1 min. čítanie

Amazon hromadne prepúšťal, teraz prekvapil vysokým prevádzkovým ziskom

Generálny riaditeľ spoločnosti Amazon Andy Jassy sa snaží znížiť náklady. V prvom štvrťroku došlo k doteraz najväčšiemu zníženiu počtu pracovných miest v spoločnosti. Zisk a obrat prekonali očakávania.

Amazon hromadne prepúšťal, teraz prekvapil vysokým prevádzkovým ziskom

Znižovanie nákladov prináša želaný účinok

Amazon od začiatku roka prepustil 27 000 zamestnancov. Celkovo sa počet zamestnancov znížil o desať percent na 1,47 milióna. Aj keď cieľom prepúšťania je konsolidácia nákladov, výška odstupného pre zamestnancov predstavovala 470 miliónov dolárov.   

Napriek tomu najväčší internetový predajca začal nový finančný rok prekvapivo dobre. Amazon avizoval, že jeho tržby v prvom štvrťroku medziročne vzrástli o deväť percent na 127,4 miliardy amerických dolárov.

Prevádzkový zisk sa zvýšil o približne 30 % na 4,8 miliardy dolárov. Cena akcií po skončení obchodovania miestami vzrástla o viac ako desať percent.

Obchodné ciele na aktuálny druhý štvrťrok tiež prekonali očakávania trhu. Amazon očakáva konsolidované tržby vo výške 127 až 133 miliárd dolárov. Prevádzkový zisk by sa mal podľa spoločnosti pohybovať v rozmedzí od 2,0 mld. do 5,5 mld. dolárov.

Ďalšou kategóriou, ktorá prekonala očakávania analytikov boli cloudové služby. Cloudový biznis okolo platformy Amazon Web Services, ktorá ponúka firmám aplikácie a úložný priestor na webe, zvýšil tržby o 16 % na 21,4 mld. dolárov. 

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?
3 min. čítanie

Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?

Krátky videoobsah je silným marketingovým nástrojom s reálnym dopadom na predaj. Platformy ako TikTok a Instagram síce nastavili istý štandard, no YouTube Shorts si ešte len hľadá cestu do marketingových stratégií značiek. Mnoho inzerentov ešte nevyužilo potenciál tohto formátu. Podľa správy eMarketer môžu práve krátke videá na YouTube ponúknuť značkám výnimočnú príležitosť na budovanie vzťahov […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+