2 min. čítanie

Amazon vyvíja vlastný “ChatGPT” systém

Generatívny jazykový model založený na technológii LLM (large language model) posilní hlasového asistenta Alexa spoločnosti.

Amazon vyvíja vlastný “ChatGPT” systém

Amazon chce generatívny jazykový model v Alexe

Podľa dokumentu, ktorý získal portál Business Insider, kalifornská spoločnosť pracuje aj na vlastnom jazykovom modeli, ktorý bude fungovať na podobných princípoch ako chatbot ChatGPT, ktorý v súčasnosti hýbe svetom.

V dokumente sa tiež uvádza, že Amazon si predstavuje Alexu ako subjekt, ktorý myslí, nielen ponúka odpovede.

V jednom z príkladov v uniknutom dokumente Alexa vygeneruje rozprávku na dobrú noc po tom, ako ju osemročné dieťa požiada, aby mu porozprávala príbeh o “mačke a mesiaci”. Hlasový asistent vymyslí celý príbeh o “Mittensovi, prvej mačke, ktorá sa kedy dostala na Mesiac”. Vysvetľuje tiež, ako funguje kamera zariadenia Echo Show, ktorá vidí, že dieťa drží figúrku Olafa, a zakomponuje túto disneyovskú postavičku do príbehu. Priznajme si, že to znie trochu strašidelne…

Nový systém AI umožní “výmenu informácií” najmä v oblasti odporúčaní médií, poskytovania správ a rozprávania príbehov.

Výrazné škrty v divízií

Plány na oživenie hlasového asistenta prichádzajú po vlne hromadného prepúšťania v spoločnosti, ktorá sa začala pred niekoľkými mesiacmi a údajne sa dotkla takmer 2 000 ľudí z divízie, ktorá pracuje na projektoch vrátane hlasového asistenta Alexa a hardvéru Amazonu. 

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Zľavy už nestačia na to, aby ste si udržali vernosť zákazníkov
4 min. čítanie

Zľavy už nestačia na to, aby ste si udržali vernosť zákazníkov

Kupujúci dnes menia značky častejšie než kedykoľvek predtým. Vernosť zákazníkov sa rozpadá a tradičné taktiky – ako cenové akcie či zľavové kódy – prestávajú fungovať. Nové zistenia prieskumu EMARKETER a Bloomreach ukazujú, že ak chcú značky získať a udržať si verných zákazníkov, musia sa zamerať na to podstatné: budovať dôveru, pracovať s emóciami a dodať […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Meta predstavuje nové nástroje pre e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nové umiestnenia
2 min. čítanie

Meta predstavuje nové nástroje pre e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nové umiestnenia

Meta zavádza nové nástroje a vylepšenia reklamných nástrojov zamerané na podporu maloobchodných a internetových obchodov. Spoločnosť naďalej investuje do modelov umelej inteligencie a rozširuje možnosti pre inzerentov, aby maximalizovali predajné výsledky online aj v kamenných predajniach.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+