Zľavy ponúkala väčšina obchodov
„Zľavy z cien svojich produktov ponúkalo približne 70 % e-shopov na Shoptete. Priemerná zľava predstavovala podobne ako minulý rok niečo vyše 20 %,“ približuje Mária Auxtová, Country Lead pre Slovensko spoločnosti Shoptet.
„Najvyššie zľavy až 50 % mohli zákazníci dostať na hodinky a šperky. Výrazné akcie boli aj na erotické pomôcky – až mínus 40 %. Znížením cien sa snažili zaujať aj obchody v segmente zábavy, teda darčekové predmety, potreby na párty, zábavné predmety a podobne. V tomto prípade predstavovali priemerné zľavy 30 %,“ hovorí Mária Auxtová. Približne o štvrtinu lacnejšie mohli zákazníci kúpiť aj kozmetiku, parfumy, oblečenie a doplnky.
Akcie trvajú čoraz dlhšie
Podľa Márie Auxtovej sme aj tento november mohli pozorovať trend predlžujúcich sa Black Friday akcií. Zatiaľ čo pôvodne išlo naozaj o jeden deň, postupne sa zľavy predĺžili na celý víkend a neskôr na týždeň. Dnes môžeme vidieť Black Friday zľavy v niektorých e-shopoch aj niekoľko týždňov, prípadne Black Friday priamo prechádza do Cyber Monday akcií. Tento trend možno pozorovať aj na dátach.
„Novembrový obrat e-shopov na Shoptete predstavoval 52 miliónov eur, čo je takmer o 8 miliónov eur viac ako minulý rok. Ide celkovo o veľmi silný mesiac a samotný Black Friday až tak výrazne nevybočuje. Vidieť, že zákazníci využívajú akcie priebežne,“ konštatuje Mária Auxtová.
Čo sa kupovalo najviac?
E-shopy na Shoptete vybavili v novembri vyše 700-tisíc objednávok. Obsah košíkov do veľkej miery kopíroval obľúbený typ darčekov pod vianočný stromček.
„Zo strany zákazníkov bol najväčší záujem o sortiment elektroniky, oblečenia a doplnkov, o parfumy a kozmetiku,“ upresňuje Mária Auxtová. E-shopárov ešte čaká pár náročných predvianočných týždňov, keďže ako napovedajú dáta, tento rok sa opäť viac ľudí rozhodlo darčeky objednávať online.
Tlačová správa