2 min. čítanie

Aplikácie začínajú mať navrh nad klasickými akciovými letákmi

V roku 2023 prišli papierové akčné letáky, ktoré dodávajú potravinové reťazce do českých a slovenských domácností, o svoju dominanciu. Nahradili ich mobilné aplikácie reťazcov, ktoré sa stali hlavným zdrojom, kde zákazníci hľadajú akčné zľavy.

Aplikácie začínajú mať navrh nad klasickými akciovými letákmi
Zdroj: Depositphotos

Od letákov k aplikáciám

Posun od papierových letákov k mobilným aplikáciám nastal súčasne na českom i slovenskom trhu, a to paradoxne v ekonomicky náročnom období, keď ceny potravín enormne rastú a ľudia vyhľadávajú akciové nákupy a výpredaje.

V septembri 2023 využívalo 54 percent českých nakupujúcich papierové letáky, ktoré im boli posielané domov, ale už 56 percent zákazníkov preferovalo pre hľadanie akčných zliav mobilné aplikácie. Na Slovensku využívalo papierové letáky 52 percent obyvateľov, zatiaľ čo aplikácie reťazcov využívalo 64 percent ľudí. Tieto čísla nadviazali na vývoj posledných troch rokov, keď sa využívanie mobilných aplikácií v Českej republike viac než zdvojnásobilo a na Slovensku vzrástlo z 40 percent na 64 percent. Používanie papierových letákov v tomto období postupne klesalo. Ukázali to aktuálne výsledky projektu Shopper Review agentúry Skála a Šulc. V roku 2023 tak po prvýkrát od polovice 90. rokov nie sú papierové letáky dominantným zdrojom informácií o akčných zľavách.

Týždenný podcast UPdate

Dôsledok digitalizácie spoločnosti

Tento trend smerujúci k mobilným aplikáciám nie je len reakciou na súčasnú ekonomickú situáciu, ale aj dôsledkom rastúcej digitalizácie spoločnosti. Zákazníci preferujú pohodlie a rýchlosť, ktoré mobilné aplikácie ponúkajú pri vyhľadávaní aktuálnych zliav a ponúk. Okrem toho, mobilné aplikácie často poskytujú personalizované ponuky a odmeny za vernosť, čo zvyšuje ich atraktivitu pre spotrebiteľov.

Napriek tejto zmene v preferenciách zákazníkov sa však papierové letáky stále neprestávajú využívať úplne. Niektorí spotrebitelia môžu stále uprednostňovať tradičný spôsob hľadania zliav a reklamných akcií. Preto reťazce stále budú pravdepodobne udržiavať kombináciu obidvoch metód, aby oslovili čo najväčšiu skupinu zákazníkov.

Zmena v spôsobe, akým zákazníci vyhľadávajú akčné zľavy, je príznačným príkladom toho, ako technologický pokrok a digitalizácia menia náš spôsob nakupovania a komunikácie s obchodníkmi. Vzhľadom na rastúci význam mobilných aplikácií pre obchody a zákazníkov, môžeme očakávať, že sa tento trend bude v nasledujúcich rokoch ďalej rozvíjať.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Neprijatie vlastného tela ovplyvňuje nákupné správanie Čechov
3 min. čítanie

Neprijatie vlastného tela ovplyvňuje nákupné správanie Čechov

Hoci módne trendy do určitej miery formujú módne preferencie spotrebiteľov, najnovší výskum GLAMI Fashion (Re)search ukazuje, že pri nákupe oblečenia stále prevládajú stereotypy, a to ako z hľadiska štandardov krásy a postavy, tak aj veku. V dôsledku toho tretina Čechov radšej vynecháva letné aktivity, aby neodhalila svoje telo, a tretina Čechov nad 55 rokov pociťuje […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+