6 min. čítanie

Buďte doma ako doma. Visual Search a jednoduchý nákup nábytku

Každý z nás má pre svoj domov jedinečnú víziu, nápady a inšpirácie. Vyhľadať e-shop s konkrétnym dizajnovým štýlom alebo obľúbeného výrobcu môže byť jednoduché. Nájsť ale presne produkt, po ktorom už dlho túžite, je väčšinou časovo náročné. BIANO si s tým poradilo a prinieslo svojim zákazníkom novinku v podobe visual search.

Simona Porubská Simona Porubská
SEO špecialistka v Biano.sk
Buďte doma ako doma. Visual Search a jednoduchý nákup nábytku

Hľadáte nábytok a dekorácie z internetu?

BIANO prišlo s rýchlym a jednoduchým spôsobom, ako mať domov ako z Pinterestu či z fotky obľúbenej influencerky na Instagrame. Svojim používateľom sa snaží ušetriť čas a ponuku výrobkov im šije na mieru aj vďaka vizuálnemu vyhľadávaniu.

Funkcia visual search je jedným z kľúčových nástrojov. Na BIANO majú používatelia ďalej možnosť využiť textové vyhľadávanie, ktoré pracuje so synonymami, vie rozoznávať preklepy a taktiež našepkáva najpopulárnejšie filtre vo vyhľadávanej kategórii.

Niekedy však býva celkom obtiažne produkt presne opísať. A to hlavne tak, aby sa používateľ trafil do špecifického filtra, tvaru či dizajnového štýlu.

Vizuálne vyhľadávanie je v tomto zmysle naopak veľmi explicitné a konkrétne. Naprieč celým BIANO webom sa v pravom hornom rohu nachádza ikona foťáku. Stačí na ňu kliknúť a nahrať akúkoľvek fotku nábytku z mobilu alebo stiahnutý obrázok z internetu.

Umelá inteligencia, na ktorej princípe obrázkové vyhľadávanie funguje, nájde podobné produkty. Za malú chvíľku si ich používateľ môže prezerať a často sa medzi nimi nájde aj presne ten istý produkt, ktorý hľadal. Výhodou je, že vidí cenovú ponuku na marketplace a môže si tak vybrať cenovo najvýhodnejší variant zo stoviek e-shopov.

BIANO Visual Search a jeho špecifiká

To, čo našu aplikáciu odlišuje od konkurenčných služieb, je unikátna databáza Home&Decor produktov, ktorá bola použitá na trénovanie našich modelov. Samozrejme ich ďalej rozvíjame ďalším rastom katalógu a samotnou interakciou používateľov s výsledkami vizuálneho vyhľadávania,” vysvetľuje business developer Martin Mikolas.

Dodáva: Ďalšou výhodou výsledkov vizuálneho vyhľadávania na BIANO je nespočetné množstvo tovaru od partnerských e-shopov, vďaka čomu sa výpis výsledkov neobmedzuje len na ponuku jedného obchodu, ale vyhľadáva naprieč stovkami webov.”

To, ako kvalitná bude analýza obrázkov a fotografií závisí na rozlišení či pozadí fotografie. Rovnako tak je kvalita fotiek dôležitá pre zákazníkov, pretože tí nakupujú hlavne očami. 

Z vyjadrení eshopov je jedným z najčastejších dôvodov reklamácie tovaru nesprávne zobrazená farba produktu. Nielen kvôli zákazníkom, ale aj kvôli kvalitnejším výsledkom vyhľadávania, apelujeme na našich partnerov, aby nám poskytovali nielen kvalitné informácie o produktoch ale aj kvalitné produktové fotografie”, hovorí Martin.

Klenoty vizuálneho vyhľadávania

Získali sme pre vás zaujímavé insighty od Kateřiny Václavkovej, ktorá je BIANO product manažerkou.

Vizuálne vyhľadávanie BIANO od júna postupne spustilo aj v ostatných krajinách: Slovensko, Rumunsko, Holandsko, Maďarsko, Brazília a Portugalsko, v ktorých mu ale nepredchádzala žiadna kampaň. Používatelia sa visual search učia používať sami. 

Po úspěšné televizní kampani, kterou jsme odstartovali v září loňského roku, uživatelé v Česku nahráli do vizuálního vyhledávání více než 20 000 obrázků. Na ostatních zemích jsme zatím nijak výrazné kampaně nespouštěli,” uviedla Kateřina. 

V Rumunsku a na Slovensku stihli používatelia nahrať a vyhľadávať pomocou tisícok obrázkov. Holandsko, Maďarsko a Brazília sa držia na stovkách a v Portugalsku sa tiež tento trend pomaly rozbieha.

To, v akej krajine sa vizuálne vyhľadávanie využíva najviac sa nedá presne definovať. Výsledok ovplyvňuje doba spustenia, celková návštevnosť a tiež aj kampane.

„Co ale zajímavé je, je konverzní poměr, protože dosahuje vysoké hodnoty na všech zemích a proto v této funkcionalitě vidíme neskutečný potenciál,” hovorí Kateřina a dodáva: „Od uživatelů zatím dostáváme velmi pozitivní ohlasy, o nichž vypovídá právě i vysoký konverzní poměr. Proto máme v plánu funkcionalitu i nadále rozvíjet a učit s ní uživatele více pracovat.” 

Čo používatelia vyhľadávajú pomocou obrázkov najviac

Najčastejšie vyhľadávaným sortimentom na BIANO sa stali kategórie nábytku, v ktorom sa používatelia zvyčajne snažia nájsť cenovo výhodnejšiu alternatívu. 

Favoritom obrázkového vyhľadávania sa stali aj svietidlá. Pri lustroch a lampách majú totiž používatelia veľmi často konkrétne vizuálne požiadavky.

V menšej miere sa visual search využíva pri hľadaní: 

  • riadu, 
  • bytových dekorácií,
  • či iných drobnejších doplnkov.

Hľadanie pomocou obrázkov prekvapilo v kategóriách s textilom. Ľudia nakupovali najmä obliečky, vankúše, deky a plédy. 

Zaujímavé je aj to, že obľúbené kategórie sa v rámci vizuálneho vyhľadávania menia od krajiny ku krajine. Na Slovensku medzi top sortiment patria lustre a závesné svietidlá, koberce, kreslá či jedálenské stoličky. Rohové sedacie súpravy sa umiestnili na šiestom mieste, pričom v Česku obsadili prvú priečku.

Keďže vizuálne vyhľadávanie BIANO uviedlo na trh v podstate nedávno a v rámci krajín nerovnomerne, insighty a výsledky, ktoré sme vám priniesli, momentálne považujeme za ilustratívne, pretože so stúpajúcou mierou adopcie visual search medzi používateľmi sa budú meniť.

Zdieľať článok
Simona Porubská
SEO špecialistka v Biano.sk

SEO špecialistka a linkbuilderka pre vyhľadávač nábytku a interiérových doplnkov BIANO. Vo voľnom čase freelance content writerka a blogerka, ktorá píše hlavne pre ľudí.

Tento článok ti prináša

Biano

Šikovný nákup nábytku a dekorácií je poslaním Biano.sk. Nájdete tu viac než 200 obchodov na jednom miete.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
5 min. čítanie

Prieskum slovenských e-shopov (E-shop Barometer 2022)

E-shop Barometer je pravidelný prieskum realizovaný medzi slovenskými e-shopmi s rôznorodou ponukou produktov a služieb. Aj uplynulý siedmy ročník, pod taktovkou ui42 v spolupráci s KPMG na Slovensku, priniesol náhľad pod pokrievku slovenskej e-commerce scény. Prečítajte si aké očakávania mali e-shoperi na Vianoce poznačené energetickou krízou a vysokou infláciou. Aké kroky plánujú napríklad aj v […]

Robo Háger Robo Háger
Marketing Director
Prečítať článok
4 min. čítanie

E-shopy s automatickým odporúčaním predávajú efektívnejšie

Cieľom každého e-shopu je predávať. V mori konkurencie, možnostiach marketingových nástrojov a narastajúcich očakávaní zákazníkov je však stále náročnejšie dosahovať stanovené ciele. Stačí dnes väčší budget na reklamu, lepší marketing alebo redizajn webu k tomu, aby boli zákazníci spokojnejší a predaj efektívnejší? 

Robo Háger Robo Háger
Marketing Director
Prečítať článok