Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
3 min. čítanie

Belgický ecommerce medziročne rástol o 18 %

Belgické internetové obchody dosiahli v minulom roku obrat 13,8 miliardy eur, čo je o 18 % viac ako v roku 2021. Počet belgických internetových obchodov vzrástol z 56 642 na 57 221 a zostal tak pomerne stabilný. 

Belgický ecommerce medziročne rástol o 18 %
Zdroj: Depositphotos

Belgické internetové obchody dosiahli v minulom roku obrat 13,8 miliardy eur, čo je o 18 % viac ako v roku 2021. Počet belgických internetových obchodov vzrástol z 56 642 na 57 221 a zostal tak pomerne stabilný. 

Tieto zistenia pochádzajú z prieskumu Ecommerce Barometer, ktorý už po siedmykrát realizovala spoločnosť  BeCommerce. Pre túto štúdiu sú rozhodujúce údaje o transakciách z internetových obchodov. Belgické internetové obchody v roku 2022 uskutočnili viac ako 165 miliónov transakcií s celkovým obratom 13,8 miliardy eur. Počet transakcií bol o 10 % vyšší ako v predchádzajúcom roku.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Objem transakcií za viac ako 13 miliárd eur

Greet Dekocker, výkonný riaditeľ BeCommerce: “Je zaujímavé, že 18-percentný nárast obratu dosiahol takmer rovnaký počet internetových obchodov. Tu vidíme rast najmä v rámci segmentu mikro a malých obchodov, ktorý v roku 2022 vzrástol o 63 percent.”

Najviac obratu sa podarilo zrealizovať stredným a veľkým internetovým obchodom, ktoré tvoria 3 percentá z celkového počtu. V minulom roku sa podieľali 78 percentami na objeme transakcií, čo predstavuje 10,7 miliardy eur. Rok predtým sa na objeme transakcií podieľali 84 percentami, čo vtedy predstavovalo 9,8 miliardy eur.

Segment mikroeshopov rýchlo rastie

Medzi mikro a malými internetovými obchodmi, ktoré tvoria 97 % z celkového počtu belgických obchodov, rástol najmä počet malých internetových obchodov. V porovnaní s rokom 2021 sa ich počet zvýšil o 20 percent. Darilo sa aj malým a stredným eshopom: počet stredných obchodov vzrástol o 26 percent. “To naznačuje pokračujúci rast počtu internetových obchodov, vďaka čomu máme k dispozícii čoraz vyspelejšie belgické online prostredie,” hovorí Dekocker.

Najrušnejším dňom v roku 2022 bol tradične Black Friday počas ktorého sa uskutočnilo 645 195 transakcií. V prepočte to bolo 448 transakcií za minútu. Celkový predaj v tento deň dosiahol 61,4 milióna eur. Tržby vystrelili nahor aj počas Cyber Monday. Predaj vtedy dosiahol 60 miliónov eur. Najmenej online nákupov sa uskutočnilo na Nový rok (17,6 mil. eur) a na Vianoce (19,7 mil. eur).

Týždenný podcast UPdate

Objem zahraničných transakcií zostal v roku 2022 stabilný: 20 percent oproti 21 percentám v roku 2021. V belgických internetových obchodoch najviac nakupovali najmä holandskí (36,5 percenta) a francúzski spotrebitelia (26,5 percenta).

V roku 2022 predstavoval segment služieb najväčšie príjmy (51,9 %). Výsledky prieskumu Market Monitor, ktorý si nechala vypracovať spoločnosť GfK od spoločnosti BeCommerce, ukazujú podobné čísla. V prvom štvrťroku 2023 smerovalo 52 percent výdavkov v rámci elektronického obchodu do služieb. “Klasickým top produktom, ako sú letenky a cestovanie, sa naďalej darí, ale aj telekomunikácie a poistenie sa čoraz viac nakupujú online,” uzatvára Dekocker.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?
5 min. čítanie

Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?

Zákazníci sú náročnejší než kedykoľvek predtým. Očakávajú rýchlosť, pohodlie a zároveň osobný prístup. Ak chcete osloviť zákazníkov, nestačí len predávať – oplatí sa budovať vzťahy a prinášať hodnotu, inak riskuje stratu lojality. Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaľuje, ktoré faktory dnes rozhodujú o úspechu značiek a ako sa im prispôsobiť. Aké ponaučenia […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+