3 min. čítanie

Alza marketplace sa mení na Alza Trade

Alza.cz, líder v oblasti predaja elektroniky, oznamuje dôležitú zmenu pre zákazníkov a dodávateľov. Od 26. júla 2023 mení Alza marketplace svoj názov na Alza Trade. Táto zmena má lepšie vystihnúť špecifiká služby, medzi ktoré patrí výber tovaru od viac ako tisícky dodávateľov, jednoduchosť objednávania, rýchlosť dodania a 100 % záruka vrátenia peňazí.

Alza marketplace sa mení na Alza Trade
Zdroj: Alza

Alza Trade je forma online predaja, ktorá sa zásadne líši od bežných platforiem a online trhovísk. Na rozdiel od trhovísk na Alza Trade nepredávajú tovar zákazníkovi jednotliví predajcovia, ale priamo Alza. Zákazníci tak uzatvárajú zmluvu priamo so spoločnosťou Alza. Tá je tak zodpovedná za celý proces predaja a popredajných služieb a zodpovedá za dodanie tovaru a poskytnutie všetkých služieb. Vo vzťahu k Alze sú potom jednotliví predajcovia v pozícii dodávateľov.

“Za normálnych okolností prevádzkuje trhovisko jedna spoločnosť, ale tovar predávajú jednotliví predajcovia, ktorí pôsobia na platforme, vystavujú faktúry a zákazníci potom riešia sťažnosti s jednotlivými predajcami, a to aj v inom jazyku. V rámci Alza Trade Alza tovar priamo predáva, preberá zodpovednosť za dodanie tovaru a poskytuje popredajný servis, napríklad spomínané reklamácie,” vysvetľuje Jan Pípal, riaditeľ Alza Trade Alza.cz.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Zákazník uzatvára zmluvu s Alza.cz

Alza Trade je teda obchodný názov pre službu, pri ktorej dodávateľ dodáva tovar do Alzy a následne zákazník pri online objednávke uzatvára zmluvu s Alzou, nie s dodávateľom.

“Možnosť vybrať si tovar od viac ako tisícky dodávateľov je dôležitou súčasťou rozvoja nášho podnikania. Len v minulom roku tento segment vzrástol o 56 percent a prvýkrát prekročil obrat 1 miliardu Kč. Pribúdajú noví dodávatelia. Kladieme dôraz na ich kvalitu a poskytujeme našim zákazníkom široké portfólio kvalitných výrobkov so spoľahlivým servisom,” dodáva Pipal.

Cieľom je lepšia zákaznícka skúsenosť

Petr Bena, podpredseda predstavenstva Alza.cz, zdôraznil cieľ tejto zmeny: “Našou prioritou je zabezpečiť, aby zákaznícka skúsenosť pri nákupe od viac ako tisícky dodávateľov, ktorí s nami spolupracujú, bola rovnaká ako pri nákupe tovaru priamo od Alzy, kde chce Alza všetkým svojim zákazníkom prinášať len tie najlepšie služby.”

Alza tak garantuje jednoduché stornovanie objednávok a vybavovanie reklamácií. Zákazník môže sledovať proces reklamácie v reálnom čase prostredníctvom užívateľského účtu na webovej stránke Alza.cz alebo v mobilnej aplikácii. Vrátenie tovaru a reklamáciu je možné uskutočniť aj prostredníctvom AlzaBoxov, ktoré sú k dispozícii na viac ako 1 400 miestach v Českej republike.

“Alza Trade tiež garantuje všetkým zákazníkom 24-mesačnú záruku na zakúpené produkty, čo je štandardná dĺžka záruky pre spotrebiteľov v Českej republike. Je dôležité si uvedomiť, že pri nákupe na trhovisku, kde často predávajú zahraniční predajcovia, nemusia byť dodržané rovnaké štandardy ako pri nákupe v Alze. Napríklad české kontrolné orgány, ako je Česká obchodná inšpekcia, nemôžu pokutovať zahraničných predajcov na trhovisku. Zákazníci by preto mali byť opatrní a starostlivo si vyberať, od koho nakupujú, či už kvôli záručným podmienkam alebo jednoduchosti prípadnej reklamácie.”

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+