2 min. čítanie

Black Friday týždeň je za nami. Najvyššie zľavy boli na hodinky, šperky a erotické pomôcky

Black Friday týždeň aj tento rok mnoho ľudí využilo na vianočné nákupy. Podľa údajov Shoptetu, ktorý zabezpečuje fungovanie viac ako 7 000 slovenských e-shopov, Slováci minuli rekordnú sumu. Obrat e-shopov na Shoptete predstavoval počas Black Friday týždňa približne 14,5 milióna eur. Zákazníci teda minuli o vyše dva milióny eur viac ako predošlý rok.

Black Friday týždeň je za nami. Najvyššie zľavy boli na hodinky, šperky a erotické pomôcky
Zdroj: Freepik

Zľavy ponúkala väčšina obchodov

„Zľavy z cien svojich produktov ponúkalo približne 70 % e-shopov na Shoptete. Priemerná zľava predstavovala podobne ako minulý rok niečo vyše 20 %,“ približuje Mária Auxtová, Country Lead pre Slovensko spoločnosti Shoptet.

„Najvyššie zľavy až 50 % mohli zákazníci dostať na hodinky a šperky. Výrazné akcie boli aj na erotické pomôcky – až mínus 40 %. Znížením cien sa snažili zaujať aj obchody v segmente zábavy, teda darčekové predmety, potreby na párty, zábavné predmety a podobne. V tomto prípade predstavovali priemerné zľavy 30 %,“ hovorí Mária Auxtová. Približne o štvrtinu lacnejšie mohli zákazníci kúpiť aj kozmetiku, parfumy, oblečenie a doplnky.

Akcie trvajú čoraz dlhšie

Podľa Márie Auxtovej sme aj tento november mohli pozorovať trend predlžujúcich sa Black Friday akcií. Zatiaľ čo pôvodne išlo naozaj o jeden deň, postupne sa zľavy predĺžili na celý víkend a neskôr na týždeň. Dnes môžeme vidieť Black Friday zľavy v niektorých e-shopoch aj niekoľko týždňov, prípadne Black Friday priamo prechádza do Cyber Monday akcií. Tento trend možno pozorovať aj na dátach.

„Novembrový obrat e-shopov na Shoptete predstavoval 52 miliónov eur, čo je takmer o 8 miliónov eur viac ako minulý rok. Ide celkovo o veľmi silný mesiac a samotný Black Friday až tak výrazne nevybočuje. Vidieť, že zákazníci využívajú akcie priebežne,“ konštatuje Mária Auxtová.

Čo sa kupovalo najviac?

E-shopy na Shoptete vybavili v novembri vyše 700-tisíc objednávok. Obsah košíkov do veľkej miery kopíroval obľúbený typ darčekov pod vianočný stromček.

„Zo strany zákazníkov bol najväčší záujem o sortiment elektroniky, oblečenia a doplnkov, o parfumy a kozmetiku,“ upresňuje Mária Auxtová. E-shopárov ešte čaká pár náročných predvianočných týždňov, keďže ako napovedajú dáta, tento rok sa opäť viac ľudí rozhodlo darčeky objednávať online.

Tlačová správa

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Tento článok ti prináša

Shoptet

Shoptet je platforma pre e-shopy, ktorá ponúka komplexné riešenia pre vytvorenie a správu internetových obchodov. Súčasťou ich služieb je aj podpora marketingu a možnosť automatizácie mnohých procesov. Shoptet je aktívny na slovenskom a českom trhu a v súčasnosti pomáha podnikať viac ako 34 000 e-shopom.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels
5 min. čítanie

Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels

Platforma zavádza zmenu, ktorá zásadne ovplyvní spôsob, akým milióny ľudí zdieľajú videá. Facebook sa rozhodol zjednodušiť koncept videa a oznámil, že v priebehu najbližších mesiacov sa každé nahrané video automaticky zmení na Reels. Už žiadne rozhodovanie medzi formátmi – všetko sa zjednocuje. Pozrime sa, čo táto zmena znamená pre tvorcov obsahu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch
5 min. čítanie

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch

Kto z nás si aspoň raz nekrátil čakanie hrou v mobile? V roku 2025 patria digitálne hry – či už na telefóne, konzole alebo počítači – medzi najobľúbenejšie formy trávenia času online. Z pohľadu reklamy sú však stále nedocenené. Hoci mladšie generácie strávia nad hrami desiatky minút denne, značky im venujú len zlomok svojich rozpočtov. […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 
7 min. čítanie

isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 

Kvôli tlaku globálnych hráčov z Ázie a rozmachu online trhovísk sa prostredie e-commerce v strednej Európe dynamicky mení. Mnohým internetovým obchodom hrozí zánik a v hre ostáva ten, kto sa prispôsobí. Rozhodujúcou konkurenčnou výhodou sa stáva logistika. isklad, technologický líder medzi fulfillment centrami, preto prichádza s prelomovými inováciami, ktoré môžu zamiešať karty celému odvetviu.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+