2 min. čítanie

Američania si môžu nárokovať odškodné za škandál Cambridge Analytica. Trvalo to 5 rokov

Sociálna sieť čelila pre porušenie súkromia žalobe. Američania si do augusta môžu od Facebooku nárokovať časť zo 725-miliónového odškodnenia. Výška individuálnych platieb ešte nebola stanovená, pretože závisí od viacerých faktorov.

Američania si môžu nárokovať odškodné za škandál Cambridge Analytica. Trvalo to 5 rokov

Facebook neoprávnene zdieľal informácie o používateľoch

Používatelia Facebooku si môžu v rámci urovnania žaloby za porušenie súkromia do augusta uplatniť svoj podiel na odškodnení vo výške 725 miliónov dolárov. K podaniu žaloby došlo v roku 2018 po tom, čo Facebook priznal, že s firmou Cambridge Analytica neoprávnene zdieľal informácie 87 miliónov používateľov, informuje portál CNBC.

Akú hodnotu majú citlivé osobné údaje? Podľa sumy, ktorú na odškodnenie a urovnanie sporu Meta vyčlenila, je to necelých 10 dolárov. 

Ľudia zo Spojených štátov, ktorí mali na Facebooku aktívny účet v období od mája 2007 do decembra 2022, môžu svoje žiadosti o odškodnenie podávať do 25. augusta prostredníctvom webovej stránky facebookuserprivacysettlement.com. Výška individuálnych platieb zatiaľ nebola stanovená, pretože závisí od toho, koľko používateľov túto možnosť využije a ako dlho mali účet na Facebooku aktívny.

Pre obvinenia z porušenia súkromia musel dokonca zakladateľ Facebooku Mark Zuckerberg vypovedať pred Kongresom. Prešľap sa snažil vyžehliť aj celostránkovými reklamami, kde sa za chyby svojej spoločnosti ospravedlnil. „Je mi ľúto, že sme vtedy neurobili viac. V súčasnosti prijímame také kroky, aby sa to už viac neopakovalo,“ sypal si M. Zuckerberg popol na hlavu.

Facebook sa v roku 2021 premenoval na Meta a o rok neskôr spor urovnal. Firma ale v rámci sporu vinu nepriznala. „Dohodli sme sa na urovnaní, pretože je to v najlepšom záujme našej komunity i akcionárov,“ povedal vtedy hovorca spoločnosti.

Týždenný podcast UPdate

Credit: Trend

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %
2 min. čítanie

Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %

Pre e-commerce hráčov je výzva nájsť balanc medzi ústretovosťou voči zákazníkom a udaržaním vratiek v rozumnej hladine. Online nakupujúci v Nemecku vracajú 11 % svojich nákupov, ako ukázal prieskum, nemeckého digitálneho združenia Bitkom.

Prečítať článok
Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať
4 min. čítanie

Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať

Česká e-commerce sa po dvoch rokoch červených čísel opäť nadychuje. Zákazníci však boli nútení prispôsobiť inflácii svoje rozpočty a nákupné zvyklosti – a mnoho nových návykov si uchovajú aj tento rok, keď očakávajú reálny rast miezd. Skip Pay v rámci svojho panelu pravidelne nakupujúcich zákazníkov analyzoval spotrebiteľské správanie – zákazníci sú pripravení byť opäť lojálni, […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+