Spojenie týchto značiek umožňuje používateľom TikToku prezerať si produkty Amazonu, kontrolovať ceny a vykonávať transakcie bez toho, aby museli opustiť aplikáciu. Popri odporúčaniach sa im budú v reálnom čase zobrazovať informácie o produktoch vrátane oprávnenosti na Prime a odhadov na doručenie tovaru. Amazon takto spolupracuje aj s ďalšími sociálnymi sieťami, ako sú Meta a Snapchat.
TikTok dúfa, že jednoduché používanie zapôsobí na užívateľov a budú ho využívať. Uľahčením nakupovania chce sociálna sieť zmeniť spôsob správania používateľov a prilákať k nákupom v aplikácii viac ľudí.
“Tento nákupný zážitok je podporovaný spoločnosťou Amazon prostredníctvom reklám umiestnených v aplikácii TikTok a umožňuje používateľom dokončiť nákup produktov u spoločnosti Amazon v natívnom prostredí aplikácie TikTok,” píše vo vyhlásení.
Tento vzťah ukazuje, že sociálne médiá a online nakupovanie sú čoraz viac prepojené, čo by mohlo zmeniť spôsob, akým ľudia vyhľadávajú a nakupujú veci online. Zároveň vyvstáva otázka bezpečnosti. Napríklad obyvatelia USA pozorne sledujú TikTok, pretože sa hovorí o spojeniach s čínskou vládou. Niektorí používatelia sa môžu zdráhať prepojiť svoje účty Amazon kvôli obavám zo zdieľania osobných údajov.
Social commerce je na vzostupe a navyše sa neustále mení. Uvidíme, ako sa uchytí trend spojenia takých velikánov, akým je TikTok a Amazon.