Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Britský Amazon sprísňuje pravidlá pre vrátenie tovaru pre medzinárodných predajcov

Bristký Amazon oznámil, že k 11. novembru 2024 prídu do platnosti nové pravidlá pre vrátenie tovaru. Tento krok je súčasťou snahy Amazonu o zjednodušenie procesu vrátenia tovaru a zvýšenie spokojnosti zákazníkov na platforme v Spojenom kráľovstve, čím sa vytvára spoľahlivejšia a jednotná skúsenosť s vrátením tovaru. Zmeny však priamo ovplyvnia medzinárodných predajcov.

Britský Amazon sprísňuje pravidlá pre vrátenie tovaru pre medzinárodných predajcov
Zdroj: Depositphotos

Podľa nových pravidiel musia medzinárodní predajcovia zákazníkom z Veľkej Británie poskytnúť domácu adresu pre vrátenie tovaru alebo zabezpečiť predplatený štítok na vrátenie s možnosťou sledovania. Ak predajca nesplní túto požiadavku do štyroch dní od podania žiadosti o vrátenie, zákazník automaticky dostane refundáciu bez povinnosti vrátiť produkt.

Čo sa mení:

  1. Požiadavka na domácu adresu pre vrátenie alebo bezplatný štítok: Predajcovia musia mať adresu pre vrátenie tovaru vo Veľkej Británii alebo poskytnúť predplatený štítok na vrátenie s možnosťou sledovania.
  2. Automatická refundácia po štyroch dňoch: Ak predajca do štyroch dní nesplní podmienky pre vrátenie, Amazon zákazníkovi vráti peniaze a zákazník si môže produkt ponechať.

Podľa Amazonu UK ide o krok, ktorý má posilniť dôveru zákazníkov vo Veľkej Británii, ktorí očakávajú možnosť vrátenia tovaru bez výdajov.

Podpora pre predajcov

Amazon chce medzinárodným predajcom uľahčiť prechod na nové pravidlá tým, že im poskytne zoznam odporúčaných poskytovateľov služieb. Patria medzi ne spoločnosti ako Evri, Royal Mail, UPS, DHL a La Poste Groupe.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Predĺžená lehota na vrátenie tovaru počas sviatkov

Amazon tiež predlžuje lehotu na vrátenie tovaru počas sviatkov. Túto zmenu aplikuje na viaceré európske krajiny vrátane Nemecka, Francúzska, Talianska a Holandska.

Tovar zakúpený od 1. novembra do 25. decembra bude možné vrátiť až do 31. januára alebo do 30 dní od dátumu zakúpenia (podľa toho, čo nastane neskôr). 

Toto rozšírenie lehoty podporuje pohodlie zákazníkov a je dôležitým faktorom pre predajcov, ktorí sa pripravujú na sviatočnú sezónu.

Odporúčania pre e-commerce

Ak predávate svoje produkty na britskom Amazone, máte ešte nejaký čas na zavedenie zmien.

Dbajte na efektívne riešenia a myslite na to, čo je potrebné zabezpečiť.

Predajcovia by mali zhodnotiť svoju súčasnú infraštruktúru pre vrátenie tovaru a zvážiť využitie odporúčaných poskytovateľov Amazonu na zjednodušenie dodržiavania pravidiel.

Zároveň je vhodné myslieť aj na to, že Amazon zvykne meniť svoje pravidlá vrátenia tovaru aj v ďalších európskych krajinách. Preto môžeme očakávať podobné úpravy nielen v Spojenom kráľovstve, ale aj v ďalších krajinách. O tom však zatiaľ platforma neinformuje.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?
5 min. čítanie

Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?

Zákazníci sú náročnejší než kedykoľvek predtým. Očakávajú rýchlosť, pohodlie a zároveň osobný prístup. Ak chcete osloviť zákazníkov, nestačí len predávať – oplatí sa budovať vzťahy a prinášať hodnotu, inak riskuje stratu lojality. Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaľuje, ktoré faktory dnes rozhodujú o úspechu značiek a ako sa im prispôsobiť. Aké ponaučenia […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+