3 min. čítanie

Belgický ecommerce medziročne rástol o 18 %

Belgické internetové obchody dosiahli v minulom roku obrat 13,8 miliardy eur, čo je o 18 % viac ako v roku 2021. Počet belgických internetových obchodov vzrástol z 56 642 na 57 221 a zostal tak pomerne stabilný. 

Belgický ecommerce medziročne rástol o 18 %
Zdroj: Depositphotos

Belgické internetové obchody dosiahli v minulom roku obrat 13,8 miliardy eur, čo je o 18 % viac ako v roku 2021. Počet belgických internetových obchodov vzrástol z 56 642 na 57 221 a zostal tak pomerne stabilný. 

Tieto zistenia pochádzajú z prieskumu Ecommerce Barometer, ktorý už po siedmykrát realizovala spoločnosť  BeCommerce. Pre túto štúdiu sú rozhodujúce údaje o transakciách z internetových obchodov. Belgické internetové obchody v roku 2022 uskutočnili viac ako 165 miliónov transakcií s celkovým obratom 13,8 miliardy eur. Počet transakcií bol o 10 % vyšší ako v predchádzajúcom roku.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Objem transakcií za viac ako 13 miliárd eur

Greet Dekocker, výkonný riaditeľ BeCommerce: “Je zaujímavé, že 18-percentný nárast obratu dosiahol takmer rovnaký počet internetových obchodov. Tu vidíme rast najmä v rámci segmentu mikro a malých obchodov, ktorý v roku 2022 vzrástol o 63 percent.”

Najviac obratu sa podarilo zrealizovať stredným a veľkým internetovým obchodom, ktoré tvoria 3 percentá z celkového počtu. V minulom roku sa podieľali 78 percentami na objeme transakcií, čo predstavuje 10,7 miliardy eur. Rok predtým sa na objeme transakcií podieľali 84 percentami, čo vtedy predstavovalo 9,8 miliardy eur.

Segment mikroeshopov rýchlo rastie

Medzi mikro a malými internetovými obchodmi, ktoré tvoria 97 % z celkového počtu belgických obchodov, rástol najmä počet malých internetových obchodov. V porovnaní s rokom 2021 sa ich počet zvýšil o 20 percent. Darilo sa aj malým a stredným eshopom: počet stredných obchodov vzrástol o 26 percent. “To naznačuje pokračujúci rast počtu internetových obchodov, vďaka čomu máme k dispozícii čoraz vyspelejšie belgické online prostredie,” hovorí Dekocker.

Najrušnejším dňom v roku 2022 bol tradične Black Friday počas ktorého sa uskutočnilo 645 195 transakcií. V prepočte to bolo 448 transakcií za minútu. Celkový predaj v tento deň dosiahol 61,4 milióna eur. Tržby vystrelili nahor aj počas Cyber Monday. Predaj vtedy dosiahol 60 miliónov eur. Najmenej online nákupov sa uskutočnilo na Nový rok (17,6 mil. eur) a na Vianoce (19,7 mil. eur).

Týždenný podcast UPdate

Objem zahraničných transakcií zostal v roku 2022 stabilný: 20 percent oproti 21 percentám v roku 2021. V belgických internetových obchodoch najviac nakupovali najmä holandskí (36,5 percenta) a francúzski spotrebitelia (26,5 percenta).

V roku 2022 predstavoval segment služieb najväčšie príjmy (51,9 %). Výsledky prieskumu Market Monitor, ktorý si nechala vypracovať spoločnosť GfK od spoločnosti BeCommerce, ukazujú podobné čísla. V prvom štvrťroku 2023 smerovalo 52 percent výdavkov v rámci elektronického obchodu do služieb. “Klasickým top produktom, ako sú letenky a cestovanie, sa naďalej darí, ale aj telekomunikácie a poistenie sa čoraz viac nakupujú online,” uzatvára Dekocker.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Zľavy už nestačia na to, aby ste si udržali vernosť zákazníkov
4 min. čítanie

Zľavy už nestačia na to, aby ste si udržali vernosť zákazníkov

Kupujúci dnes menia značky častejšie než kedykoľvek predtým. Vernosť zákazníkov sa rozpadá a tradičné taktiky – ako cenové akcie či zľavové kódy – prestávajú fungovať. Nové zistenia prieskumu EMARKETER a Bloomreach ukazujú, že ak chcú značky získať a udržať si verných zákazníkov, musia sa zamerať na to podstatné: budovať dôveru, pracovať s emóciami a dodať […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Meta predstavuje nové nástroje pre e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nové umiestnenia
2 min. čítanie

Meta predstavuje nové nástroje pre e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nové umiestnenia

Meta zavádza nové nástroje a vylepšenia reklamných nástrojov zamerané na podporu maloobchodných a internetových obchodov. Spoločnosť naďalej investuje do modelov umelej inteligencie a rozširuje možnosti pre inzerentov, aby maximalizovali predajné výsledky online aj v kamenných predajniach.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+