Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Alibaba plánuje v Turecku investovať dve miliardy dolárov

Čínsky internetový gigant Alibaba Group Holding sa chystá investovať na tureckom trhu rekordnú sumu 2 miliardy dolárov.

Alibaba plánuje v Turecku investovať dve miliardy dolárov
Zdroj: Depositphotos

Alibaba sa chystá investovať rekordnú sumu na tureckom trhu

Tento ambiciózny plán oznámil výkonný riaditeľ spoločnosti Alibaba Michael Evans po tom, ako sa koncom minulého týždňa stretol s tureckým prezidentom Recepom Tayyipom Erdoganom. Správu o investícii v pondelok oficiálne potvrdila turecká divízia čínskeho internetového predajcu Trendyol. Hoci dátum samotnej investície zatiaľ nebol špecifikovaný, táto správa nesie veľký potenciál pre ďalší rozvoj tureckého hospodárskeho prostredia.

Evans sa domnieva, že Turecko má stabilný a silný hospodársky základ, čo podporuje rozhodnutie spoločnosti Alibaba investovať v tomto regióne značnú sumu. Alibaba už v minulosti investovala 1,4 miliardy USD do spoločnosti Trendyol, ktorá je jedným z najvýznamnejších hráčov na tureckom trhu elektronického obchodu.

Týždenný podcast UPdate

Turecký prezident Erdogan je v súčasnosti v Spojených štátoch, kde sa zúčastňuje na 78. zasadnutí Valného zhromaždenia OSN. Šéf spoločnosti Trendyol Caglayan Cetin, ktorý sa tiež stretol s prezidentom Erdoganom, dodal, že Michael Evans má v pláne vytvoriť dátové centrum a logistické centrum v Ankare, ako aj exportné operačné centrum na letisku v Istanbule.

Spoločnosť Trendyol dosiahla v roku 2021 trhovú hodnotu 16,5 miliardy USD a získala finančnú podporu od zahraničných investorov vrátane skupín SoftBank, General Atlantic, Katarského investičného fondu a fondu ADQ z Abú Zabí. Alibaba v súčasnosti vlastní 76,1-percentný podiel v spoločnosti Trendol.

Prísnejšie regulácie ovplyvnili aj spoločnosť Trendyol

Turecko začalo v roku 2021 vyšetrovanie spoločnosti Trendyol v oblasti hospodárskej súťaže. V júli najvyšší súd krajiny potvrdil prísnejšie predpisy v oblasti elektronického obchodu, ktoré sa dotkli aj spoločnosti Trendyol. Súd rozhodol, že zákon obmedzujúci výdavky na reklamu a používanie údajov o zákazníkoch spoločnosťami je v súlade s ústavou, a zamietol námietku hlavnej opozičnej strany.

Neskôr v júli turecký úrad pre hospodársku súťaž uložil spoločnosti Trendyol pokutu vo výške 61,3 milióna lír (2,13 milióna eur) za zneužitie údajov dodávateľov tretích strán na poskytnutie nekalej výhody jej maloobchodným operáciám. Podľa údajov tureckého ministerstva obchodu sa celkový objem elektronického obchodu v Turecku vlani zvýšil o 109 % na viac ako 800 miliárd lír.

Credit: Trend.sk

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?
5 min. čítanie

Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?

Zákazníci sú náročnejší než kedykoľvek predtým. Očakávajú rýchlosť, pohodlie a zároveň osobný prístup. Ak chcete osloviť zákazníkov, nestačí len predávať – oplatí sa budovať vzťahy a prinášať hodnotu, inak riskuje stratu lojality. Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaľuje, ktoré faktory dnes rozhodujú o úspechu značiek a ako sa im prispôsobiť. Aké ponaučenia […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+