3 min. čítanie

Briti trávia na sociálnych sieťach hodiny. Štúdia spoločnosti IAS pomôže marketérom k efektívnej reklame

Až 53 % spotrebiteľov v UK strávi na sociálnych sieťach dve až štyri hodiny denne. Každý štvrtý spotrebiteľ strávi viac ako päť hodín denne prechádzaním, sledovaním a klikaním na svoje sociálne kanály. To sú niektoré z kľúčových zistení štúdie spoločnosti Integral Ad Science (IAS), ktorá sa špecializuje na kvalitu digitálnych médií.

Briti trávia na sociálnych sieťach hodiny. Štúdia spoločnosti IAS pomôže marketérom k efektívnej reklame

Správa Social Media Ad Receptivity (Vnímavosť reklamy v sociálnych médiách) vychádza z prieskumu online spotrebiteľov v Spojenom kráľovstve. Štúdia IAS potvrdila, že medzi najobľúbenejšie sociálne siete patrí Facebook, za ktorým nasledujú YouTube, Instagram, TikTok, Twitter, Snapchat, Pinterest a LinkedIn.

Každý štvrtý britský spotrebiteľ strávi na sociálnych sieťach viac ako päť hodín denne.

Takmer deväť z desiatich britských spotrebiteľov – presnejšie 86 % v roku 2021 využilo reklamu na sociálnych sieťach (napríklad tým, že na ňu kliklo). Spotrebitelia sú ochotní spolupracovať so značkami cez sociálne siete. Jeden z piatich (19 %) spotrebiteľov dokonca zakúpi produkt alebo službu inzerovanú medzi novinkami v jeho feede.

Briti uprednostňujú bannerové reklamy (45 %) pred videoreklamou (26 %). Pre porovnanie, 35 % chce na svojich sociálnych sieťach vidieť reklamy priamo z účtov značiek a len 21 % uprednostňuje zobrazovanie reklám od influencerov.

Reklamy vedľa nebezpečného obsahu sú mrhaním prostriedkov. Cestou je natívna reklama

Výskum IAS poukazuje aj na niektoré významné riziká. Najmä pokiaľ ide o reklamy, ktoré sa zobrazujú vedľa nebezpečného obsahu tj. obsahu, ktorý je v rozpore s hodnotami značky a ohrozuje jej dobré meno.

36 % spotrebiteľov v dôsledku nárastu falošných správ menej dôveruje reklamám na sociálnych sieťach. V prípade reklám, ktoré sa zobrazujú vedľa nebezpečného obsahu, až 67 % spotrebiteľov si myslí, že zodpovednosť nesie sociálna sieť. Podľa 31 % nesie zodpovednosť značka. 55 % respondentov pravdepodobne nekúpi produkt propagovaný na kanáloch, ktorý sa nachádza vedľa nebezpečného obsahu. 46 % respondentov si pravdepodobne zakúpi výrobok alebo službu inzerovanú na ich kontách v rámci sociálnych sietí, pokiaľ súvisí s prezeraným obsahom.

55 % respondentov pravdepodobne nekúpi produkt propagovaný na kanáloch, ktorý sa nachádza vedľa nebezpečného obsahu.

Paul Nasse, regionálny viceprezident pre spoluprácu s agentúrami v regióne EMEA spoločnosti Integral Ad Science, povedal: “Prieskum ukazuje, že marketéri musia brať do úvahy kontext svojich reklám na sociálnych sieťach a miesta, kde sa objavujú, aby maximalizovali svoje investície. Táto zodpovednosť spočíva na celom reklamnom ekosystéme, ktorý má poskytovať reklamy pútavé pre online spotrebiteľov a prinášať lepší zážitok.”

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy. marketérov a všetkých fanúšikov ecommerce. Prinášame novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta ecommerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články