Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január už čoskoro
Žilina
15. Február už čoskoro
Prešov
7. Marec už čoskoro
Trnava
28. Marec už čoskoro
Lučenec
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
14. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
4 min. čítanie

Ako zľavové kupóny ovplyvňujú naše nákupy a prečo ich milujeme?

Keď sa povie zľavový kupón, väčšina z nás si predstaví malý papierik s kódom, ktorý nám umožní ušetriť peniaze pri nákupe. Ale viete, aká celosvetová firma prvýkrát natlačila a distribuovala zľavový voucher? Bola to Coca-Cola v roku 1887.

Jaroslav Janíček Jaroslav Janíček
Affiliate manažer
Ako zľavové kupóny ovplyvňujú naše nákupy a prečo ich milujeme?

Prečo sú zľavy také obľúbené?

Zľavy nám nielenže umožňujú ušetriť peniaze, ale taktiež nám dodávajú pocit šťastia. Štúdia z roku 2012 v USA odhalila, že ľudia, ktorí dostali zľavový voucher v hodnote 10 USD, zaznamenali 38 % zvýšenie hladiny hormónov šťastia.

Zaujímavé čísla o zľavách:

  • V prieskume z roku 2013, v ktorom sa zúčastnilo 10 009 ľudí, 51 % respondentov uviedlo, že je pri online nákupe ovplyvnených zľavou.
  • Dáta od firmy BIA/Kelsey ukazujú, že zľavy zvýšili celkový obrat ich zákazníkov o 17,7 %.
  • Štatistiky zo serveru VoucherCloud naznačujú, že 57 % zákazníkov je motivovaných urobiť prvý nákup na neznámom e-shope, pokiaľ je im ponúknutý zľavový kupón.

Zdroj: HuffPost

Prvý zľavový kupón na svete Coca-Cola v roku 1887

Ako využiť zľavy v e-shope?

V e-shope rozdeľujeme zľavové kupóny podľa typu použitia:

  • Akvizičné – vďaka nim získavame nových zákazníkov
  • Retenčné – vďaka nim motivujeme zákazníkov, ktorí u nás už nakúpili k opakovanému nákupu
  • Parazitné – voľne sa pohybujú na internete a vstupujú do objednávky až v samotnom košíku (otázka: stala by sa objednávka bez zľavy voľne dostupná na internete alebo nie?)

Ako je vám asi jasné z predchádzajúcich riadkov, akvizičné a retenčné zľavy sú tie, ktoré chceme. Parazitné vo väčšine prípadov nechceme.

Aké zľavy sa najčastejšie používajú

  • kúp jeden a druhý je zadarmo (vysoko maržové produkty)
  • percentá
  • pevná čiastka
  • darček k objednávke (ľahký darček, ktorý neovplyvní dopravu a veľa nestojí)
  • doprava zadarmo
  • množstevné zľavy

Zľavové stratégie:

  • Získanie nových zákazníkov.
  • Vypredaj starých zásob alebo sezónnych produktov.
  • Motivácia zákazníka k nákupu nad minimálnu čiastku.
  • Získanie zákazníka späť do e-shopu po opustení košíka.
  • Sledovanie a vyhodnocovanie marketingových kampaní.

Personalizované retenčné zľavy: Ak poznáte preferencie vašich zákazníkov, môžete ich osloviť personalizovanou zľavou. (s týmto vám dokážu pomôcť mailové nástroje, ako napríklad SmartEmailing.cz)

Zľava pre nových zákazníkov: Propagujte zľavový kupón externe, ale len pre nových zákazníkov.

Ako určiť výšku zľavy?

Benchmark odvetvie: Zistite, akú zľavu ponúka konkurencia. Hľadajte zľavy na kupónových weboch alebo cashback portáloch. Stačí zadať meno konkurencie v spojení s kľúčovým slovom “zľava” alebo “zľavový kupón”.

Marža a PNO: Určite si možnú výšku zľavy tak, aby sa vám nákup ešte vyplatil.

Podľa LTV zákazníka: Spočítajte si, akú zľavu si môžete dovoliť na základe celkovej hodnoty zákazníka.

Tipy na zostavenie zľavy:

  • Pre nových zákazníkov viac tiahnu plošné zľavy na všetok tovar.
  • Pre drahšie produkty je lepšie ponúknuť hodnotovú zľavu ako percentuálnu.
  • Pre lacnejšie produkty použite zaokrúhlené čiastky, pre drahšie „baťovské ceny“.

Čo je Děkovačka?

Děkovačka je český nástroj, ktorý by sa dal nazvať aj sieťou e-shopov, vďaka ktorej získavate nových zákazníkov z vašej ďakovacej stránky.

Děkovačka funguje na princípe odporúčania zákazníkov medzi vzájomne nekonkurenčnými e-shopmi. Keď zákazník nakúpi na e-shope “A” je motivovaný k nákupu na e-shopoch “B”, “C”, “D” a naopak. Motivácia k nákupu je zaistená unikátnymi zľavovými kódmi.

Viac o Děkovačke sme Vám priniesli v nedávnom rozhovore s jej zakladateľom Jaroslavom Janíčkom.

Parametre zliav v Děkovačke:

  • Děkovačka využíva zľavové kupóny na objavenie e-shopu, jedná sa teda o akvizičnú kampaň.
  • Využívame psychológiu zliav v prospech našich klientov. Zákazník má 15 minút, aby si nechal poslať do e-mailu 1-3 zľavové kupóny.
  • Zľavy v Děkovačke nie sú dohľadateľné online.
  • Zľavy sú unikátne, preto zákazníci sú motivovaní ich použiť.

6 dôvodov, prečo využiť Děkovačku pre váš e-shop

  1. Děkovačka je na prvý mesiac úplne zadarmo.
  2. Děkovačka funguje automaticky, preto nemusíte vynakladať ďalšie zdroje na extra ľudí alebo agentúry.
  3. Náklady (PNO) na objednávky z Děkovačky sú pod 10%.
  4. Děkovačka zvyšuje počet e-mailových adries v databáze pre e-mail marketing.
  5. V Děkovačke funguje 200+ e-shopov z Česka a Slovenska.
  6. Prepojenie s aplikáciou Děkovačka na pár klikov – na všetky e-shopové riešenia máme návod alebo napojenie (vieme napojiť všetko).

Prečo to neskúsiť?

Zdieľať článok
Jaroslav Janíček
Affiliate manažer
Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Dognet posilňuje na maďarskom trhu a vydáva exkluzívny expanzný guideline na podporu affiliate publisherov 
3 min. čítanie

Dognet posilňuje na maďarskom trhu a vydáva exkluzívny expanzný guideline na podporu affiliate publisherov 

Affiliate sieť Dognet už viac ako 10 rokov podporuje affiliate marketing nielen na Slovensku, ale aj v susedných krajinách a na Balkáne. Nakoľko v sieti dlhodobo pozorujú nevyužitý potenciál maďarského trhu, toto leto predstavili novú iniciatívu s názvom expanzný guideline. V ňom publisheri nájdu všetko, čo by mohli potrebovať pri expanzii s affiliate projektami na […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Nová kniha pre marketérov od 51 autorov je na svete
2 min. čítanie

Nová kniha pre marketérov od 51 autorov je na svete

Po úspešnej knihe Online marketing – tvorba zarábajúceho webu, po podpriemerne úspešnej Tvorba úspešného a zarábajúceho blogu sme v Dognete pripravili zbrusu novú knihu. Tentokrát nie je primárne o affiliate marketingu, ale pre celý online a ecommerce trh. Je to 123 tipov pre online a affiliate marketing.

Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+