Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bratislava
5. December udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január udalosť už prebehla
Žilina
15. Február udalosť už prebehla
Trnava
26. Marec už čoskoro
Zvolen
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
7. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
2 min. čítanie

Briti po Vianociach vracajú až 42 % objednávok. Bude platba za vrátenie tovaru nová norma?

Podľa spoločnosti ZigZag, ktorá poskytuje služby v oblasti vrátenia tovaru, sa online maloobchodníci boria s najväčšou januárovou vlnou vráteného tovaru v histórii. Aj keď zákazníci musia za vrátenie tovaru čoraz častejšie platiť, percentá sú oveľa vyššie ako pred rokom.

Briti po Vianociach vracajú až 42 % objednávok. Bude platba za vrátenie tovaru nová norma?
Zdroj: Depositphotos

ZigZag porovnal objem vratiek z 1. a 2. januára 2024 s vratkami v rovnakom období roku 2023. Spoločnosť zaznamenala 42 % nárast vrátených objednávok v Spojenom kráľovstve, čo je o 16 % viac ako v predchádzajúcom období. V USA číslo narástlo dokonca až o 26 %. Pre porovnanie, vrátený tovar v Nemecku či Francúzsku v porovnaní rokov skočilo “len” o 13 – 20 %.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Al Gerrie, generálny riaditeľ spoločnosti ZigZag, uviedol, že čísla svedčia to o tom, ako sa spotrebitelia snažia držať výdavky na uzde.

“Hoci neočakávame, že by sa počet vráteného tovaru zvýšil o 42 % za celý január, tieto údaje ukazujú, že môžeme očakávať jeden z najrušnejších januárov v histórii v oblasti vrátenia tovaru. Je možné, že zákazníci teraz vracajú vianočné darčeky a nákupy s úmyslom nakúpiť ich lacnejšie v januárových výpredajoch, čo je zložitá situácia, v ktorej sa budú musieť maloobchodníci starostlivo orientovať,” povedal Gerrie

E-shopy sa snažia byť čo najviac prozákaznícke a mnoho z nich umožňuje bezplatné vrátenie tovaru. V uvedených prípadoch však takmer z polovice (48 %) ide o spoplatnené vrátenie. Až 63 % maloobchodných klientov spoločnosti ZigZag v súčasnosti v určitej miere využíva riešenie platených vratiek.

Stane sa platba za vrátenie tovaru novou normou?

Pre e-shopy by bolo najvýhodnejšie, keby vracanie tovaru čo najviac eliminovali. Náklady na manipuláciu predstavujú vysoké čiastky, a preto mnohí maloobchodníci využívajú poplatky za vrátenie tovaru. 

Niektoré značky prichádzajú s vlastnými riešeniami ako si s tým poradiť a penalizujú používateľov, ktorí zneužívajú bezplatné vrátenie tovaru.

Predchádzanie vráteniu tovaru je pre mnohých internetových predajcov najvyššou prioritou. Napríklad vo Švajčiarsku sú internetové obchody zodpovedné za správne informácie o produktoch a veľkostiach, aby sa množstvo vrátených výrobkov znížilo.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani
3 min. čítanie

Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani

V januári zaznamenala česká e-commerce scéna výrazný nárast počtu nových internetových obchodov, pričom ich počet medziročne vzrástol o 30 %. Segment hobby sa tento rok dostal na prvé miesto s 18 % podielom nových e-shopov. Za ním nasledujú dlhodobo obľúbené kategórie oblečenia a potravín. Odborníci v poslednom období zaznamenali aj zvýšený záujem majiteľov kamenných obchodov […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Ako sme na tom so sledovaním televízie?
2 min. čítanie

Ako sme na tom so sledovaním televízie?

S novým obsahom sa možnosti trávenia času pred televíznymi obrazovkami rozširujú. YouTube je najsledovanejšia streamovacia služba v USA, ukazuje správa spoločnosti Nielsen. Táto platforma zároveň kraľuje sledovaniu na televíznych obrazovkách s 8,6 % a druhé miesto zastáva Netflix.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+