2 min. čítanie

Budúcnosť komunikácie v e-commerce: Dôvera, dáta a viacgeneračný prístup

Rok 2025 sa nezadržateľne blíži a s ním prichádzajú aj predikcie toho, čo môžeme čakať po profesnej stránke. Spoločnosť Worldcom Public Relations Group predstavila kľúčové trendy, ktoré budú formovať globálne komunikačné stratégie. Na čo sa pripraviť?

Budúcnosť komunikácie v e-commerce: Dôvera, dáta a viacgeneračný prístup
Zdroj: Depositphotos

Vzostup umelej inteligencie a stratégií založených na dátach

Umelá inteligencia a dátová analytika sa stanú jadrom komunikačných stratégií. Prediktívne nástroje a technológie personalizácie budú zdokonaľovať angažovanosť zákazníkov. Budú ponúkať zážitky na mieru. Pre e-commerce to znamená predvídanie potrieb zákazníkov, optimalizáciu marketingu a presné zvyšovanie miery konverzie.

Zdroj: worldcomgroup.com

Udržateľnosť ako strategická priorita

Značky, ktoré začlenia environmentálne, sociálne a riadiace princípy (ESG) do svojich hlavných posolstiev, oslovia uvedomelejších spotrebiteľov. E-commerce platformy by mali zdôrazniť zelenú logistiku, etické zdroje a udržateľné balenie, aby si vybudovali dôveru a lojalitu.

Zamestnaneci ako nástroj na posilnenie značky

Úloha zamestnancov ako ambasádorov značky bude výrazne rásť. Autentické vnútorné príbehy môžu zvýšiť dôveryhodnosť značky a dať e-commerce firmám ľudskú tvár.

Skúste povzbudiť svojich zamestnancov, aby zdieľali svoje skutočné pracovné skúsenosti. Vybudujete si dôveru komunity a dokážete sa lepšie rozlíšiť na preplnenom trhu.

Dôvera v dobe transparentnosti

Dezinformácie a obavy o ochranu údajov podkopávajú dôveru spotrebiteľov. Transparentná komunikácia bude kľúčová pre udržanie vzťahov so zákazníkmi. Pre e-commerce to znamená jasné pravidlá ochrany súkromia, proaktívne bezpečnostné opatrenia a čestné marketingové praktiky.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Ako ovládnuť všetky kanály a získať si zákazníkov

Spotrebitelia očakávajú bezproblémovú interakciu na všetkých platformách. Hranice medzi online a offline svetom sa stierajú, preto musia e-shopy integrovať stratégie na prepojenie viacerých kanálov.

Len tak sa vám podarí vytvoriť konzistentné a zapamätateľné zákaznícke zážitky – či už na sociálnych sieťach, v mobilných aplikáciách alebo vo fyzických predajniach.

Prijatie generačnej rozmanitosti

S nástupom generácie Z na pracovný trh a pokračujúcou kúpyschopnosťou Boomerov sa e-commerce stratégie musia prispôsobiť viacgeneračnému publiku. Každá demografická skupina má svoje jedinečné preferencie a výzvy, ktoré si vyžadujú špecifický prístup ku komunikácii.

Každý trend prináša výzvy aj príležitosti. Proaktívne prijatie týchto stratégií nielenže zosúladí podnikanie s očakávaniami do budúcna, ale tiež zabezpečí trvalý rast a lojalitu zákazníkov v dynamickom online prostredí.

Integráciou týchto poznatkov do svojich komunikačných stratégií môžete nielen reagovať na budúcnosť, ale ju aj formovať.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Instagram spúšťa Edits. Čo prináša nový nástroj na úpravu videí?
3 min. čítanie

Instagram spúšťa Edits. Čo prináša nový nástroj na úpravu videí?

Instagram oficiálne predstavil Edits – svoju vlastnú aplikáciu na úpravu videí. Ocenia ju najmä tvorcovia obsahu a malé značky, ktoré chcú škálovať svoju videoprodukciu. Ide o priamu odpoveď na obľúbený nástroj CapCut, ktorý spadá pod ByteDance. V čom sa tieto aplikácie líšia a aký potenciál majú pre e-commerce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Chceš vedieť, ako sa (ne)zmení SEO po nástupe AI? Pridaj sa na webinár 13. 5. 2025 s TOP SK/CZ SEO špecialistami!
3 min. čítanie

Chceš vedieť, ako sa (ne)zmení SEO po nástupe AI? Pridaj sa na webinár 13. 5. 2025 s TOP SK/CZ SEO špecialistami!

Optimalizácia pre vyhľadávače sa neustále vyvíja – a rok 2025 nie je výnimkou. Zatiaľ čo ceny za kliky v PPC kampaniach rastú a zisky z nich klesajú, SEO ostáva kanálom, ktorý môže prinášať dlhodobé výsledky pri nižších nákladoch. Nie je to však automatické – vyžaduje si znalosť aktuálnych trendov, schopnosť reagovať na zmeny algoritmov a […]

Michal Král Michal Král
E-commerce konzultant, Eshopový kráľ
Prečítať článok
Slovenský e-commerce rastie, ale inak. Priemerná objednávka zdražela, najväčší dopyt je po každodenných produktoch
3 min. čítanie

Slovenský e-commerce rastie, ale inak. Priemerná objednávka zdražela, najväčší dopyt je po každodenných produktoch

Internetové nákupy na Slovensku napriek rozbehnutej konsolidácii narástli aj v prvom kvartáli tohto roka o +3 %. Je to síce nižší rast ako v poslednom kvartáli minulého roka, keď sme zaznamenali nárast až +6 %, avšak potvrdilo sa, že slovenský e-commerce naďalej rastie. Darilo sa najmä každodenným produktom v kategóriách drogéria a potraviny. A čo […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+