Každý z nás má pre svoj domov jedinečnú víziu, nápady a inšpirácie. Vyhľadať e-shop s konkrétnym dizajnovým štýlom alebo obľúbeného výrobcu môže byť jednoduché. Nájsť ale presne produkt, po ktorom už dlho túžite, je väčšinou časovo náročné. BIANO si s tým poradilo a prinieslo svojim zákazníkom novinku v podobe visual search.
BIANO prišlo s rýchlym a jednoduchým spôsobom, ako mať domov ako z Pinterestu či z fotky obľúbenej influencerky na Instagrame. Svojim používateľom sa snaží ušetriť čas a ponuku výrobkov im šije na mieru aj vďaka vizuálnemu vyhľadávaniu.
Funkcia visual search je jedným z kľúčových nástrojov. Na BIANO majú používatelia ďalej možnosť využiť textové vyhľadávanie, ktoré pracuje so synonymami, vie rozoznávať preklepy a taktiež našepkáva najpopulárnejšie filtre vo vyhľadávanej kategórii.
Niekedy však býva celkom obtiažne produkt presne opísať. A to hlavne tak, aby sa používateľ trafil do špecifického filtra, tvaru či dizajnového štýlu.
Vizuálne vyhľadávanie je v tomto zmysle naopak veľmi explicitné a konkrétne. Naprieč celým BIANO webom sa v pravom hornom rohu nachádza ikona foťáku. Stačí na ňu kliknúť a nahrať akúkoľvek fotku nábytku z mobilu alebo stiahnutý obrázok z internetu.
Umelá inteligencia, na ktorej princípe obrázkové vyhľadávanie funguje, nájde podobné produkty. Za malú chvíľku si ich používateľ môže prezerať a často sa medzi nimi nájde aj presne ten istý produkt, ktorý hľadal. Výhodou je, že vidí cenovú ponuku na marketplace a môže si tak vybrať cenovo najvýhodnejší variant zo stoviek e-shopov.
„To, čo našu aplikáciu odlišuje od konkurenčných služieb, je unikátna databáza Home&Decor produktov, ktorá bola použitá na trénovanie našich modelov. Samozrejme ich ďalej rozvíjame ďalším rastom katalógu a samotnou interakciou používateľov s výsledkami vizuálneho vyhľadávania,” vysvetľuje business developer Martin Mikolas.
Dodáva: „Ďalšou výhodou výsledkov vizuálneho vyhľadávania na BIANO je nespočetné množstvo tovaru od partnerských e-shopov, vďaka čomu sa výpis výsledkov neobmedzuje len na ponuku jedného obchodu, ale vyhľadáva naprieč stovkami webov.”
To, ako kvalitná bude analýza obrázkov a fotografií závisí na rozlišení či pozadí fotografie. Rovnako tak je kvalita fotiek dôležitá pre zákazníkov, pretože tí nakupujú hlavne očami.
„Z vyjadrení eshopov je jedným z najčastejších dôvodov reklamácie tovaru nesprávne zobrazená farba produktu. Nielen kvôli zákazníkom, ale aj kvôli kvalitnejším výsledkom vyhľadávania, apelujeme na našich partnerov, aby nám poskytovali nielen kvalitné informácie o produktoch ale aj kvalitné produktové fotografie”, hovorí Martin.
Získali sme pre vás zaujímavé insighty od Kateřiny Václavkovej, ktorá je BIANO product manažerkou.
Vizuálne vyhľadávanie BIANO od júna postupne spustilo aj v ostatných krajinách: Slovensko, Rumunsko, Holandsko, Maďarsko, Brazília a Portugalsko, v ktorých mu ale nepredchádzala žiadna kampaň. Používatelia sa visual search učia používať sami.
„Po úspěšné televizní kampani, kterou jsme odstartovali v září loňského roku, uživatelé v Česku nahráli do vizuálního vyhledávání více než 20 000 obrázků. Na ostatních zemích jsme zatím nijak výrazné kampaně nespouštěli,” uviedla Kateřina.
V Rumunsku a na Slovensku stihli používatelia nahrať a vyhľadávať pomocou tisícok obrázkov. Holandsko, Maďarsko a Brazília sa držia na stovkách a v Portugalsku sa tiež tento trend pomaly rozbieha.
To, v akej krajine sa vizuálne vyhľadávanie využíva najviac sa nedá presne definovať. Výsledok ovplyvňuje doba spustenia, celková návštevnosť a tiež aj kampane.
„Co ale zajímavé je, je konverzní poměr, protože dosahuje vysoké hodnoty na všech zemích a proto v této funkcionalitě vidíme neskutečný potenciál,” hovorí Kateřina a dodáva: „Od uživatelů zatím dostáváme velmi pozitivní ohlasy, o nichž vypovídá právě i vysoký konverzní poměr. Proto máme v plánu funkcionalitu i nadále rozvíjet a učit s ní uživatele více pracovat.”
Najčastejšie vyhľadávaným sortimentom na BIANO sa stali kategórie nábytku, v ktorom sa používatelia zvyčajne snažia nájsť cenovo výhodnejšiu alternatívu.
Favoritom obrázkového vyhľadávania sa stali aj svietidlá. Pri lustroch a lampách majú totiž používatelia veľmi často konkrétne vizuálne požiadavky.
V menšej miere sa visual search využíva pri hľadaní:
Hľadanie pomocou obrázkov prekvapilo v kategóriách s textilom. Ľudia nakupovali najmä obliečky, vankúše, deky a plédy.
Zaujímavé je aj to, že obľúbené kategórie sa v rámci vizuálneho vyhľadávania menia od krajiny ku krajine. Na Slovensku medzi top sortiment patria lustre a závesné svietidlá, koberce, kreslá či jedálenské stoličky. Rohové sedacie súpravy sa umiestnili na šiestom mieste, pričom v Česku obsadili prvú priečku.
Keďže vizuálne vyhľadávanie BIANO uviedlo na trh v podstate nedávno a v rámci krajín nerovnomerne, insighty a výsledky, ktoré sme vám priniesli, momentálne považujeme za ilustratívne, pretože so stúpajúcou mierou adopcie visual search medzi používateľmi sa budú meniť.
SEO špecialistka a linkbuilderka pre vyhľadávač nábytku a interiérových doplnkov BIANO. Vo voľnom čase freelance content writerka a blogerka, ktorá píše hlavne pre ľudí.
Šikovný nákup nábytku a dekorácií je poslaním Biano.sk. Nájdete tu viac než 200 obchodov na jednom miete.
Pravidlené novinky, rozhovory a dlhodobý obsah pre majiteľov eshopov a ecommerce marketérov. To je Ecommerce Bridge.
Pravidlené novinky, rozhovory a dlhobobý obsah pre majiteľov eshopov a ecommerce marketérov. To je Ecommerce Bridge.