Zaujíma ma
14. mája 2020

Zuzana Legenová

PPC Specialist v Promiseo
14. mája 2020

Bannerová reklama a všetko, čo o nej potrebujete vedieť

4 min čítanie

Čo je bannerová reklama? Aké sú jej výhody a naopak nevýhody, ako k nej pristupovať a kedy je ideálny priestor ju zaradiť do media rozpočtu si prečítate v článku. 

Ak začínate s online reklamou, premyslite si najprv dôkladnú stratégiu. Ak vám z nej vyplynulo, že chcete, aby o vás vedelo čo najviac ľudí, samozrejme, tých relevantných, časť rozpočtu vyčleňte aj na bannerovú reklamu v sieti Google.

Bannerovú reklamu je možné zabezpečiť pomocou rôznych platforiem, najčastejšie však využívame Google Ads, prípadne Inres či e-target. V zásade ide o zobrazenie reklamy vo forme obrázku, gif-ka alebo HTML5 animovanej reklamy či videa na weboch a v aplikáciách, ktoré prenajímajú časť svojho priestoru na tieto účely.

Čo je to bannerová reklama a aké sú jej výhody?

Pod bannerovou reklamou si v bežnej komunikácii vieme predstaviť okrem štandardných formátov predpripravených bannerov od grafikov aj stále obľúbenejšiu a Googlom pretláčanú responzívnu reklamu v GDN (Google Display Network). Takáto reklama je akýmsi hybridom textovej reklamy a už spomínaných bannerov.

Ide o formát, v ktorom Googlu poskytneme “suroviny a necháme ho uvariť” rôzne kombinácie reklamných textov a grafiky.

V tomto bode vstupuje do procesu aj automatizácia, ktorá hrá v náš prospech, a tak sa postupne vyselektujú najúspešnejšie kombinácie. Tieto sú zobrazované častejšie a reklama tak svojou ohybnosťou prináša často lepšie výsledky ako obyčajný banner.

Krása responzívnej reklamy sa ukrýva aj v jednoduchosti vytvorenia reklamy. V prostredí Ads si reklama od vás vypýta obrázok alebo video, logo a pár verzií nadpisov a popisov reklamy.

TIP: Úspešnosť jednotlivých textov a obrázkov v rámci reklamy si viete zobrazit v “Assets reporte” po  načítaní dostatočného množstva dát a upravovať tak len tie texty či obrázky, ktoré nezískali dobré hodnotenie.

Ďalšou výhodou, ktorá určite stojí za spomenutie je tvárnosť reklamy v priestore. Tým, že responzívnu reklamu neviažu preddefinované rozmery, ako v prípade bannerov, vieme takto využiť viac priestoru na webe.

O neštandardné plochy súťaží v aukcii menej konkurentov, čo v zásade prináša nižšie ceny, a tým viac impresií a preklikov na web.

TIP: Aby nám to celé ešte zjednodušili, vieme si nechať preskúmať web a systém nám z neho priamo povyberá obrázky, ktoré vie použiť v reklamách. Takto sa viete ľahko dostať k logu či obrázkom z galérie webu.

Má bannerová reklama aj nevýhody? 

Znie to až príliš dobre? Samozrejme, responzívka má aj svoje nevýhody. Čo ušetríme na hodinách grafika či lacnejších preklikoch si vyberie svoju daň na kráse jej zobrazenia.

Vyhľadávaču Google zatiaľ veľmi nejde servírovanie “uvarenej reklamy” a občas to vyzerá, že ju hodil na tanier z metrovej výšky. Predstava strašná, v reále však ide o fakt, že responzívnou reklamou sa nám nepodarí splniť dizajn manuál klienta a ani nevyhráme cenu za najkrajšiu reklamu.

V prípade, že sa staráme o reklamný účet klienta, ktorý je orientovaný výkonnostne a nie je obmedzovaný striktným dizajn manuálom, určite odporúčam responzívnu reklamu využiť. Ak je klientom nadnárodná sieť hotelov, držme sa pri zemi a zaplavme weby dizajnérskými kúskami na mieru a presne podľa štandardov značky.

Veľmi častou otázkou je vyhodnocovanie úspešnosti kampaní s použitím bannerovej reklamy. V tomto prípade odporúčam sa už vopred zamyslieť čo je cieľom kampane a čo od nej očakávam. Bannery sa len vo výnimočných prípadoch stávajú koncovými hráčmi pri získavaní konverzií. Často však zohrávajú dôležitú úlohu v začiatkoch, alebo naopak, pri finalizácii cesty za konverziou.

Výkonnosť bannerových kampaní preto vždy vyhodnocujte použitím vhodného atribučného modelu, prípadne si pozrite najčastejšie konverzné cesty v prostredí Google Analytics.

TIP: Využite meranie tzv. View through konverzií v rámci Google Ads. Získate tak dodatočný prehľad o prínose bannerovej reklamy, kedy užívateľ konvertoval bez prekliku na reklamu.

Ako cieliť bannerovú reklamu

Cielenie v podaní bannerovej reklamy záleží v mnohom od možností reklamnej siete, ktorú ste sa rozhodli využiť. Najčastejšie ide o cielenie demografické a geografické, teda definovanie publika v rámci jeho polohy, veku, prípadne rodičovského statusu.

V pokročilých nastaveniach si vieme vybrať cielenie behaviorálne alebo kontexové. V tomto bode si vyberám, či je pre mňa dôležitejšie komu reklamu zobrazím alebo miesto, kde ju zobrazím.

Správanie nám napovie o záujme zákaznika o kúpu a pomôže zacieliť užívateľa tzv. In market. V tejto časti nastavení nájdete aj remarketingové publiká, ktoré nám umožňujú zobrazovať reklamu užívateľom, ktorí už web v minulosti navštívili.

Kontextové cielenie pomáha ukázať bannery užívateľovi v čase, kedy si prezerá weby či aplikácie s nami vybranou tématikou, prípadne nami vybrané weby.

TIP: Vyskúšajte si vytvoriť vlastné publikum pomocou kombinácie kľúčových slov a webov, ktoré navštevujú vaši zákazníci.

Tieto cielenia vieme rôzne kombinovať a dokonca navzájom vylučovať.

Dôležité je si uvedomiť, že kombináciou rôznych cielení síce získavam relevantnejšie publikum, znižujem si však dosah, teda reklama sa zobrazí menšiemu počtu užívateľov. Odporúčame preto radšej vytvoriť viacero reklamných skupín s jednotlivými druhmi cielenia, čo nám do budúcna zabezpečí lepší prehľad pri vyhodnocovaní.

Čaro dobre nastavenej reklamnej kampane spočíva v správnom odhadnutí kombinácií cielení, preto sa nebojte svoje nastavenia neskôr meniť a optimalizovať.

Získaj novinky ako prvý

Prihlásením sa do noviniek súhlasíš s ich odberom a týmto úprimným dokumentom, ktorý sme k ochrane osobných údajov pripravili.

Autor článku

Zuzana Legenová

PPC Specialist v Promiseo

Zuzana sa venuje performace marketingu a inzercii na cenových porovnávačoch na Slovensku a v Českej republike. Je Guru of the Gurus v programe Google Partners za rok 2018, jej práca sa umiestnila medzi finalistami Google Premier Partner Awards. V roku 2019 sa stala Mergado certifikovaným špecialistom a Heuréka špecialistom. V marci 2020 získala titul Google Digital Champion.

Tento článok prináša

Najväčšia a najkreatívnejšia marketingová agentúra na východ od Bratislavy. 👊


Posledné
Obľúbené
  • Kategórie

  • Podcasty

  • O nás

    Pravidlené novinky, rozhovory a dlhodobý obsah pre majiteľov eshopov a ecommerce marketérov. To je Ecommerce Bridge.