
Rufus, generatívny nákupný asistent s umelou inteligenciou, bol vyškolený na základe rozsiahleho katalógu produktov Amazonu a ďalších informácií na internete. Tento nástroj využíva generatívnu umelú inteligenciu a Amazon plánuje testovať nové funkcie na ďalšie zlepšenie nákupného procesu a objavovania produktov.

Čo od Rufusa očakávať?
Zákazníci môžu použiť Rufusa na vyhľadávanie špecifických informácií o produktoch a pýtať sa na to, čo je potrebné zvážiť pri ich kúpe. Pomôže tiež pri vyhľadávaní produktov na základe konkrétnej udalosti alebo miesta. Zákazníci sa môžu spýtať napríklad: “Čo potrebujem na jesennú túru v Tatrách?” a dostanú odporúčania na príslušnú výstroj a oblečenie.
Rufus dokáže porovnávať rôzne kategórie produktov a dávať odporúčania. Pri otázkach na konkrétne produkty bude generovať odpovede z relevantných údajov a recenzií.
V súčasnosti je Rufus v beta verzii a je dostupný len pre časť zákazníkov v USA, ktorí používajú mobilnú aplikáciu Amazonu. V nasledujúcich týždňoch je v pláne postupne zavádzať túto funkciu aj pre ďalších zákazníkov v USA. Kedy sa podobného nakupovania dočkáme u nás je zatiaľ otázne.