2 min. čítanie

Belgická poštová spoločnosť testuje novú službu. Zásielky na vrátenie preberie kuriér

Belgická poštová spoločnosť Bpost od dnes začína testovať novú službu. Zákazníci môžu svoju zásielku odovzdať kuriérovi namiesto toho, aby ju priniesli na poštu. Skúšobná prevádzka bude trvať dva mesiace a prebehne vo viacerých belgických mestách.

Belgická poštová spoločnosť testuje novú službu. Zásielky na vrátenie preberie kuriér

Podľa poštovej spoločnosti sa ľudia často dopytovali na možnosť vrátenia zásielok priamo u  doručovateľov balíkov. Doteraz to nebolo možné. Počas nadchádzajúcich dvoch mesiacov chce spoločnosť otestovať, či je preberanie vrátených zásielok relevantnou službou.

Zákazníci môžu svoju zásielku odovzdať kuriérovi namiesto toho, aby ju priniesli na poštu.

Na testovanie vybrali belgické mestá Mol, Geel, Leuven, Wevelgem a časti Bruselu. Zapojených bude aj niekoľko obcí vo Valónsku.

Odľahčenie podacieho miesta a podmienky prebratia zásielok

Celý proces je jednoduchý a využívanie služby je možné po splnení niekoľkých základných podmienok. Zákazníci môžu odovzdať vrátenú zásielku len vtedy, keď je doručovateľ zásielok u nich doma a doručuje ďalšiu objednávku. Zákazník musí zásielku určenú na vrátenie označiť poštovou známkou. Doručovatelia balíkov totiž poštové známky nepredávajú. Takto označenú zásielku môže kuriér obratom prebrať.

Služba je pre samotnú spoločnosť Bpost nákladovo efektívnejšia.

“Táto služba ušetrí zákazníkovi cestu na poštu a je nákladovo efektívnejšia aj pre samotnú spoločnosť Bpost, pretože je potrebné vyzdvihnúť a odoslať menej balíkov z podacieho miesta,” uviedla spoločnosť. Po dvojmesačnom skúšobnom období sa spoločnosť Bpost rozhodne, či je dostatočný dopyt na pokračovanie v tejto službe.

Na Slovensku máme niekoľko spoločností poskytujúce rôzne ekvivalenty tejto služby. No podľa posledného prieskumu DPD, E-Shopper Barometer, slovenskí zákazníci nemajú s vrátením tovaru do e-shopu dobré skúsenosti. Až 9 % ľudí v prieskume uviedlo, že svoj posledný objednaný tovar museli vrátiť. Iba 45 % z nich však tento proces považuje za jednoduchý, čo je výrazne pod európskym priemerom (60%).

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy. marketérov a všetkých fanúšikov ecommerce. Prinášame novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta ecommerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články