Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január už čoskoro
Žilina
13. Február už čoskoro
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
3 min. čítanie

Black Friday je tu, tretina zákazníkov e-shopov naň cielene čaká s nákupom darčekov

Piatok po americkom Dni vďakyvzdania je tým pravým Čiernym piatkom. A to je deň, kedy na zákazníkov čakajú najväčšie predvianočné zľavy a štartuje vrchol maloobchodnej sezóny. Black Friday tento rok pripadá na 29. november a Česi sa naň poctivo chystajú. Podľa výskumu Asociácie pre elektronickú komerciu (APEK) čaká na výhodné ponuky cielene tretina nakupujúcich, ktorí budú objednávať darčeky v e-shopoch.

Black Friday je tu, tretina zákazníkov e-shopov naň cielene čaká s nákupom darčekov

Black Friday v podaní e-commerce = týždeň najvyšších obratov

Ako ukázali dáta z minuloročných predajov, týždeň okolo akčného Black Friday je jedným z vrcholov celoročných on-line predajov. „V našom prostredí väčšina obchodníkov poskytuje špeciálne zľavy vo veľkom po celý týždeň. Odhadujeme, že obraty od pondelka 25. novembra do nedele 1. decembra sa budú na internete pohybovať medzi 7 a 8 miliardami korún. Očakávame jednoznačne tohtoročné rekordné predaje. Druhým vrcholom potom bude týždeň od 9. decembra,“ uvádza výkonný riaditeľ APEK, Jan Vetyška.

Optimizmus je pritom na mieste. V predvianočnom výskume medzi internetovými nakupujúcimi uviedlo takmer 7 % respondentov, že v zľavových akciách plánujú objednať väčšinu vianočných darčekov. Aspoň časť sa potom počas Black Friday chystá objednať 26 % online spotrebiteľov. „To ale, samozrejme, nie je všetko. Ďalších 50 % účastníkov nášho výskumu uviedlo, že výhodné ponuky obvykle využívajú náhodne, ak sa im naskytne vhodná príležitosť. A rovnako budú postupovať aj tento rok,“ dopĺňa Vetyška.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Výdajné boxy budú maximálne vyťažené, objednávať do nich pôjde v podstate až do Štedrého dňa

Zatiaľ čo ešte v roku 2020 plánovalo využívať na Vianoce výdajné boxy ako najčastejší spôsob doručenia 1,5 % nakupujúcich, tento rok je to už 45 %. Automatický výdaj sa tak stal medzi zákazníkmi najpopulárnejším variantom, aký pri svojich objednávkach preferujú. „Fenomén obľuby osobného vyzdvihnutia je v Česku zrejmý. Doručenie na adresu totiž na Vianoce uprednostňuje len 24 % zákazníkov e-shopov. Tento vývoj potvrdzuje, ako rýchlo sa sieť výdajných miest a boxov v Česku podarila vybudovať,“ komentuje Jan Vetyška.

A dokedy je vhodné vianočné nákupy objednať tak, aby darčeky dorazili pod stromček včas? „Odporúčam neváhať. Pri tovare, ktorý nemá obchodník skladom, rozhodne stojí za to nakupovať čo najrýchlejšie. Výrobky, ktoré skladom sú, a zákazník ich chce poslať na adresu, by som odporúčal odoslať nákupný košík najneskôr v stredu 18. decembra. Naopak, do výdajní e-shopov sa bude možné vydať v podstate až do Štedrého dňa,“ uzatvára Vetyška.

Vianočný výskum bol pre Asociáciu pre elektronickú komerciu (APEK) realizovaný prostredníctvom internetového zberu (CAWI) agentúrou Nielsen v spolupráci s agentúrou ResSOLUTION na vzorke 1320 respondentov, 1051 po screene.

Tlačová správa

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Budúcnosť e-commerce je tu: Perplexity spúšťa možnosť nakupovania
3 min. čítanie

Budúcnosť e-commerce je tu: Perplexity spúšťa možnosť nakupovania

Umelá inteligencia čoraz výraznejšie ovplyvňuje spôsob nakupovania a predávania. Jej prienik do nákupného procesu prináša rad inovácií, ktoré menia tradičné prístupy na efektívnejšie, rýchlejšie a personalizované skúsenosti. Dôkazom je aj Perplexity – vyhľadávač s umelou inteligenciou, od ktorého sa očakáva, že svojou novinkou spôsobí revolúciu v nakupovaní. S novými funkciami, ktoré zvyšujú pohodlie zákazníkov, otvára […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+