AI nákupní asistenti
Integrácia umelej inteligencie v e-commerce dosahuje nové rozmery. Virtuálni nákupní asistenti dokážu zákazníkom pomáhať pri hľadaní ideálnych produktov počas náporu Black Friday. AI nástroje dokážu preskúmať nákupnú históriu zákazníka, ponúkať odporúčania v reálnom čase a dokonca poradiť s veľkosťou či štýlom. Profituje z toho nielen zákazník, ale aj vy – tieto prvky totiž môžu výrazne znížiť mieru vrátenia tovaru a zvýšiť spokojnosť zákazníkov.
Optimalizácia mobilných platieb
Mobile commerce je na vzostupe a ak chcete, aby aj naďalej dominovalo v predajoch, je nevyhnutné poskytovať rôzne spôsoby platieb. V roku 2024 bude rozhodujúcim rozlišovacím prvkom integrácia digitálnych peňaženiek, možností kúpiť teraz a zaplatiť neskôr (BNPL) a one-click checkout.
Zavedenie flexibilných platobných možností spoločnosťami ako Klarna a Afterpay môže byť výhodné najmä pre obchodníkov, ktorí chcú zvýšiť predaj počas Black Friday. Tým, že maloobchodníci ponúkajú spotrebiteľom možnosť efektívnejšie spravovať svoje platby, nielenže zvyšujú priemerné hodnoty svojich objednávok, ale aj podporujú väčšiu lojalitu a spokojnosť zákazníkov v konkurenčnom prostredí.
UGC & social proof
Využite vplyv sociálneho dôkazu na Black Friday – dajte do popredia obsah vytvorený používateľmi, recenzie zákazníkov a oznámenia o nákupe v reálnom čase. Vytvárajte interaktívne kampane na sociálnych sieťach, ktoré povzbudia zákazníkov, aby sa podelili o svoje skúsenosti a nákupy, čím podporia dôveru a vytvoria konverzie založené na FOMO.
Gamifikácia nakupovania
Zapojte gamifikáciu do nakupovania aj počas Čierneho piatku. Vytvoríte tak pútavejší zážitok. Skúste využiť funkcie, ako napr:
- koleso šťastia,
- odmeny za skorý nákup,
- príležitosti, pri ktorých sa násobia vernostné body,
- prekvapenia a záhadné boxy.
Hybridné nákupné zážitky
Využívajte hybridné riešenia na preklenutie rozdielov medzi online a offline prostredím. Skúste zapojiť:
- virtuálne kabínky s využitím AR,
- exkluzívne akcie v kamennom obchode s využitím QR kódov,
- live shopping,
- digitálne porovnávanie cien v predajni.
Pamätajte, že úspech počas Black Friday nestojí na jednej veci – ide o dokonalú kombináciu načasovania, technológií a nákupných skúseností zákazníkov.