2 min. čítanie

AliExpress pod lupou EÚ: čínskemu gigantovi hrozí pokuta

Podľa Európskej komisie patrí spoločnosť Aliexpress do kategórie “Veľmi veľké online platformy a vyhľadávače”. Spadá tak do online služieb s viac ako 45 miliónmi používateľov v EÚ a musia preto dodržiavať najprísnejšie pravidlá Aktu o digitálnych službách.

AliExpress pod lupou EÚ: čínskemu gigantovi hrozí pokuta

Legislatíva o digitálnych službách vstúpila do platnosti koncom augusta. Teraz Európska komisia žiada spoločnosť AliExpress, aby poskytla viac informácií o opatreniach, ktoré prijala na splnenie povinností súvisiacich s posudzovaním rizík a zmierňujúcimi opatreniami na ochranu spotrebiteľov online. Ide najmä o šírenie nezákonných výrobkov online, ako sú falšované lieky. 

Eurokomisár pre vnútorný trh Thierry Breton približuje zámer: “Akt o digitálnych službách sa netýka len nenávistných prejavov, dezinformácií a kybernetického šikanovania. Takisto sa má zabezpečiť odstránenie nezákonných alebo nebezpečných výrobkov predávaných v EÚ prostredníctvom platforiem elektronického obchodu vrátane rastúceho počtu falšovaných a potenciálne život ohrozujúcich liekov a liekov predávaných online.”

Sankcie za nesprávne informácie

AliExpress musí poskytnúť požadované informácie do 27. novembra tohto roka. Eurokomisia následne zváži ďalšie právne kroky vrátane možnosti právneho konania. Komisia môže za nesprávne, neúplné alebo zavádzajúce informácie uložiť pokuty. V prípade, že by AliExpress v stanovenom termíne a ani v rámci nasledujúceho konania neodpovedal, EK môže spoločnosti uložiť pravidelné finančné pokuty.

Vďaka DSA začala komisia už v októbri tri vyšetrovania so zameraním na sociálne siete TikTok, X a skupinu Meta. Tie majú poskytnúť podrobnosti o opatreniach, ktoré zaviedli proti šíreniu nepravdivých informácií, násilných obrázkov a vyhrážok, ktoré sa začali šíriť po útokoch hnutia Hamas na Izrael.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI-generovaná kreatíva – rýchlosť a variabilita na max
5 min. čítanie

AI-generovaná kreatíva – rýchlosť a variabilita na max

Digitálny marketing prechádza revolúciou, ktorej hnacou silou je umelá inteligencia (AI). Tradičná tvorba marketingových kreatív – či už ide o vizuály, bannery, reklamné texty alebo videá – si vyžaduje množstvo času, ľudských zdrojov a finančných prostriedkov. Navyše, pri manuálnej tvorbe obsahu je veľmi ťažké dosiahnuť vysoký stupeň personalizácie, ktorý dnešní zákazníci očakávajú.

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
EÚ ide po lacných balíkoch z Ázie. Denne ich príde 12 miliónov
2 min. čítanie

EÚ ide po lacných balíkoch z Ázie. Denne ich príde 12 miliónov

Každý deň prúdi do Európy 12 miliónov malých balíkov z online obchodov mimo EÚ. Väčšina z nich je zámerne podhodnotená, aby sa vyhli daniam a mnohé obsahujú nebezpečné výrobky. Do hry teraz vstupuje Európsky parlament s návrhmi, ktoré by mohli zásadne ovplyvniť spôsob, akým nakupujeme online.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge Europe
14 rokov kávy: Z detskej izby na na najväčší e-shop s kávou na Slovensku
3 min. čítanie

14 rokov kávy: Z detskej izby na na najväčší e-shop s kávou na Slovensku

Slovensko je známe svojou láskou ku kvalitnej káve a jednou z najvýraznejších značiek na tomto trhu je pražiareň kávy COFFEEIN, ktorá už 14 rokov prináša svojim zákazníkom to najlepšie z celého sveta. Za ich úspechom stojí nielen vášeň pre kávu, ale aj neustála snaha o vzdelávanie trhu a osobné návštevy farmárov v krajinách, kde sa […]

Peter Szabó Peter Szabó
Coffeein