2 min. čítanie

Amazon Smile končí po 10 rokoch

Amazon Smile bude vo februári nadobro ukončený. Program zjavne nemal želaný účinok.

Amazon Smile končí po 10 rokoch

Predstavte si, že nakupujete a zároveň robíte niečo dobré pre iných, a to bez dodatočných nákladov? To znie ako skvelý nápad. Presne k tomu sa podujal Amazon so svojim darcovským programom Amazon Smile. Ten vznikol v roku 2013, ale teraz nadobro končí.

Veľa peňazí Veľa organizácií = málo úžitku

Zákazníci Amazonu mohli darovať 0,5 % z hodnoty tovaru charitatívnej organizácii podľa vlastného výberu. Amazon sa zaviazal túto sumu zaplatiť vybraným organizáciám resp. charitám. Týmto spôsobom sa podarilo vyzbierať stovky miliónov dolárov, ale očakávaný výsledok to neprinieslo.

Spoločnosť Amazon oznámila, že “darovaná suma nedosiahla očakávanú úroveň”. Dôvodom je údajne viac ako milión organizácií, medzi ktoré sa peniaze museli rozdeliť.

Podľa správy agentúry Bloomberg program spoločnosti Amazon vyzbieral za posledných desať rokov viac ako 500 miliónov amerických dolárov. Vzhľadom na počet sa však každej organizácii ušlo v priemere okolo 230 amerických dolárov.

Spoločnosť Amazon vo svojom vyhlásení uvádza, že sa chce viac zamerať na projekty s väčším vplyvom. Napríklad na podporu dostupného bývania, na ktoré vyčlenila dve miliardy dolárov. Medzi ďalšie projekty patrí podpora vzdelávania v oblasti informatiky pre znevýhodnené skupiny a distribúcia potravín.

Nefunkčný program alebo znižovanie nákladov?

Kritici, ako napríklad spisovateľka Kelli Russel Agodonová, na Twitteri obvinili spoločnosť Amazon, že ukončenie kampane Amazon Smile bolo len ďalším opatrením na zníženie nákladov.

Podľa nemeckého portálu t3n.de, kritici reagujú na vyhlásenie spoločnosti Amazon, ktorá v najbližšej dobe prepustí približne 18 000 zamestnancov. Tí spoločnosti priniesli počas pandémie obrovské zisky. Teraz sa predaj znížil a pracovníci už nie sú potrební. Vývarovne a počítačové kurzy sa však zdajú byť slabou útechou. Amazon vraj týmito programami povrchne bojuje proti chudobe, ktorú ako korporácia produkuje. 

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Slovenský e-commerce v Q3: Slabé leto zachránil septebmer
4 min. čítanie

Slovenský e-commerce v Q3: Slabé leto zachránil septebmer

Slovenský e-commerce si v tomto roku udržuje jednociferný rast. Po predchádzajúcich dvoch štvrťrokoch tohto roku sa podarilo udržať pozitívny trend aj v tom treťom, ktorý skončil s rastom tržieb 3 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom. E-commerce však mohol dosiahnuť lepší výsledok, ak by nedošlo k spomaleniu záujmu zákazníkov o nákupy v hlavných kategóriách produktov, ako je napríklad spotrebná elektronika. Skokanom kvartálu je zrnková […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Shein hlásal udržateľnosť, teraz ho vyšetrujú
2 min. čítanie

Shein hlásal udržateľnosť, teraz ho vyšetrujú

Ide Shein a udržateľnosť dohromady? Firma tvrdí, že áno, no tieto tvrdia sú pod drobnohľadom. Taliansky úrad začal vyšetrovanie spoločnosti Infinite Styles Services CO. Limited, dublinskej firmy spravujúcej taliansku webstránku Shein. Vyšetrovanie sa zameriava hlavne na potenciálne zavádzajúce environmentálne tvrdenia, ktoré platforma uvádzala.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+