2 min. čítanie

Briti po Vianociach vracajú až 42 % objednávok. Bude platba za vrátenie tovaru nová norma?

Podľa spoločnosti ZigZag, ktorá poskytuje služby v oblasti vrátenia tovaru, sa online maloobchodníci boria s najväčšou januárovou vlnou vráteného tovaru v histórii. Aj keď zákazníci musia za vrátenie tovaru čoraz častejšie platiť, percentá sú oveľa vyššie ako pred rokom.

Briti po Vianociach vracajú až 42 % objednávok. Bude platba za vrátenie tovaru nová norma?
Zdroj: Depositphotos

ZigZag porovnal objem vratiek z 1. a 2. januára 2024 s vratkami v rovnakom období roku 2023. Spoločnosť zaznamenala 42 % nárast vrátených objednávok v Spojenom kráľovstve, čo je o 16 % viac ako v predchádzajúcom období. V USA číslo narástlo dokonca až o 26 %. Pre porovnanie, vrátený tovar v Nemecku či Francúzsku v porovnaní rokov skočilo “len” o 13 – 20 %.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Al Gerrie, generálny riaditeľ spoločnosti ZigZag, uviedol, že čísla svedčia to o tom, ako sa spotrebitelia snažia držať výdavky na uzde.

„Hoci neočakávame, že by sa počet vráteného tovaru zvýšil o 42 % za celý január, tieto údaje ukazujú, že môžeme očakávať jeden z najrušnejších januárov v histórii v oblasti vrátenia tovaru. Je možné, že zákazníci teraz vracajú vianočné darčeky a nákupy s úmyslom nakúpiť ich lacnejšie v januárových výpredajoch, čo je zložitá situácia, v ktorej sa budú musieť maloobchodníci starostlivo orientovať,“ povedal Gerrie

E-shopy sa snažia byť čo najviac prozákaznícke a mnoho z nich umožňuje bezplatné vrátenie tovaru. V uvedených prípadoch však takmer z polovice (48 %) ide o spoplatnené vrátenie. Až 63 % maloobchodných klientov spoločnosti ZigZag v súčasnosti v určitej miere využíva riešenie platených vratiek.

Stane sa platba za vrátenie tovaru novou normou?

Pre e-shopy by bolo najvýhodnejšie, keby vracanie tovaru čo najviac eliminovali. Náklady na manipuláciu predstavujú vysoké čiastky, a preto mnohí maloobchodníci využívajú poplatky za vrátenie tovaru. 

Niektoré značky prichádzajú s vlastnými riešeniami ako si s tým poradiť a penalizujú používateľov, ktorí zneužívajú bezplatné vrátenie tovaru.

Predchádzanie vráteniu tovaru je pre mnohých internetových predajcov najvyššou prioritou. Napríklad vo Švajčiarsku sú internetové obchody zodpovedné za správne informácie o produktoch a veľkostiach, aby sa množstvo vrátených výrobkov znížilo.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels
5 min. čítanie

Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels

Platforma zavádza zmenu, ktorá zásadne ovplyvní spôsob, akým milióny ľudí zdieľajú videá. Facebook sa rozhodol zjednodušiť koncept videa a oznámil, že v priebehu najbližších mesiacov sa každé nahrané video automaticky zmení na Reels. Už žiadne rozhodovanie medzi formátmi – všetko sa zjednocuje. Pozrime sa, čo táto zmena znamená pre tvorcov obsahu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch
5 min. čítanie

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch

Kto z nás si aspoň raz nekrátil čakanie hrou v mobile? V roku 2025 patria digitálne hry – či už na telefóne, konzole alebo počítači – medzi najobľúbenejšie formy trávenia času online. Z pohľadu reklamy sú však stále nedocenené. Hoci mladšie generácie strávia nad hrami desiatky minút denne, značky im venujú len zlomok svojich rozpočtov. […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 
7 min. čítanie

isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 

Kvôli tlaku globálnych hráčov z Ázie a rozmachu online trhovísk sa prostredie e-commerce v strednej Európe dynamicky mení. Mnohým internetovým obchodom hrozí zánik a v hre ostáva ten, kto sa prispôsobí. Rozhodujúcou konkurenčnou výhodou sa stáva logistika. isklad, technologický líder medzi fulfillment centrami, preto prichádza s prelomovými inováciami, ktoré môžu zamiešať karty celému odvetviu.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+