2 min. čítanie

Alibaba plánuje v Turecku investovať dve miliardy dolárov

Čínsky internetový gigant Alibaba Group Holding sa chystá investovať na tureckom trhu rekordnú sumu 2 miliardy dolárov.

Alibaba plánuje v Turecku investovať dve miliardy dolárov
Zdroj: Depositphotos

Alibaba sa chystá investovať rekordnú sumu na tureckom trhu

Tento ambiciózny plán oznámil výkonný riaditeľ spoločnosti Alibaba Michael Evans po tom, ako sa koncom minulého týždňa stretol s tureckým prezidentom Recepom Tayyipom Erdoganom. Správu o investícii v pondelok oficiálne potvrdila turecká divízia čínskeho internetového predajcu Trendyol. Hoci dátum samotnej investície zatiaľ nebol špecifikovaný, táto správa nesie veľký potenciál pre ďalší rozvoj tureckého hospodárskeho prostredia.

Evans sa domnieva, že Turecko má stabilný a silný hospodársky základ, čo podporuje rozhodnutie spoločnosti Alibaba investovať v tomto regióne značnú sumu. Alibaba už v minulosti investovala 1,4 miliardy USD do spoločnosti Trendyol, ktorá je jedným z najvýznamnejších hráčov na tureckom trhu elektronického obchodu.

Týždenný podcast UPdate

Turecký prezident Erdogan je v súčasnosti v Spojených štátoch, kde sa zúčastňuje na 78. zasadnutí Valného zhromaždenia OSN. Šéf spoločnosti Trendyol Caglayan Cetin, ktorý sa tiež stretol s prezidentom Erdoganom, dodal, že Michael Evans má v pláne vytvoriť dátové centrum a logistické centrum v Ankare, ako aj exportné operačné centrum na letisku v Istanbule.

Spoločnosť Trendyol dosiahla v roku 2021 trhovú hodnotu 16,5 miliardy USD a získala finančnú podporu od zahraničných investorov vrátane skupín SoftBank, General Atlantic, Katarského investičného fondu a fondu ADQ z Abú Zabí. Alibaba v súčasnosti vlastní 76,1-percentný podiel v spoločnosti Trendol.

Prísnejšie regulácie ovplyvnili aj spoločnosť Trendyol

Turecko začalo v roku 2021 vyšetrovanie spoločnosti Trendyol v oblasti hospodárskej súťaže. V júli najvyšší súd krajiny potvrdil prísnejšie predpisy v oblasti elektronického obchodu, ktoré sa dotkli aj spoločnosti Trendyol. Súd rozhodol, že zákon obmedzujúci výdavky na reklamu a používanie údajov o zákazníkoch spoločnosťami je v súlade s ústavou, a zamietol námietku hlavnej opozičnej strany.

Neskôr v júli turecký úrad pre hospodársku súťaž uložil spoločnosti Trendyol pokutu vo výške 61,3 milióna lír (2,13 milióna eur) za zneužitie údajov dodávateľov tretích strán na poskytnutie nekalej výhody jej maloobchodným operáciám. Podľa údajov tureckého ministerstva obchodu sa celkový objem elektronického obchodu v Turecku vlani zvýšil o 109 % na viac ako 800 miliárd lír.

Credit: Trend.sk

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels
5 min. čítanie

Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels

Platforma zavádza zmenu, ktorá zásadne ovplyvní spôsob, akým milióny ľudí zdieľajú videá. Facebook sa rozhodol zjednodušiť koncept videa a oznámil, že v priebehu najbližších mesiacov sa každé nahrané video automaticky zmení na Reels. Už žiadne rozhodovanie medzi formátmi – všetko sa zjednocuje. Pozrime sa, čo táto zmena znamená pre tvorcov obsahu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch
5 min. čítanie

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch

Kto z nás si aspoň raz nekrátil čakanie hrou v mobile? V roku 2025 patria digitálne hry – či už na telefóne, konzole alebo počítači – medzi najobľúbenejšie formy trávenia času online. Z pohľadu reklamy sú však stále nedocenené. Hoci mladšie generácie strávia nad hrami desiatky minút denne, značky im venujú len zlomok svojich rozpočtov. […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 
7 min. čítanie

isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 

Kvôli tlaku globálnych hráčov z Ázie a rozmachu online trhovísk sa prostredie e-commerce v strednej Európe dynamicky mení. Mnohým internetovým obchodom hrozí zánik a v hre ostáva ten, kto sa prispôsobí. Rozhodujúcou konkurenčnou výhodou sa stáva logistika. isklad, technologický líder medzi fulfillment centrami, preto prichádza s prelomovými inováciami, ktoré môžu zamiešať karty celému odvetviu.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+