Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január už čoskoro
Žilina
13. Február už čoskoro
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
3 min. čítanie

Big data podporujú úspech v e-commerce

Big data (v slovenčine poznáme aj ako veľké dáta) sú v súčasnosti dôležité pre spoločnosti, značky a obchody, ktoré sa snažia získať konkurenčnú výhodu. Ako zdroj informácií poslúži výskum, online transakcie či sociálne médiá a môžu mať rôzne formy. Môžu byť štruktúrované, pološtruktúrované alebo neštruktúrované. Analytika a strojové učenie umožňujú ísť viac do hĺbky, odhaľujú skryté poznatky a vzory. Inšpirujte sa príkladom z USA a zistite viac o big data!

Big data podporujú úspech v e-commerce
Zdroj: Depositphotos

Big data a e-commerce: Od prehľadu k optimalizácii

Veľké dáta majú v e-commerce rozsiahle využitie. Napríklad firmám umožňujú skúmať preferencie a správanie spotrebiteľov prostredníctvom segmentácie zákazníkov a customizovaných nákupných skúseností. Zaručuje dostupnosť správnych produktov v správnom čase a na správnom mieste, čím pomáha pri predpovedaní dopytu a optimalizácii logistiky pri riadení zásob.

Ďalšou dôležitou oblasťou, v ktorej big data vykazujú veľkú hodnotu, sú:

  • Optimalizácia cien: Dynamické cenové techniky založené na ponuke, dopyte a konkurenčných cenách umožňujú podnikom maximalizovať príjem a zároveň byť konkurencieschopnými.
  • Riadenie AI chatbotov na efektívne spracovanie dopytov v oblasti starostlivosti o zákazníkov. Systém zlepšuje podporu tým, že rozpoznáva spoločné problémy klientov.
  • Pomáha produktovému manažmentu aj ostatným – na základe preferencií spotrebiteľov môžu spoločnosti maximalizovať svoj produktový rad.
  • Uľahčuje analýzu konkurencie. Vďaka dátam môžu firmy nájsť účinné stratégie na trhu a lepšie sa rozhodovať.
Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Posilnenie marketingu a výkonnosti

V marketingu a reklame veľké dáta podporujú mimoriadne cielené kampane zamerané na konkrétne skupiny spotrebiteľov. Ponúkajú tiež analýzu výkonnosti, takže firmy môžu vždy vyhodnotiť a zlepšiť svoje marketingové aktivity.

Veľmi na nich závisí aj monitorovanie výkonu, najmä v prípade e-shopov. Analýza ukazovateľov, ako sú časy načítania a chybovosť, pomáha spoločnostiam maximalizovať používateľský zážitok a zaručiť bezproblémovú prevádzku.

Využívanie big data má pre spoločnosti a obchody svoje výhody. Zahŕňajú kontrolu nákladov, lepšiu efektívnosť, konkurencieschopnú cenotvorbu, kreatívny vývoj produktov a služieb, prieskum miestneho trhu a riadenie reputácie online. Pomáha podnikom rozhodovať sa, rýchlo reagovať na spotrebiteľské trendy a udržať si náskok v dynamickom e-commerce.

Ako Domino’s využíva svojich 85 000 zdrojov údajov

Jednou z praktických ukážok toho, ako veľké dáta menia e-commerce, sú personalizované nákupné skúsenosti. Pekný príklad je Domino’s Pizza, ktorá v kampani AnyWare umožňuje nakupovať pizzu aj prostredníctvom inteligentných hodiniek, televízorov či sociálnych sietí.

Aby to však mohlo fungovať, spoločnosť využíva kombináciu údajov z viac ako 85 000 štruktúrovaných a neštruktúrovaných zdrojov. Domino’s tak má úplný obraz o preferenciách a aktivitách spotrebiteľov.

  • Integrácia údajov. Domino’s môže správne preskúmať interakcie a preferencie spotrebiteľov vďaka agregácii údajov v reálnom čase z mnohých predajných kanálov. Táto integrácia uľahčuje poznanie spotrebiteľských preferencií a požadovanej objednávky.
  • Domino’s prispôsobuje svoje marketingové plány a odporúčania produktov v závislosti od konkrétnych údajov o spotrebiteľoch pomocou analýzy veľkých dát. Ak si spotrebiteľ pravidelne objednáva napríklad určitý druh pizze, systém mu môže odporučiť súvisiace produkty alebo poskytnúť individuálne zľavy.
  • Lepšia angažovanosť spotrebiteľov. Objednávanie prostredníctvom viacerých kanálov zvyšuje spokojnosť a angažovanosť spotrebiteľov. Spotrebitelia oceňujú jednoduchosť a flexibilitu objednávania prostredníctvom svojich obľúbených pomôcok.
  • Analýza veľkých dát pomáha spoločnosti Domino’s zjednodušiť procesy, maximalizovať kontrolu zásob a zlepšiť časy doručenia prostredníctvom poznatkov.
  • Vyššie objemy predaja vyplývajú z kombinácie pohodlia a prispôsobenia. Tí, ktorí majú pozitívne skúsenosti prispôsobené ich vkusu, sú náchylnejší vrátiť sa.

Domino’s Pizza je názornou  ukážkou toho, ako môže analýza veľkých dát spôsobiť revolúciu v e-commerce prostredníctvom služieb šitých na mieru, zvýšenej prevádzkovej efektívnosti a v neposlednom rade zlepšenia zákazníckych skúseností v oblasti rastu predaja.

Po zvážení všetkých skutočností môžeme očakávať, že big data sa pomaly stávajú nevyhnutným nástrojom v e-commerce. Využívanie tejto sily by spoločnostiam pomohlo prijímať rozhodnutia založené na údajoch, optimalizovať svoju činnosť a dôkladne pochopiť správanie spotrebiteľov.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Ako Google AI Overview môže zmeniť pravidlá hry vyhľadávania 
9 min. čítanie

Ako Google AI Overview môže zmeniť pravidlá hry vyhľadávania 

V digitálnom svete sa marketéri denne stretávajú s výzvou, ako zaujať používateľov a získať ich pozornosť. S narastajúcim množstvom obsahu na internete a webových stránok je čoraz náročnejšie vyniknúť aj v online vyhľadávaní. Na druhej strane sú používatelia, ktorí chcú čo najrelevantnejší výsledok na svoje vyhľadávacie dopyty čím skôr a drvivá väčšina z nich sa […]

Adriana Sečkárová Adriana Sečkárová
CEO, SEOLINE
Prečítať článok
Prečo sa nespoliehať na „last click“?
3 min. čítanie

Prečo sa nespoliehať na „last click“?

Preukázať návratnosť investícií v marketingu je kľúčové a v súčasnosti sa na to dáva veľký dôraz. Marketéri sa často spoliehajú na last click attribution modely. Tento prístup však nedokáže naplno zachytiť správanie súčasných spotrebiteľov, najmä medzi mladšími generáciami. Snapchat poukazuje na potrebu zmeny v meracích metódach a zdôrazňuje, že posledný klik často skresľuje účinnosť marketingových […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+