2 min. čítanie

Amazon Smile končí po 10 rokoch

Amazon Smile bude vo februári nadobro ukončený. Program zjavne nemal želaný účinok.

Amazon Smile končí po 10 rokoch

Predstavte si, že nakupujete a zároveň robíte niečo dobré pre iných, a to bez dodatočných nákladov? To znie ako skvelý nápad. Presne k tomu sa podujal Amazon so svojim darcovským programom Amazon Smile. Ten vznikol v roku 2013, ale teraz nadobro končí.

Veľa peňazí Veľa organizácií = málo úžitku

Zákazníci Amazonu mohli darovať 0,5 % z hodnoty tovaru charitatívnej organizácii podľa vlastného výberu. Amazon sa zaviazal túto sumu zaplatiť vybraným organizáciám resp. charitám. Týmto spôsobom sa podarilo vyzbierať stovky miliónov dolárov, ale očakávaný výsledok to neprinieslo.

Spoločnosť Amazon oznámila, že “darovaná suma nedosiahla očakávanú úroveň”. Dôvodom je údajne viac ako milión organizácií, medzi ktoré sa peniaze museli rozdeliť.

Podľa správy agentúry Bloomberg program spoločnosti Amazon vyzbieral za posledných desať rokov viac ako 500 miliónov amerických dolárov. Vzhľadom na počet sa však každej organizácii ušlo v priemere okolo 230 amerických dolárov.

Spoločnosť Amazon vo svojom vyhlásení uvádza, že sa chce viac zamerať na projekty s väčším vplyvom. Napríklad na podporu dostupného bývania, na ktoré vyčlenila dve miliardy dolárov. Medzi ďalšie projekty patrí podpora vzdelávania v oblasti informatiky pre znevýhodnené skupiny a distribúcia potravín.

Nefunkčný program alebo znižovanie nákladov?

Kritici, ako napríklad spisovateľka Kelli Russel Agodonová, na Twitteri obvinili spoločnosť Amazon, že ukončenie kampane Amazon Smile bolo len ďalším opatrením na zníženie nákladov.

Podľa nemeckého portálu t3n.de, kritici reagujú na vyhlásenie spoločnosti Amazon, ktorá v najbližšej dobe prepustí približne 18 000 zamestnancov. Tí spoločnosti priniesli počas pandémie obrovské zisky. Teraz sa predaj znížil a pracovníci už nie sú potrební. Vývarovne a počítačové kurzy sa však zdajú byť slabou útechou. Amazon vraj týmito programami povrchne bojuje proti chudobe, ktorú ako korporácia produkuje. 

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels
5 min. čítanie

Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels

Platforma zavádza zmenu, ktorá zásadne ovplyvní spôsob, akým milióny ľudí zdieľajú videá. Facebook sa rozhodol zjednodušiť koncept videa a oznámil, že v priebehu najbližších mesiacov sa každé nahrané video automaticky zmení na Reels. Už žiadne rozhodovanie medzi formátmi – všetko sa zjednocuje. Pozrime sa, čo táto zmena znamená pre tvorcov obsahu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch
5 min. čítanie

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch

Kto z nás si aspoň raz nekrátil čakanie hrou v mobile? V roku 2025 patria digitálne hry – či už na telefóne, konzole alebo počítači – medzi najobľúbenejšie formy trávenia času online. Z pohľadu reklamy sú však stále nedocenené. Hoci mladšie generácie strávia nad hrami desiatky minút denne, značky im venujú len zlomok svojich rozpočtov. […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 
7 min. čítanie

isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 

Kvôli tlaku globálnych hráčov z Ázie a rozmachu online trhovísk sa prostredie e-commerce v strednej Európe dynamicky mení. Mnohým internetovým obchodom hrozí zánik a v hre ostáva ten, kto sa prispôsobí. Rozhodujúcou konkurenčnou výhodou sa stáva logistika. isklad, technologický líder medzi fulfillment centrami, preto prichádza s prelomovými inováciami, ktoré môžu zamiešať karty celému odvetviu.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+