Zaujíma ma
4. novembra 2019

Miroslav Beňo

Tvorca webu fitnessrevolution.sk
4. novembra 2019

33 spôsobov ako zvýšiť návštevnosť svojej web stránky

7 min čítanie

Máte web? Skvelé. Ale dostať naň návštevnosť. Ideálne väčšiu ako zrátate na prstoch. To už je iná reč. Je to drina. Ak máte web, ale nikto o ňom nevie, je to prakticky ako keby ste žiadny nemali.

Návštevníci sú pre váš online biznis ako kyslík pre človeka. Bez neho nemá šancu prežiť. Keď sa návštevníci nehrnú na váš web, potrebujete ich tam čo najskôr nalákať. Lenže ako zvýšiť návštevnosť web stránok alebo e-shopu?

Spôsobov je niekoľko. Vlastne veľa. Stačí trochu kreatívne myslieť a zbadáte, že možnosti sú naozaj široké. Aj na slovenské pomery, ktoré sú oproti svetu značne oklieštené.

Nebudeme chodiť okolo horúcej kaše, poďme rovno na zoznam 33 zdrojov návštevnosti, z ktorých väčšinu môžete začať okamžite využívať aj bez investovania jediného centu do reklamy.

1.Budujte vlastnú emailovú databázu kontaktov

Tento spôsob je ako prvý, pretože prvenstvo si zaslúži. Bez debaty. Ak chcete takmer okamžite zvýšiť návštevnosť svojich stránok zdarma (platíte len za emailovaciu službu), budujte si vlastnú databázu kontaktov. Kedykoľvek im môžete poslať hodnotný email s odkazom na váš web a v priebehu minút sledovať nárast návštevnosti, pretože ľudia sú ustavične online a sledujú svoje emaily.

2. SEO

Google stále patrí nielen na Slovensku k najväčším zdrojom návštevnosti mnohých firemných webov aj e-shopov. Môžete mať doslova tisícky návštevníkov mesačne, ak sa zobrazujete na prvej strane vo vyhľadávaní.
Má to jediný problém. Je to beh na dlhé trate. Prvé výsledky uvidíte až po pár mesiacoch optimalizovania vášho webu pre vyhľadávače. No z dlhodobého hľadiska je to jedna z najlepších stratégií, ako zvýšiť návštevnosť web stránok.

3. Content marketing

Content marketing (alebo obsahový marketing) je trendom, ktorý sa medzi nami drží už niekoľko rokov. Tento samotný článok je obsah, vďaka ktorému ste prišli na túto stránku. No nemusia to byť len články. Môže to byť newsletter, podcasty, audio nahrávky, PDFká, návody alebo manuály. Vždy ale pamätajte na to, že keď ľuďom dávate nejaké informácie v digitálnej podobe, premyslite si aj, ako v tom môžete spomenúť svoju webstránku.

4. Blogovanie

Samostatnou kategóriou obsahového marketingu je blogovanie. Okrem toho, že by ste optimalizovali svoj web, produkty alebo služby na vyhľadávané kľúčové slová, môžete sa zamerať aj na vyhľadávané témy alebo problémy ľudí a písať o nich.

5. Guestbloging

Okrem toho, že môžete uverejňovať obsah na svojom webe, môžete tak urobiť aj na iných weboch, a tak dať o sebe vedieť. Nie všetci síce akceptujú články od iných autorov, ale vždy sa dá nejako dohodnúť. Tento článok je takisto guest blog.

6. Akceptujte guestbloging

Guestbloging sa dá robiť aj naopak. Ak nemáte čas písať, môžete poprosiť iných autorov, aby písali u vás. Nevýhodou tejto metódy je iba to, že ak už teraz nemáte zaujímavú návštevnosť, iní autori nebudú motivovaní, aby u vás niečo zdarma napísali.
Ak vás ale niekto osloví, či by u vás mohol niečo publikovať, automaticky to nzavrhujte len preto, lebo ste to doteraz nerobili.

7. Spolupráca s ďalšími blogermi

Človek je tvor spoločenský. A spoločne sa ťahá povraz ľahšie, ako keby ste ho mali ťahať sami. Preto ak oslovíte iných blogerov, nielen z oblasti, ktorá s vami úplne súvisí, môžete sa navzájom podporovať a propagovať. Napríklad v emailoch, podcastoch, PDFkách, navzájom si zdieľať články a podobne.

8. Spätné odkazy

Stavím sa, že ste sa už aspoň raz v živote prekliky na nejakú stránku alebo článok cez spätný odkaz. Potom si už isto uvedomujete, že spätné odkazy môžu byť ďalším veľkým zdrojom návštevnosti pre váš web.

9. Viralita

Ak budete mať šťastie, skôr či neskôr narazíte na obsah, ktorý ľudia zdieľali viac ako všetky ostatné. A to sa prejaví aj na zvýšenej návštevnosti. Ak sa vám podarí takýto vytvoriť, zdieľajte ho v pravidelných intervaloch, pokým téma stále rezonuje medzi ľuďmi.

10. Súťaže

Máte radi niečo zdarma? Kto by nemal. Preto sú súťaže o ceny tak veľkým lákadlom pre potenciálnu návštevnosť. Môžete ich prepojiť s nejakou registráciou, napríklad cez email, a tak zároveň získať na ľudí kontakt, a posielať im z času na čas zaujímavý obsah.
Súťaže ale slúžia len o chvíľkové zvýšenie návštevnosti webu. Akonáhle ošiaľ opadne, padne aj návštevnosť. Preto sa na ňu nespoliehajte ako hlavný zdroj návštevnosti.

Získaj novinky ako prvý

Prihlásením sa do noviniek súhlasíš s ich odberom a týmto úprimným dokumentom, ktorý sme k ochrane osobných údajov pripravili.

11. Platená reklama v Google

Keď niečo hľadáte v Google, až prvé 4 miesta sú platené. Ak ste v konkurenčnej oblasti, musíte sa pripraviť si siahnuť možno aj hlboko do vrecka. Hlavne pre najvyhľadávanejšie kľúčové slová a slová, pri ktorých už ľudia majú zámer niečo kúpiť. No pri obsahu a propagovaní článkov máte výhodu, pretože cez Google ho veľa ľudí nepropaguje. Čiže konkurencia je nízka a to znamená aj menšiu cenu za kliky.

12. Bannerová reklama

Určite už ani zďaleka nie tak účinná forma reklamy ako kedysi, ale výborná na branding. A branding, ako sa už o chvíľu dočítate, je takisto skvelou formou zvyšovania návštevnosti.

13. Gmail reklama

Ešte stále patrí k pomerne mladým reklamným formátom. Zobrazuje sa priamo v Gmailových účtoch nad emailami. Jej výhoda? Cena. Pár centov za klik. Takže je dostupná aj pre malých aj pre veľkých. Pre začínajúcich aj ostrieľaných podnikateľov.

14. YouTube reklama

Aj keď platená, stále dosť lacná. Keďže je to ešte nový formát, v ktorom nie je toľko konkurencie, viete ním za niekoľko sto eur mesačne osloviť masy. Ak ste niekedy chceli mať reklamu v televízii, no pri pohľade na tisícky eur za jeden 30 sekundový spot vás to prešlo, tak využite YouTube reklamu.
Desiatky tisíc eur za televíziu môžete vymeniť za stovky eur na YouTube. A kde si myslíte, že dnes ľudia trávia viac času? Pred televíziou alebo na internete?

15. YouTube kanál

Okrem platenej reklamy sa oplatí budovať aj vlastný YouTube kanál. Prečo? Pretože YouTube je po Googli druhým najrozšírenejším vyhľadávačom. Len si priznajte, že ste za posledný týždeň videli na internete aspoň jedno video. To isté robia aj vaši potenciálni čitatelia a zákazníci. A oproti Googlu na Slovensku nie je konkurencia na YouTube ešte taká silná ako inde vo svete. Pre firmy je to stále doslova pole neorané.

16. Fóra

Síce na Slovensku už nie taký silný zdroj návštevnosti ako kedysi, ale stále sa z neho dá čo to vyťažiť. Medzi najpoužívanejšie patrí Modrý koník, kde deň čo deň ľudia hľadajú odpovede na rôzne otázky. Dokonca môžete vystupovať aj ako firma. Avšak nespamujte. Odpovede typu „Toto je skvelá firma + link“ sú, doslova, oničom. Pridajte hodnotu, a vlastnú skúsenosť. Až potom odkaz na svoj web.

17. Facebook fan page

Ak už teraz máte vlastnú fan page, tak asi viete, že nie všetci fanúšikovia uvidia vaše príspevky. Kedysi ich videla väčšina, dnes už len zlomok. To ale neznamená, že by ste svoju fan page mali ignorovať. Ak dávate statusy pravidelne a pravidelne zdieľate starší obsah, stále viete osloviť veľkú časť svojich fanúšikov a dostať ich na svoj web.

18. Facebook reklama

Ak ju dobre nastavíte, tak vás preklik môže stáť pár centov. Má skvelé cielenie, cez ktoré viete osloviť ľudí podľa ich záujmov a rôznych demografických ukazovateľov. Dokonca aj podľa toho, či sú zasnúbení. Veľkou výhodou je aj to, že si reklamu viete ľahko nastaviť v začiatkoch aj sami, pretože systém je veľmi jednoduchý na používanie.

19. Facebook skupiny

Je neuveriteľné, na čo všetko nájdete skupiny na Facebooku. Hlavne vo svete. Stačí trochu pohľadať, a možno nájdete relevantné publikum aj pre svoju oblasť. Pred propagovaním svojich príspevkov a odkazov na web si ale prečítajte pravidlá. Nie všetky skupiny umožňujú publikovať odkazy na weby. Takisto nepíšte statusy typu: „Prečítajte si môj najnovší článok + odkaz.“
Namiesto toho sledujte, o čom sa ľudia bavia a keď bude mať niekto otázku ohľadom problému, o ktorom máte článok, napíšte krátku odpoveď a na konci povedzte niečo na spôsob: „Ak chceš vedieť viac, detailnejšie o o tom píše v článku…“

20. Osobný profil na Facebooku

Ak ste pre niečo vážne zanietený, nie je dôvod, aby ste o tom nedali vedieť svojim priateľom a známym aj na svojom osobnom profile cez Facebook. Ale veľmi to nepreháňajte. Nájdite optimálny pomer medzi vaším osobným a pracovným životom. Ideálne ak ten osobný bude prevažovať. Nikto predsa nemá rád dotieravých obchodníkov, ktorí tlačia na pílu.

21. Instagram

Ľudia sú vizuálni a platí, že obrázky a videá sú vo všeobecnosti zdieľanejšie, než textový obsah. Okrem Facebooku, ktorý je najpoužívanejšou sociálnou sieťou na Slovensku, sa k veľkým hráčom pridal aj Instagram. Ak viete tvoriť vizuálny obsah a hodí sa do vašej stratégie, Instagram neobchádzajte. Pre kozmetiku, šport, varenie či tipy do domácnosti je ako stvorený. No určite s ním viete experimentovať aj v iných oblastiach.

22. Affiliate marketing

Affiliate marketing je spôsob propagovania vašich produktov a služieb prostredníctvom iných webov alebo blogov, za čo druhá strana dostane podiel zo zisku. Ak viete nájsť niekoho relevantného, kto má dosah na vašu cieľovú skupinu, môžete ho osloviť s možnosťou na spoluprácu, aby na svojom webe mal odkaz alebo banner na vás.

23. Slideshare

Ak pravidelne píšete blog, môžete z textovej podoby urobiť vizuálnu prezentáciu a zavesiť ju na Slideshare. V prezentácii, ale aj na Slideshare, samozrejme, nezabudnite dať odkaz na svoj web.

24. Komentáre v blogoch a článkoch

Nájsť články z vašej oblasti nie je problém. Stačí trochu googliť a hneď vám vyhodí niekoľko desiatok možností. Pozrite si tie najrelevantnejšie a prispejte zmysluplným komentárom. Ak máte nejaký doplňujúci obsah, ktorý na to nadväzuje, spomeňte ho v komentári.

25. PR články

Priznávam, PR články nie sú lacná záležitosť, ale viete nimi osloviť celkom vysoký počet ľudí. Ak máte na marketing väčšie rozpočty, určite sa oplatí na niektorých väčších portáloch publikovať článok aspoň kvôli silnému spätnému odkazu, ktorý zvýši silu vašej domény. Najlepšie spravíte, ak to nebude vyzerať ako úplný PR článok, ale ako blogový článok, ktorý ľuďom poskytuje hodnotné informácie.

26. Budujte svoj brand

Veľa z vašej návštevnosti bude vedľajším produktom toho, ako veľmi ľudí zaujmete pri prvej návšteve a ako dobre dokážete budovať svoju značku. Akonáhle sa ľuďom vryjete do pamäte, spomenú si na vás, keď budú riešiť problém, na ktorý ste odborníkom.

27. Ebook/PDFko

Predávate ebook alebo máte nejaký zdarma na stiahnutie? Určite v ňom nezabudnite odkazovať na svoj web. Nikdy neviete, kedy ho vaši čitatelia môžu preposlať iným, ak ich veľmi zaujme.

28. Odkaz(y) v podpise emailu

Posielate denne niekoľko emailov? Tak využite aj tento priestor. Vytvorte si podpis emailu, v ktorom môžete odkazovať na svoj Facebook, web, YouTube kanál, alebo priamo linkovať na nejaký zaujímavý obsah, ktorý ste vytvorili.

29. Prednášky a konferencie

Bojíte sa prezentovať? Možno by ste s tým mali niečo spraviť. Prednášky sú skvelým spôsobom, ako osloviť ľudí, pretože je to viac osobné a ľudskejšie než internet. V prezentácii môžete mať doménu svojho webu v úvodnom slajde, ktorý môže svietiť už pred začiatkom. Ľudí tak dostane na svoj web, kde si o vás môžu niečo pozrieť. Takisto svoj web spomeňte na konci prednášky, čím môžete osloviť ľudí, ktorí si vás na začiatku nestihli pozrieť.

30. Workshopy

Na konferenciách sú okrem prednášok často aj workshopy. Ak máte možnosť, využite aj tie. Nie všetci ľudia chodia na prednášky a radi sa učia priamo v praxi. Preto aj na nich spomeňte niečo o sebe a svojom webe. Na začiatku aj na konci.

31. Ponúknite bonus zdarma

V rámci spolupráce s inými blogermi alebo obchodnými partnermi, ktorí ponúkajú podobné alebo doplnkové veci k vašim, môžete pre nich vytvoriť digitálny bonus zdarma. Ak ho pridajú k svojim produktom alebo službám, môžete cez spätný odkaz v bonuse získať ďalšiu návštevnosť.

32. Spoločné webináre

Ak máte vo svojej oblasti niekoho, s kým sa viete dať dokopy, môžete spoločne urobiť webinár na nejakú tému a navzájom si „vymeniť“ svojich návštevníkov. Keďže vo webinári nebudete sami, a promovať ho budú aj ďalší vystupujúci, dozvie sa o vás jeho komunita a sledovatelia. Ak ich zaujmete, určite prídu aj na váš web.

33. Vizitka

Kto by to bol povedal, ale tento malý kus papiera vám takisto môže získať návštevnosť. Síce ju nebudete rátať na tisícky, ale stačí jeden správny nový kontakt, a môže vás otvoriť dvere k úplne novým možnostiam.

Ak viete ešte o iných zdrojoch, ktoré vám fungujú, ale nie sú tu spomenuté, podeľte sa s nimi dolu v komentároch.

Získaj novinky ako prvý

Prihlásením sa do noviniek súhlasíš s ich odberom a týmto úprimným dokumentom, ktorý sme k ochrane osobných údajov pripravili.

Autor článku

Miroslav Beňo

Tvorca webu fitnessrevolution.sk

Som online marketér, ktorý našiel záľubu v cvičení. Keď som po rokoch neurobil žiadny progress, začal som zisťovať, čo naozaj funguje. Svoje zistenia píšem na fitnessrevolution.sk a fitadvisor.sk.

Posledné
Obľúbené
  • Kategórie

  • Podcasty





  • O nás

    Pravidlené novinky, rozhovory a dlhodobý obsah pre majiteľov eshopov a ecommerce marketérov. To je Ecommerce Bridge.

  • Tlačové správy

  • Získaj novinky ako prvý

    Prihlásením sa do noviniek súhlasíš s ich odberom a týmto úprimným dokumentom, ktorý sme k ochrane osobných údajov pripravili.