Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bratislava
5. December udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január udalosť už prebehla
Žilina
15. Február udalosť už prebehla
Trnava
26. Marec už čoskoro
Zvolen
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
7. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
2 min. čítanie

Aplikácie začínajú mať navrh nad klasickými akciovými letákmi

V roku 2023 prišli papierové akčné letáky, ktoré dodávajú potravinové reťazce do českých a slovenských domácností, o svoju dominanciu. Nahradili ich mobilné aplikácie reťazcov, ktoré sa stali hlavným zdrojom, kde zákazníci hľadajú akčné zľavy.

Aplikácie začínajú mať navrh nad klasickými akciovými letákmi
Zdroj: Depositphotos

Od letákov k aplikáciám

Posun od papierových letákov k mobilným aplikáciám nastal súčasne na českom i slovenskom trhu, a to paradoxne v ekonomicky náročnom období, keď ceny potravín enormne rastú a ľudia vyhľadávajú akciové nákupy a výpredaje.

V septembri 2023 využívalo 54 percent českých nakupujúcich papierové letáky, ktoré im boli posielané domov, ale už 56 percent zákazníkov preferovalo pre hľadanie akčných zliav mobilné aplikácie. Na Slovensku využívalo papierové letáky 52 percent obyvateľov, zatiaľ čo aplikácie reťazcov využívalo 64 percent ľudí. Tieto čísla nadviazali na vývoj posledných troch rokov, keď sa využívanie mobilných aplikácií v Českej republike viac než zdvojnásobilo a na Slovensku vzrástlo z 40 percent na 64 percent. Používanie papierových letákov v tomto období postupne klesalo. Ukázali to aktuálne výsledky projektu Shopper Review agentúry Skála a Šulc. V roku 2023 tak po prvýkrát od polovice 90. rokov nie sú papierové letáky dominantným zdrojom informácií o akčných zľavách.

Týždenný podcast UPdate

Dôsledok digitalizácie spoločnosti

Tento trend smerujúci k mobilným aplikáciám nie je len reakciou na súčasnú ekonomickú situáciu, ale aj dôsledkom rastúcej digitalizácie spoločnosti. Zákazníci preferujú pohodlie a rýchlosť, ktoré mobilné aplikácie ponúkajú pri vyhľadávaní aktuálnych zliav a ponúk. Okrem toho, mobilné aplikácie často poskytujú personalizované ponuky a odmeny za vernosť, čo zvyšuje ich atraktivitu pre spotrebiteľov.

Napriek tejto zmene v preferenciách zákazníkov sa však papierové letáky stále neprestávajú využívať úplne. Niektorí spotrebitelia môžu stále uprednostňovať tradičný spôsob hľadania zliav a reklamných akcií. Preto reťazce stále budú pravdepodobne udržiavať kombináciu obidvoch metód, aby oslovili čo najväčšiu skupinu zákazníkov.

Zmena v spôsobe, akým zákazníci vyhľadávajú akčné zľavy, je príznačným príkladom toho, ako technologický pokrok a digitalizácia menia náš spôsob nakupovania a komunikácie s obchodníkmi. Vzhľadom na rastúci význam mobilných aplikácií pre obchody a zákazníkov, môžeme očakávať, že sa tento trend bude v nasledujúcich rokoch ďalej rozvíjať.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani
3 min. čítanie

Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani

V januári zaznamenala česká e-commerce scéna výrazný nárast počtu nových internetových obchodov, pričom ich počet medziročne vzrástol o 30 %. Segment hobby sa tento rok dostal na prvé miesto s 18 % podielom nových e-shopov. Za ním nasledujú dlhodobo obľúbené kategórie oblečenia a potravín. Odborníci v poslednom období zaznamenali aj zvýšený záujem majiteľov kamenných obchodov […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Ako sme na tom so sledovaním televízie?
2 min. čítanie

Ako sme na tom so sledovaním televízie?

S novým obsahom sa možnosti trávenia času pred televíznymi obrazovkami rozširujú. YouTube je najsledovanejšia streamovacia služba v USA, ukazuje správa spoločnosti Nielsen. Táto platforma zároveň kraľuje sledovaniu na televíznych obrazovkách s 8,6 % a druhé miesto zastáva Netflix.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+