2 min. čítanie

Amazon Smile končí po 10 rokoch

Amazon Smile bude vo februári nadobro ukončený. Program zjavne nemal želaný účinok.

Amazon Smile končí po 10 rokoch

Predstavte si, že nakupujete a zároveň robíte niečo dobré pre iných, a to bez dodatočných nákladov? To znie ako skvelý nápad. Presne k tomu sa podujal Amazon so svojim darcovským programom Amazon Smile. Ten vznikol v roku 2013, ale teraz nadobro končí.

Veľa peňazí Veľa organizácií = málo úžitku

Zákazníci Amazonu mohli darovať 0,5 % z hodnoty tovaru charitatívnej organizácii podľa vlastného výberu. Amazon sa zaviazal túto sumu zaplatiť vybraným organizáciám resp. charitám. Týmto spôsobom sa podarilo vyzbierať stovky miliónov dolárov, ale očakávaný výsledok to neprinieslo.

Spoločnosť Amazon oznámila, že “darovaná suma nedosiahla očakávanú úroveň”. Dôvodom je údajne viac ako milión organizácií, medzi ktoré sa peniaze museli rozdeliť.

Podľa správy agentúry Bloomberg program spoločnosti Amazon vyzbieral za posledných desať rokov viac ako 500 miliónov amerických dolárov. Vzhľadom na počet sa však každej organizácii ušlo v priemere okolo 230 amerických dolárov.

Spoločnosť Amazon vo svojom vyhlásení uvádza, že sa chce viac zamerať na projekty s väčším vplyvom. Napríklad na podporu dostupného bývania, na ktoré vyčlenila dve miliardy dolárov. Medzi ďalšie projekty patrí podpora vzdelávania v oblasti informatiky pre znevýhodnené skupiny a distribúcia potravín.

Nefunkčný program alebo znižovanie nákladov?

Kritici, ako napríklad spisovateľka Kelli Russel Agodonová, na Twitteri obvinili spoločnosť Amazon, že ukončenie kampane Amazon Smile bolo len ďalším opatrením na zníženie nákladov.

Podľa nemeckého portálu t3n.de, kritici reagujú na vyhlásenie spoločnosti Amazon, ktorá v najbližšej dobe prepustí približne 18 000 zamestnancov. Tí spoločnosti priniesli počas pandémie obrovské zisky. Teraz sa predaj znížil a pracovníci už nie sú potrební. Vývarovne a počítačové kurzy sa však zdajú byť slabou útechou. Amazon vraj týmito programami povrchne bojuje proti chudobe, ktorú ako korporácia produkuje. 

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?
3 min. čítanie

Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?

Krátky videoobsah je silným marketingovým nástrojom s reálnym dopadom na predaj. Platformy ako TikTok a Instagram síce nastavili istý štandard, no YouTube Shorts si ešte len hľadá cestu do marketingových stratégií značiek. Mnoho inzerentov ešte nevyužilo potenciál tohto formátu. Podľa správy eMarketer môžu práve krátke videá na YouTube ponúknuť značkám výnimočnú príležitosť na budovanie vzťahov […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Google Tag Manager mení spôsob načítania značiek. Čo to znamená pre e-commerce?
3 min. čítanie

Google Tag Manager mení spôsob načítania značiek. Čo to znamená pre e-commerce?

Prišiel vám mail o tom, že sa od 10. apríla 2025 zmení spôsob, akým Google Tag Manager (GTM) načítava značky Google Ads a Floodlight? Táto aktualizácia môže ovplyvniť meranie konverzií, remarketing a spôsob, akým spravujete značky v GTM. Čo presne sa mení, prečo k tomu dochádza a čo by ste mali podniknúť? Poďme sa na […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+