2 min. čítanie

Amazon chce prevziať firmu iRobot. Čo vadí Európskej komisii?

Vedeli ste, že vysávač značky Roomba dokáže okrem upratovania zaznamenávať údaje o priestore v domácnosti? A môže tieto údaje niekto zneužiť? Európska komisia má obavy o ochranu súkromia spotrebiteľa.

Amazon chce prevziať firmu iRobot. Čo vadí Európskej komisii?

Kontrola technologických gigantov

Európska komisia sa chystá začať protimonopolné konanie proti spoločnosti Amazon v súvislosti s jej plánovanou akvizíciou výrobcu Roomba iRobot za 1,7 miliardy dolárov, čo je najnovší signál, že veľké technologické skupiny budú viac kontrolované pri uzatváraní obchodov.

Informoval o tom Financial Times. Odvoláva sa pritom na zdroje, podľa ktorých európska exekutíva poslala Amazonu ohľadom chystanej transakcie podrobný dotazník.

Návrhom transakcie sa zaoberá tiež americká Federálna obchodná komisia (FTC). Zaujíma ju, či by si internetový predajca Amazon nezvýšil trhovú silu v segmente domácich spotrebičov. Európska komisia si ju všíma skôr pre obavy ohľadom ochrany súkromia. Vysávač Roomba je totiž okrem upratovania schopný tiež zaznamenávať údaje o priestore v domácnosti.

Otázky komisie sa podľa zdrojov týkajú hlavne toho, ako prístroj funguje a obstaráva snímky. Na internet totiž už skôr unikli snímky vyhotovené vývojovou verziou vysávača. Spoločnosť iRobot vec prešetruje a pozastavila spoluprácu s dodávateľom, ktorý údaje spracováva.

„Zástupcovia EÚ sa snažia zistiť, aká je táto dohoda pre Amazon dôležitá. Zaujíma ju, ako firma môže akvizíciu využiť na prepojenie dát, ktoré už zhromažďuje pomocou hlasovej asistenčnej služby Alexa, a získať tým konkurenčnú výhodu,“ uviedol jeden zo zdrojov.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Zľavy už nestačia na to, aby ste si udržali vernosť zákazníkov
4 min. čítanie

Zľavy už nestačia na to, aby ste si udržali vernosť zákazníkov

Kupujúci dnes menia značky častejšie než kedykoľvek predtým. Vernosť zákazníkov sa rozpadá a tradičné taktiky – ako cenové akcie či zľavové kódy – prestávajú fungovať. Nové zistenia prieskumu EMARKETER a Bloomreach ukazujú, že ak chcú značky získať a udržať si verných zákazníkov, musia sa zamerať na to podstatné: budovať dôveru, pracovať s emóciami a dodať […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Meta predstavuje nové nástroje pre e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nové umiestnenia
2 min. čítanie

Meta predstavuje nové nástroje pre e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nové umiestnenia

Meta zavádza nové nástroje a vylepšenia reklamných nástrojov zamerané na podporu maloobchodných a internetových obchodov. Spoločnosť naďalej investuje do modelov umelej inteligencie a rozširuje možnosti pre inzerentov, aby maximalizovali predajné výsledky online aj v kamenných predajniach.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+