Áno, najčastejšie automatizácie sú práve prepojenia s ERP alebo externými nástrojmi. K tejto problematike som už na E-commerce Bridge napísal jeden kratší článok so základnými informáciami. Viac do hĺbky som sa prepojeniam venoval v knihe “55 tipov a návodov pre úspešný e-shop”, kde odporúčam kapitolu: “Ako sa dá e-shop automatizovať a čo sa dá automatizovať?”. V tomto článku sa vám pokúsim rozšíriť obzory iným smerom a spoločne sa pozrieme na alternatívne automatizácie na strane e-shopu.
Často sa stretávam s tým, že majitelia e-shopov alebo ich manažéri nemajú predstavu čo všetko sa dá naprogramovať a automatizovať. Práve táto predstava je limitujúca a bráni v technologickom postupe e-shopov na vyššie levely. Veľmi rád preto klientom odporúčam, aby nahlas snívali s myšlienkou, že neexistujú žiadne pravidlá a limity a dá sa naprogramovať naozaj všetko. Toto je zväčša kľúč k super nápadom a inováciám! Poďme sa na niektoré z nich pozrieť:
Automatizované vybavovanie objednávok
Predstavte si, že by ste si mohli definovať automatické zmeny stavov objednávok na základe rôznych pravidiel a parametrov objednávky. Zákazníci by tak nemuseli čakať na manuálne zmeny stavov operátormi. Ak sú napr. všetky produkty v objednávke skladom a objednávka bola zaplatená kartou, e-shop vie hneď informovať zákazníka o presune objednávky na expedíciu s predpokladaným dátumom doručenia.
Ak si zákazník vybral platbu prevodom, môže hneď dostať informáciu s QR kódom na úhradu a prípadným tlačidlom na rýchlejšie zaplatenie kartou. Ak sa však v objednávke nachádza produkt s dlhším dodaním, zákazník môže okamžite dostať informáciu, že vybavenie objednávky bude trvať dlhšie. A čo s objednávkami, ktoré neboli úspešne zaplatené kartou?
E-shop môže po definovanom čase poslať e-mail s inštrukciami na úhradu prevodom cez QR kód alebo tlačidlo platobnej metódy. Fantázii sa medze nekladú!
Administrácia e-shopu od CREATIVE sites
Odporúčanie ďalších produktov k nákupu
Ak máte na e-shope tisíce alebo desaťtisíce produktov, je časovo veľmi náročné definovať väzby medzi produktami. V tomto prípade sa dajú využiť dáta z už vybavených objednávok. Šikovný algoritmus vie nájsť produkty, ktoré sú najčastejšie spolu nakupované a vzájomne produkty previazať. Následne vie e-shop tieto produkty zobrazovať v detaile produktu, pri pridaní produktu do košíka alebo v samotnom košíku. Takto viete zákazníkom podsunúť možno práve tie produkty, ktoré dokážu zvýšiť priemernú hodnotu objednávky.
PDF poukážky hneď po nákupe
Medzi najčastejšie darčeky na poslednú chvíľu patria práve poukážky. Snažte sa preto zákazníkom pri ich nákupe odstrániť všetky prekážky a automatizujte celý proces na maximum. Zákazník môže chcieť poukážku online ihneď na e-mail, preto mu dajte túto možnosť pri dokončení nákupu a nezabudnite túto možnosť aj kvalitne odkomunikovať.
Po objednávke vie e-shop automaticky vygenerovať unikátny kód poukážky na definovanú hodnotu, vytvoriť PDF šablónu s týmto kódom a obratom ju zaslať na e-mail zákazníka. Voľba šablóny a venovanie sú len čerešnička na torte!
Automatizované vnútorné prelinkovanie pre SEO
Kvalitné vnútorné prelinkovanie je veľmi dôležité. Namiesto pracnej správy obsahu môžete využiť automatizované generovanie odkazov. Ak máte napr. v detaile produktu vypísané jeho parametre, e-shop vie vygenerovať odkazy pre jednotlivé hodnoty parametrov do kategórie konkrétneho produktu s nastaveným filtrom na konkrétnu hodnotu parametra.
Prípadne je možné generovať odkazy v detaile produktu na všetky kategórie, v ktorých sa konkrétny produkt nachádza. Ak píšete články do blogu, odporúčam previazať produkty s blogovými článkami a v detaile produktu zobrazovať odkazy na články o konkrétnom produkte a naopak.
V neposlednom rade je zaujímavé aj vytvorenie slovníka pojmov, kde môžete vytvárať obsah pre konkrétne kľúčové slová a e-shop vie následne tieto slová hľadať v popisoch produktov a vytvárať automatizované odkazy na tento slovník pojmov. Možností je naozaj veľa.
Generovanie bannerov v kategóriách
Máte unikátne benefity, ktorými sa chcete chváliť? Využite priestor medzi produktami v kategóriách produktov! E-shop dokáže posúvať produkty v kategóriách a vytvoriť tak priestor, kde môžete komunikovať informácie prostredníctvom bannerov s odkazmi. Benefity iba na hlavnej stránke nestačia. Vaši zákazníci ich musia mať na očiach aj počas toho, ako si pozerajú vaše produkty. V automatizácii si môžete definovať počet bannerov, ich obsah a pravidlá, na základe ktorých sa budú v kategóriách generovať.
Rýchla a efektívna expanzia – preklady
V tejto dobe existuje množstvo externých nástrojov, ktoré dokážu automatizovane a pomerne kvalitne prekladať veľké množstvá textov do rôznych jazykov. Ak už máte krásne a unikátne popisy produktov v slovenskom jazyku, urýchlite svoju expanziu na ďalšie trhy pomocou týchto externých prekladacích nástrojov. E-shop je s nimi možné prepojiť napr. cez API a následne viete na pár kliknutí získať preklad obsahu do akéhokoľvek jazyka.
Administrácia e-shopu od CREATIVE sites
Ako ste mohli čítať vyššie, vo vývoji sa fantázii medze naozaj nekladú. Odstráňte svoje staré presvedčenia a snažte sa čo najviac svoju prácu s e-shopom zefektívniť a zákazníkom ju uľahčiť.