených číslach a prudký e-commerce rast

Obrat spoločnosti vzrástol o 2,3 % na 81,2 miliardy eur a prudko zvýšil čistý zisk. Elektronický obchod dosahuje dobré výsledky, pričom predaj potravín sa v porovnaní s rokom 2020 zvýšil o 20 %.

Carrefour v zelených číslach a prudký e-commerce rast

Prudký nárast zisku a podielu na trhu v kľúčových krajinách

Francúzsky potravinársky gigant Carrefour oznámil prudký nárast čistého zisku o 67 % na 1,07 miliardy eur v roku 2021. Vďačí za  to najmä úsporám nákladov a solídnym tržbám. Skupina trvá najmä na svojom bežnom prevádzkovom zisku (ROC), ktorý je referenčným ukazovateľom v maloobchodnom sektore. Ten v minulom roku vzrástol o viac ako 4,5 % na 2,27 mld. eur. Bez započítania menových vplyvov sa v porovnaní s rokom 2020 zvýšil dokonca o 7,7 %.

Tento zisk vysvetľujú znížením nákladov a nárastom obratu o 2,3 % na 81,245 miliardy eur, pričom podiel na trhu v kľúčových krajinách ako je Francúzsko, Španielsko a Brazília sa zvýšil. Vo Francúzsku, kde Alexandre Bompard stanovil revitalizáciu hypermarketov za svoju prioritu, vzrástol bežný prevádzkový zisk o 20 % na 757 miliónov eur pri náraste obratu o 1,8 %. “Prevádzková marža skupiny vo Francúzsku by sa mala naďalej zlepšovať,” uviedol CFO Matthieu Malige.

Vo Francúzsku, kde Alexandre Bompard stanovil revitalizáciu hypermarketov za svoju prioritu, vzrástol bežný prevádzkový zisk o 20 %.

Alexandre Bompard, CEO Carrefour Zdroj: Carrefour.com

“Carrefour dosiahol v roku 2021 veľmi dobré výsledky, čím potvrdil úspešnú realizáciu svojho strategického plánu,” uviedol Alexandre Bompard, generálny riaditeľ skupiny. “Náš omnichannel model sa naďalej rozširuje: vďaka našim digitálnym aktivitám sa dostávame do popredia na nových trhoch. Naša predajná základňa rastie vysokým tempom. Táto obchodná dynamika sa odráža v silných finančných výsledkoch, keď napriek vysokej konkurencii vzrástli tržby, výrazne sa zlepšil náš prevádzkový zisk a peňažný tok dosiahol rekordnú úroveň.”

Dôraz na e-commerce stratégiu sa vyplatil 

Carrefour dosiahol v roku 2021 GMV (Gross merchandise volume – hrubý objem tovaru) vo výške 3,3 miliardy eur, čo predstavuje nárast o 12 %. Jeho cieľom je strojnásobiť ho na 10 miliárd eur v roku 2026.

Skupina v roku 2021 pokračovala v e-commerce ofenzíve. Otvorila 8 nových zásobovacích centier, spustila služby rýchleho nákupu “Carrefour Sprint” v spolupráci so spoločnosťami Uber Eats a Cajoo a získala menšinový podiel v spoločnosti Cajoo. V decembri bolo oznámené partnerstvo so spoločnosťou Everli. V januári Carrefour spojil svoje sily so spoločnosťou Brut a vytvoril “Brut Shop”.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Európska komisia rozhodla: Booking nesmie prevziať eTraveli
2 min. čítanie

Európska komisia rozhodla: Booking nesmie prevziať eTraveli

Európska komisia (EK) odmietla návrh spoločnosti Booking Holdings na prevzatie švédskeho konkurenta eTraveli za 1,63 miliardy eur. Dôvodom rozhodnutia je obava, že spojenie by mohlo viesť k ešte väčšej dominancii firmy Booking medzi internetovými cestovnými agentúrami a v konečnom dôsledku by mohlo zvýšiť náklady pre hotely a zákazníkov.   Narušenie hospodárskej súťaže? Európska komisia argumentovala, […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Black friday kampane na TikToku menia hru pre e-commerce
2 min. čítanie

Black friday kampane na TikToku menia hru pre e-commerce

TikTok plánuje zadotovať zľavy pre americké e-commerce značky, ktoré použijú TikTok Shop počas predajov v rámci Black Friday a Cyber Monday. TikTok Shop je ambiciózna novinka tejto platformy. “Prinesie videá s možnosťou nakupovania a LIVE streamy priamo do informačných kanálov For You a poskytne značkám, obchodníkom a tvorcom nástroje na priamy predaj prostredníctvom nakupovateľného obsahu […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Nemecký eBay ruší platby v hotovosti
2 min. čítanie

Nemecký eBay ruší platby v hotovosti

Predajcovia na platforme eBay v Nemecku nedávno dostali novú aktualizáciu pravidiel, ktorá sa týka prijímania hotovostných platieb od zákazníkov pri osobnom prevzatí objednávky. S novým pravidlom už nie je možné využiť platbu v hotovosti pri vyzdvihnutí. Napriek tomu je stále dostupná možnosť Click & collect, ale platby musia prebehnúť cez “existujúce štandardné spracovanie platieb”. Platby […]

Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+