2 min. čítanie

Alibaba s výrazným čistým ziskom. Akcionári majú dôvod na radosť

Tržby čínskeho elektronického obchodu za tri mesiace do konca decembra 2022 vzrástli na 33,89 miliardy eur, čím prekonali prognózy analytikov.

Alibaba s výrazným čistým ziskom. Akcionári majú dôvod na radosť

Nárast tržieb nereflektuje realitu čistého zisku

Čínsky internetový koncern Alibaba Group Holding zaznamenal v 3. štvrťroku svojho finančného roka 2022/23 nárast tržieb o 2 percentá. Prekonal tak odhady analytikov, ktorí očakávali horší výsledok pre blokády spojené s ochorením covid-19 a prepad spotrebiteľského dopytu.

Konkrétne, tržby čínskeho internetového obchodu za tri mesiace do konca decembra 2022 vzrástli na 247,76 miliardy juanov (33,89 miliardy eur) z 242,58 miliardy juanov (33,14 miliardy eur) v predchádzajúcom roku. Analytici, ktorých oslovila spoločnosť Refinitiv, predpovedali Alibabe tržby 245,18 miliardy juanov (33,54 miliardy eur).

Týždenný podcast UPdate

Slabší dopyt a problémy s dodávateľským reťazcom

„Dosiahli sme solídny výsledok aj napriek slabšiemu dopytu, problémom s dodávateľským reťazcom a v logistike v dôsledku opatrení týkajúcich sa ochorenia covid-19,“ povedal predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti Daniel Zhang.

Čistý zisk pripadajúci na bežných akcionárov sa v sledovanom období zvýšil o 69 percent na 46,82 miliardy juanov (6,4 miliardy eur) z 27,69 miliardy juanov (3,79 miliardy eur) rok predtým.

Ekonómovia očakávajú, že maloobchodné výdavky v Číne zostanú v prvej časti roka slabé a až na jar by ich mohli podporiť vládne stimuly a prípadné uvoľnenie spotrebiteľských úspor.

Snaha získať technologický sektor pod kontrolu

Okrem stagnujúcej ekonomiky čelí čínsky technologický priemysel v ostatných rokoch rozsiahlym zásahom regulačných úradov vrátane zastavenia prvotnej verejnej ponuky akcií finančnej dcéry spoločnosti Alibaba Ant Group v Hongkongu v roku 2020. Vláda v Pekingu od konca roka 2020 sprísňuje pravidlá v snahe dostať technologický sektor pod kontrolu. Zdá sa však, že represie proti technologickému sektoru sa zmierňujú, keďže Peking sa snaží podporiť ekonomický rast, ktorý zasiahli obmedzenia spojené s politikou nulovej tolerancie ochorenia covid-19.

credit: Trend

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Spoločnosť Mediam Group by Aleph sa stala oficiálnym obchodným zástupcom Google Ads na Slovensku
4 min. čítanie

Spoločnosť Mediam Group by Aleph sa stala oficiálnym obchodným zástupcom Google Ads na Slovensku

Mediam Group, súčasť Aleph, globálnej siete digitálnych expertov, oznámila svoju novú pozíciu oficiálneho obchodného zástupcu pre Google Ads na Slovensku a v Maďarsku. Cieľom strategického partnerstva medzi firmami Google a Aleph je poskytovať lokálnu podporu firmám na Slovensku. Spolupráca tak doplní prebiehajúcu priamu správu portfólia klientov spoločnosťou Google.

Michal Haman Michal Haman
Client Partner v Aleph Slovensko
Instagramové príspevky sa zobrazujú vo výsledkoch Google vyhľadávania
3 min. čítanie

Instagramové príspevky sa zobrazujú vo výsledkoch Google vyhľadávania

10. júla 2025 nastala významná zmena pre e-commerce značky, ktoré využívajú Instagram. Vaše príspevky o produktoch, zákulisný obsah či recenzie zákazníkov sa teraz môžu objaviť vo výsledkoch vyhľadávania na Googli – aj vtedy, keď daný používateľ nemá Instagram a vôbec vás nesleduje.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge Europe