
Prečo sú zľavy také obľúbené?
Zľavy nám nielenže umožňujú ušetriť peniaze, ale taktiež nám dodávajú pocit šťastia. Štúdia z roku 2012 v USA odhalila, že ľudia, ktorí dostali zľavový voucher v hodnote 10 USD, zaznamenali 38 % zvýšenie hladiny hormónov šťastia.
Zaujímavé čísla o zľavách:
- V prieskume z roku 2013, v ktorom sa zúčastnilo 10 009 ľudí, 51 % respondentov uviedlo, že je pri online nákupe ovplyvnených zľavou.
- Dáta od firmy BIA/Kelsey ukazujú, že zľavy zvýšili celkový obrat ich zákazníkov o 17,7 %.
- Štatistiky zo serveru VoucherCloud naznačujú, že 57 % zákazníkov je motivovaných urobiť prvý nákup na neznámom e-shope, pokiaľ je im ponúknutý zľavový kupón.
Zdroj: HuffPost
Prvý zľavový kupón na svete Coca-Cola v roku 1887
Ako využiť zľavy v e-shope?
V e-shope rozdeľujeme zľavové kupóny podľa typu použitia:
- Akvizičné – vďaka nim získavame nových zákazníkov
- Retenčné – vďaka nim motivujeme zákazníkov, ktorí u nás už nakúpili k opakovanému nákupu
- Parazitné – voľne sa pohybujú na internete a vstupujú do objednávky až v samotnom košíku (otázka: stala by sa objednávka bez zľavy voľne dostupná na internete alebo nie?)
Ako je vám asi jasné z predchádzajúcich riadkov, akvizičné a retenčné zľavy sú tie, ktoré chceme. Parazitné vo väčšine prípadov nechceme.
Aké zľavy sa najčastejšie používajú
- kúp jeden a druhý je zadarmo (vysoko maržové produkty)
- percentá
- pevná čiastka
- darček k objednávke (ľahký darček, ktorý neovplyvní dopravu a veľa nestojí)
- doprava zadarmo
- množstevné zľavy
Zľavové stratégie:
- Získanie nových zákazníkov.
- Vypredaj starých zásob alebo sezónnych produktov.
- Motivácia zákazníka k nákupu nad minimálnu čiastku.
- Získanie zákazníka späť do e-shopu po opustení košíka.
- Sledovanie a vyhodnocovanie marketingových kampaní.
Personalizované retenčné zľavy: Ak poznáte preferencie vašich zákazníkov, môžete ich osloviť personalizovanou zľavou. (s týmto vám dokážu pomôcť mailové nástroje, ako napríklad SmartEmailing.cz)
Zľava pre nových zákazníkov: Propagujte zľavový kupón externe, ale len pre nových zákazníkov.
Ako určiť výšku zľavy?
Benchmark odvetvie: Zistite, akú zľavu ponúka konkurencia. Hľadajte zľavy na kupónových weboch alebo cashback portáloch. Stačí zadať meno konkurencie v spojení s kľúčovým slovom “zľava” alebo “zľavový kupón”.
Marža a PNO: Určite si možnú výšku zľavy tak, aby sa vám nákup ešte vyplatil.
Podľa LTV zákazníka: Spočítajte si, akú zľavu si môžete dovoliť na základe celkovej hodnoty zákazníka.
Tipy na zostavenie zľavy:
- Pre nových zákazníkov viac tiahnu plošné zľavy na všetok tovar.
- Pre drahšie produkty je lepšie ponúknuť hodnotovú zľavu ako percentuálnu.
- Pre lacnejšie produkty použite zaokrúhlené čiastky, pre drahšie „baťovské ceny“.
Čo je Děkovačka?
Děkovačka je český nástroj, ktorý by sa dal nazvať aj sieťou e-shopov, vďaka ktorej získavate nových zákazníkov z vašej ďakovacej stránky.
Děkovačka funguje na princípe odporúčania zákazníkov medzi vzájomne nekonkurenčnými e-shopmi. Keď zákazník nakúpi na e-shope “A” je motivovaný k nákupu na e-shopoch “B”, “C”, “D” a naopak. Motivácia k nákupu je zaistená unikátnymi zľavovými kódmi.

Viac o Děkovačke sme Vám priniesli v nedávnom rozhovore s jej zakladateľom Jaroslavom Janíčkom.
Parametre zliav v Děkovačke:
- Děkovačka využíva zľavové kupóny na objavenie e-shopu, jedná sa teda o akvizičnú kampaň.
- Využívame psychológiu zliav v prospech našich klientov. Zákazník má 15 minút, aby si nechal poslať do e-mailu 1-3 zľavové kupóny.
- Zľavy v Děkovačke nie sú dohľadateľné online.
- Zľavy sú unikátne, preto zákazníci sú motivovaní ich použiť.
6 dôvodov, prečo využiť Děkovačku pre váš e-shop
- Děkovačka je na prvý mesiac úplne zadarmo.
- Děkovačka funguje automaticky, preto nemusíte vynakladať ďalšie zdroje na extra ľudí alebo agentúry.
- Náklady (PNO) na objednávky z Děkovačky sú pod 10%.
- Děkovačka zvyšuje počet e-mailových adries v databáze pre e-mail marketing.
- V Děkovačke funguje 200+ e-shopov z Česka a Slovenska.
- Prepojenie s aplikáciou Děkovačka na pár klikov – na všetky e-shopové riešenia máme návod alebo napojenie (vieme napojiť všetko).