2 min. čítanie

Američania si môžu nárokovať odškodné za škandál Cambridge Analytica. Trvalo to 5 rokov

Sociálna sieť čelila pre porušenie súkromia žalobe. Američania si do augusta môžu od Facebooku nárokovať časť zo 725-miliónového odškodnenia. Výška individuálnych platieb ešte nebola stanovená, pretože závisí od viacerých faktorov.

Američania si môžu nárokovať odškodné za škandál Cambridge Analytica. Trvalo to 5 rokov

Facebook neoprávnene zdieľal informácie o používateľoch

Používatelia Facebooku si môžu v rámci urovnania žaloby za porušenie súkromia do augusta uplatniť svoj podiel na odškodnení vo výške 725 miliónov dolárov. K podaniu žaloby došlo v roku 2018 po tom, čo Facebook priznal, že s firmou Cambridge Analytica neoprávnene zdieľal informácie 87 miliónov používateľov, informuje portál CNBC.

Akú hodnotu majú citlivé osobné údaje? Podľa sumy, ktorú na odškodnenie a urovnanie sporu Meta vyčlenila, je to necelých 10 dolárov. 

Ľudia zo Spojených štátov, ktorí mali na Facebooku aktívny účet v období od mája 2007 do decembra 2022, môžu svoje žiadosti o odškodnenie podávať do 25. augusta prostredníctvom webovej stránky facebookuserprivacysettlement.com. Výška individuálnych platieb zatiaľ nebola stanovená, pretože závisí od toho, koľko používateľov túto možnosť využije a ako dlho mali účet na Facebooku aktívny.

Pre obvinenia z porušenia súkromia musel dokonca zakladateľ Facebooku Mark Zuckerberg vypovedať pred Kongresom. Prešľap sa snažil vyžehliť aj celostránkovými reklamami, kde sa za chyby svojej spoločnosti ospravedlnil. „Je mi ľúto, že sme vtedy neurobili viac. V súčasnosti prijímame také kroky, aby sa to už viac neopakovalo,“ sypal si M. Zuckerberg popol na hlavu.

Facebook sa v roku 2021 premenoval na Meta a o rok neskôr spor urovnal. Firma ale v rámci sporu vinu nepriznala. „Dohodli sme sa na urovnaní, pretože je to v najlepšom záujme našej komunity i akcionárov,“ povedal vtedy hovorca spoločnosti.

Týždenný podcast UPdate

Credit: Trend

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI-generovaná kreatíva – rýchlosť a variabilita na max
5 min. čítanie

AI-generovaná kreatíva – rýchlosť a variabilita na max

Digitálny marketing prechádza revolúciou, ktorej hnacou silou je umelá inteligencia (AI). Tradičná tvorba marketingových kreatív – či už ide o vizuály, bannery, reklamné texty alebo videá – si vyžaduje množstvo času, ľudských zdrojov a finančných prostriedkov. Navyše, pri manuálnej tvorbe obsahu je veľmi ťažké dosiahnuť vysoký stupeň personalizácie, ktorý dnešní zákazníci očakávajú.

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
EÚ ide po lacných balíkoch z Ázie. Denne ich príde 12 miliónov
2 min. čítanie

EÚ ide po lacných balíkoch z Ázie. Denne ich príde 12 miliónov

Každý deň prúdi do Európy 12 miliónov malých balíkov z online obchodov mimo EÚ. Väčšina z nich je zámerne podhodnotená, aby sa vyhli daniam a mnohé obsahujú nebezpečné výrobky. Do hry teraz vstupuje Európsky parlament s návrhmi, ktoré by mohli zásadne ovplyvniť spôsob, akým nakupujeme online.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge Europe
14 rokov kávy: Z detskej izby na na najväčší e-shop s kávou na Slovensku
3 min. čítanie

14 rokov kávy: Z detskej izby na na najväčší e-shop s kávou na Slovensku

Slovensko je známe svojou láskou ku kvalitnej káve a jednou z najvýraznejších značiek na tomto trhu je pražiareň kávy COFFEEIN, ktorá už 14 rokov prináša svojim zákazníkom to najlepšie z celého sveta. Za ich úspechom stojí nielen vášeň pre kávu, ale aj neustála snaha o vzdelávanie trhu a osobné návštevy farmárov v krajinách, kde sa […]

Peter Szabó Peter Szabó
Coffeein