2 min. čítanie

Appka Tinder odchádza z Ruska

Match Group, ktorá vlastní zoznamovaciu aplikáciu upozorňuje, že vojna má negatívny vplyv na jej podnikanie v Európe. 

Appka Tinder odchádza z Ruska

Ochrana ľudských práv

Spoločnosť Match Group, ktorá vlastní zoznamovaciu aplikáciu Tinder, oznámila, že sa do konca júna stiahne z ruského trhu. Svoje rozhodnutie zdôvodnila potrebou ochrany ľudských práv, informovali v utorok agentúry Reuters a DPA.

„Zaviazali sme sa chrániť ľudské práva. Naše značky podnikajú kroky na obmedzenie prístupu k svojim službám v Rusku a ukončia svoj odchod z ruského trhu do 30. júna 2023,“ uviedla spoločnosť vo svojej výročnej správe.

Spoločnosť Friends Fiduciary, akcionár Match Group, na vysvetlenie dodala, že toto rozhodnutie súvisí s rizikami v oblasti ľudských práv, ktorým je vystavený ukrajinský národ.

Týždenný podcast UPdate

Agentúra Reuters v tejto súvislosti pripomenula, že európska policajná agentúra Europol už vlani v septembri upozornila, že zoznamovacie aplikácie patria medzi on-line platformy, ktoré bývajú zneužívané jednotlivcami na účely obchodovania s ľuďmi. Táto situácia sa týka aj ukrajinských utečencov.

Tinder nechce pôsobiť v krajine, ktorej prezidenta obvinil Medzinárodný trestný súd. 

Jeff Perkins, výkonný riaditeľ Friends Fiduciary, pre agentúru Reuters okrem toho uviedol, že ním vedená spoločnosť má aj iný dobrý dôvod pre odchod z Ruska.

„Nie je dobré, aby dôveryhodná značka naďalej pôsobila v krajine, ktorej prezidenta obvinil Medzinárodný trestný súd,“  objasnil.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Zatykač na ruského prezidenta a ombudsmanku pre práva detí

Medzinárodný trestný súd (ICC) vydal 17. marca na ruského prezidenta Vladimira Putina a ruskú ombudsmanku pre práva detí Mariju Ľvovovú-Belovovú zatýkacie rozkazy. Podľa stanoviska ICC existujú oprávnené dôvody domnievať sa, že Putin a ombudsmanka sú zodpovední za vojnový zločin nezákonnej deportácie obyvateľstva (detí) a ich nezákonný presun z okupovaných oblastí Ukrajiny do Ruska.

Moskva popiera, že by sa dopustila vojnových zločinov vrátane násilných deportácií detí a tvrdí, že rozhodnutie ICC nemá význam, keďže Rusko nie je jeho členom.

Agentúra DPA konštatovala, že rozhodnutie týkajúce sa aplikácie Tinder prichádza v porovnaní s inými spoločnosťami pôsobiacimi v Rusku relatívne neskoro — mnohé sa totiž z Ruska stiahli krátko po tom, ako Moskva vo februári 2022 rozpútala vojnu proti Ukrajine.

Match Group, vlastniaca zoznamovacie aplikácie ako Tinder, Hinge a PlentyOfFish, v tom období urobila len málo verejných vyhlásení o svojich obchodných operáciách v Rusku, ale v marci 2022 upozornila, že vojna má negatívny vplyv na jej podnikanie v Európe.

credit: HNonline

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI-generovaná kreatíva – rýchlosť a variabilita na max
5 min. čítanie

AI-generovaná kreatíva – rýchlosť a variabilita na max

Digitálny marketing prechádza revolúciou, ktorej hnacou silou je umelá inteligencia (AI). Tradičná tvorba marketingových kreatív – či už ide o vizuály, bannery, reklamné texty alebo videá – si vyžaduje množstvo času, ľudských zdrojov a finančných prostriedkov. Navyše, pri manuálnej tvorbe obsahu je veľmi ťažké dosiahnuť vysoký stupeň personalizácie, ktorý dnešní zákazníci očakávajú.

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
EÚ ide po lacných balíkoch z Ázie. Denne ich príde 12 miliónov
2 min. čítanie

EÚ ide po lacných balíkoch z Ázie. Denne ich príde 12 miliónov

Každý deň prúdi do Európy 12 miliónov malých balíkov z online obchodov mimo EÚ. Väčšina z nich je zámerne podhodnotená, aby sa vyhli daniam a mnohé obsahujú nebezpečné výrobky. Do hry teraz vstupuje Európsky parlament s návrhmi, ktoré by mohli zásadne ovplyvniť spôsob, akým nakupujeme online.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge Europe
14 rokov kávy: Z detskej izby na na najväčší e-shop s kávou na Slovensku
3 min. čítanie

14 rokov kávy: Z detskej izby na na najväčší e-shop s kávou na Slovensku

Slovensko je známe svojou láskou ku kvalitnej káve a jednou z najvýraznejších značiek na tomto trhu je pražiareň kávy COFFEEIN, ktorá už 14 rokov prináša svojim zákazníkom to najlepšie z celého sveta. Za ich úspechom stojí nielen vášeň pre kávu, ale aj neustála snaha o vzdelávanie trhu a osobné návštevy farmárov v krajinách, kde sa […]

Peter Szabó Peter Szabó
Coffeein