2 min. čítanie

Amazon zavádza palivový a inflačný poplatok

Spoločnosť Amazon začne účtovať o 5 % vyššie poplatky v dôsledku rastúcej inflácie a cien pohonných hmôt. Týka sa to miliónov predajcov najväčšej maloobchodnej platformy. Čaká Amazon rovnaký scenár ako marketplace Etsy, kedy 14 000 predajcov minulý týždeň štrajkovalo kvôli zvyšovaniu poplatkov? 

Amazon zavádza palivový a inflačný poplatok

Poplatky majú byť dočasné

Každý, kto v USA predáva a odosiela svoj tovar prostredníctvom spoločnosti Amazon, bude čoskoro musieť platiť približne o 5 % viac. Gigant elektronického obchodu zvyšuje poplatky pre obchodných partnerov, ktorí využívajú jeho fulfillment služby, čo znamená skladovanie a doručovanie tovaru. Podľa spoločnosti nejde o trvalú zmenu, ale o dočasný palivový a inflačný príplatok k bežným nákladom.

Spoločnosť Amazon dodáva, že tento poplatok je nižší ako palivový príplatok iných poskytovateľov logistických služieb, ako napríklad UPS a FedEx.

“Očakávali sme, že sa situácia v roku 2022 vráti do normálu. Pandemické obmedzenia sa globálne zmiernili, no bezprecedentný rast cien pohonných hmôt spolu s infláciou predstavujú ďalšie výzvy,” uviedol hovorca spoločnosti Amazon pre CNBC. “Stále nie je jasné, či inflačné náklady budú rásť a ako dlho bude táto situácia trvať. Namiesto plošného zvyšovania poplatkov zavedieme dočasný palivový a inflačný príplatok.”

Nespokojnosť predajcov na Etsy viedla k štrajku 

Táto zmena sa dotkne približne 89 % z viac ako 2 miliónov predajcov využívajúci fulfillment služby spoločnosti Amazon. Vplyv nových opatrení bude obrovský. Stretne sa tento krok s pochopením? Minulý týždeň oznámil zvýšenie transakčných poplatkov aj americký marketplace Etsy. Viac ako 14 000 predajcov dalo štrajkom najavo, že zvýšenie poplatkov na 6,5 % je neakceptovateľné. Iniciátori štrajku sa sťažujú, že Etsy každoročne znižuje ich marže, vrátane toho, že ich núti platiť za reklamu – preto hrozia, že platformu opustia.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať
4 min. čítanie

Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať

Česká e-commerce sa po dvoch rokoch červených čísel opäť nadychuje. Zákazníci však boli nútení prispôsobiť inflácii svoje rozpočty a nákupné zvyklosti – a mnoho nových návykov si uchovajú aj tento rok, keď očakávajú reálny rast miezd. Skip Pay v rámci svojho panelu pravidelne nakupujúcich zákazníkov analyzoval spotrebiteľské správanie – zákazníci sú pripravení byť opäť lojálni, […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+