Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
3 min. čítanie

Blokovanie reklám či lepší prehľad zobrazení: Čo prinášajú nové funkcie YouTube pre tvorcov?

YouTube sa v novej aktualizácii snažil zamerať sa na zlepšenie interakcie s používateľmi, transparentnosť a monetizáciu tvorcov obsahu. Kanály dokonca budú môcť blokovať konkrétne kategórie reklám priamo v YouTube Studio. Niektoré aktualizácie môžu oceniť aj e-commerce firmy, ktoré využívajú video marketing.

Blokovanie reklám či lepší prehľad zobrazení: Čo prinášajú nové funkcie YouTube pre tvorcov?
Zdroj: Depositphotos

1. Nálepka s anketou pre Shorts

YouTube uviedol novú funkciu nálepky pre Shorts, ktorá umožňuje tvorcom pridávať ankety priamo do svojho obsahu. Ide o interaktívny spôsob, ako zapojiť divákov a získať okamžitú spätnú väzbu alebo názory sledovateľov.

Doteraz boli ankety obmedzené na príspevky alebo komentáre k videám. Teraz však diváci môžu jednoducho hlasovať, čo zvyšuje angažovanosť kanála.

Keďže Shorts generuje pôsobivých 70 miliárd zobrazení denne, táto funkcia môže byť užitočná pre kanály, ktoré chcú zvýšiť interakciu so zákazníkmi. YouTube oznámil, že táto funkcia bude dostupná pre všetkých tvorcov do týždňa.

Ankety môžu byť v e-commerce silným nástrojom na získanie spätnej väzby od zákazníkov o preferenciách produktov, testovanie marketingových nápadov a zvýšenie interakcie. Ich integrácia do Shorts môže výrazne zvýšiť angažovanosť a viditeľnosť značky.

2. Views Display: Rozdelenie podľa formátu pre lepšie prehľady

YouTube zaviedol nový filter v zobrazení prehľadov. Tvorcovia budú môcť vidieť, koľko zobrazení generuje každý typ obsahu – či už Shorts, dlhé videá alebo live stream. Táto funkcia poskytuje väčšiu transparentnosť v tom, ktoré formáty oslovujú publikum. To je cenný feedback pre úpravu obsahovej stratégie.

Ak ste doteraz mali problém s vyhodnocovaním rôznych formátov, nový filter môže pomôcť k odstráneniu blokov pri tvorbe nového videoobsahu.

Sledovanie toho, ktoré typy obsahu prinášajú najviac zobrazení, pomôže marketérom v e-commerce sústrediť svoje úsilie tam, kde generujú najväčšiu angažovanosť a výnosy.

3. Super Chat Goals spája gamifikáciu a monetizáciu

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

YouTube experimentuje so Super Chat goals. Ide o gamifikovanú funkciu zameranú na zvýšenie angažovanosti počas živých prenosov a premiér. Novinka umožní tvorcom nastaviť ciele pre príspevky od divákov. Tí, ktorí pošlú príspevok, získajú istú formu odmeny – tým sa zvyšuje motivácia k zapojeniu.

Značky, ktoré využívajú liveshopping alebo spolupracujú s influencermi, môžu so Super Chat Goals zvýšiť angažovanosť počas spustenia nových produktov alebo predajných akcií, čo vedie k vyšším príjmom aj interakciám.

4. Blokovanie reklám na YouTube

YouTube teraz ponúka možnosť blokovať konkrétne kategórie reklám na úrovni kanála priamo v YouTube Studio. Tvorcovia tak budú mať dosah na to, aby sa pri ich obsahu zobrazovali určité typy reklám. Hoci táto funkcia bola už dostupná prostredníctvom AdSense, teraz je jednoduchšie ju spravovať priamo na platforme YouTube.

Tvorcovia sú upozornení, že obmedzovanie reklám môže ovplyvniť ich príjmy, no táto funkcia poskytuje väčšiu kontrolu nad tým, aké reklamy sa zobrazujú.

Napríklad značky môžu zabezpečiť, že reklamy od konkurenčných alebo nesúvisiacich produktov sa nebudú zobrazovať pri ich obsahu. Majú tak šancu zachovať si integritu značky a dôveru publika.

Najnovšie aktualizácie YouTube ponúkajú nové spôsoby, ako zvýšiť angažovanosť, zdokonaliť obsahové stratégie a zvýšiť monetizáciu. Využitím nových funkcií môžu značky lepšie spojiť so svojím publikom a optimalizovať svoje video marketingové úsilie.

|

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Facebook aktualizuje pravidlá pre ukladanie živých vysielaní
2 min. čítanie

Facebook aktualizuje pravidlá pre ukladanie živých vysielaní

Facebook oznámil významné zmeny týkajúce sa správy živých videí na svojej sieti. Dôležitá zmena vstupuje do platnosti dnes, 19. februára 2025 – všetky nové živé vysielania budú na platforme dostupné len 30 dní po ich odvysielaní. Po mesiaci Facebook automaticky vymaže všetky videá zo svojich serverov. Zistite, ako bude fungovať ukladanie živých vysielaní na Facebooku […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Video na LinkedIn získava viac priestoru. Ako to využiť?
3 min. čítanie

Video na LinkedIn získava viac priestoru. Ako to využiť?

Video obsah púta pozornosť – vidíme to v podstate na všetkých platformách. Na Instagrame dominujú Reels, Facebook je plný videí, dokonca YouTube, ktorý je založený na videách, má svoje Shorts. A nakoniec, stretávame sa s nimi aj v e-shopoch pri prezentácii produktov. Aj biznisová sieť LinkedIn informovala, že medziročne sledovanosť videí vzrástla o 36 %, […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Predpokladá sa, že live shopping tento rok osloví viac ako 20 % Američanov
3 min. čítanie

Predpokladá sa, že live shopping tento rok osloví viac ako 20 % Američanov

Online nakupovanie sa mení a jedným z rastúcich trendov je live shopping – forma predaja, kde si spotrebitelia môžu v reálnom čase prezerať produkty, klásť otázky a okamžite nakupovať. Podľa predpovede EMARKETER bude v roku 2025 prostredníctvom livestreamu nakupovať viac ako 21,7 % digitálnych kupujúcich v USA. Tento trend naznačuje, že interaktívne formy e-commerce naberajú […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+