
Podľa analýzy spoločnosti Global Market Insights má celosvetový trh s výrobkami pre domáce zvieratá hodnotu 232 miliárd USD a očakáva sa, že do roku 2027 vzrastie na 350 miliárd USD.
Predaj produktov pre domáce zvieratá sa presúva do online priestoru
Posledné dva roky trh s domácimi miláčikmi nielen rástol, ale transformoval sa na digitálny. “Kamenné predajne umožňujú zákazníkom lepší kontakt s produktom, či požiadať predajcu o radu, no elektronický obchod nám umožňuje ponúknuť atraktívnejšie ceny a prístup k širšiemu sortimentu,“ vysvetľuje Marcin Maciąg, generálny riaditeľ spoločnosti Pets Diag.
Ak by sa e-commerce dokázala vysporiadať s výhodami offline predajní, trh s potrebami pre domácich miláčikov by sa mohol presunúť do online priestoru. Pomohli by 3D vizualizácie produktov, ale aj funkčný helpdesk.
Výber produktov pre domácich miláčikov je výrazne jednoduchší na rozhodovanie ako produkty pre ľudí a preto sa mu v online priestore darí.
Aj najväčší svetoví hráči, ako napríklad PETCO a PETSmart, uvádzajú online predaj ako významnú časť celkového predaja. Ten tvorí polovicu ich celkových tržieb. Reťazce ako Walmart a Target oficiálne priznávajú, že v kategórií domácich miláčikov výrazne investujú do digitalizácie predaja.
E-shop už nie je len obchod
Majitelia internetových obchodov uplatňujú množstvo predajných aktivít. Stáva sa štandardom, že e-shop ako pridanú hodnotu ponúka široký rámec programov. Webináre sú čoraz populárnejšie. Rôzne vernostné programy spojené so zľavami sa ukazujú ako účinné riešenia, ktoré zákazníkov motivujú k ďalším nákupom. V posledných mesiacoch sa objavilo niekoľko webových stránok, ktoré okrem ponuky produktov pre zvieratá začali ponúkať aj online stretnutia s veterinárnym lekárom alebo konzultácie.