Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
4 min. čítanie

Ako zľavové kupóny ovplyvňujú naše nákupy a prečo ich milujeme?

Keď sa povie zľavový kupón, väčšina z nás si predstaví malý papierik s kódom, ktorý nám umožní ušetriť peniaze pri nákupe. Ale viete, aká celosvetová firma prvýkrát natlačila a distribuovala zľavový voucher? Bola to Coca-Cola v roku 1887.

Jaroslav Janíček Jaroslav Janíček
Online podnikatel
Ako zľavové kupóny ovplyvňujú naše nákupy a prečo ich milujeme?

Prečo sú zľavy také obľúbené?

Zľavy nám nielenže umožňujú ušetriť peniaze, ale taktiež nám dodávajú pocit šťastia. Štúdia z roku 2012 v USA odhalila, že ľudia, ktorí dostali zľavový voucher v hodnote 10 USD, zaznamenali 38 % zvýšenie hladiny hormónov šťastia.

Zaujímavé čísla o zľavách:

  • V prieskume z roku 2013, v ktorom sa zúčastnilo 10 009 ľudí, 51 % respondentov uviedlo, že je pri online nákupe ovplyvnených zľavou.
  • Dáta od firmy BIA/Kelsey ukazujú, že zľavy zvýšili celkový obrat ich zákazníkov o 17,7 %.
  • Štatistiky zo serveru VoucherCloud naznačujú, že 57 % zákazníkov je motivovaných urobiť prvý nákup na neznámom e-shope, pokiaľ je im ponúknutý zľavový kupón.

Zdroj: HuffPost

Prvý zľavový kupón na svete Coca-Cola v roku 1887

Ako využiť zľavy v e-shope?

V e-shope rozdeľujeme zľavové kupóny podľa typu použitia:

  • Akvizičné – vďaka nim získavame nových zákazníkov
  • Retenčné – vďaka nim motivujeme zákazníkov, ktorí u nás už nakúpili k opakovanému nákupu
  • Parazitné – voľne sa pohybujú na internete a vstupujú do objednávky až v samotnom košíku (otázka: stala by sa objednávka bez zľavy voľne dostupná na internete alebo nie?)

Ako je vám asi jasné z predchádzajúcich riadkov, akvizičné a retenčné zľavy sú tie, ktoré chceme. Parazitné vo väčšine prípadov nechceme.

Aké zľavy sa najčastejšie používajú

  • kúp jeden a druhý je zadarmo (vysoko maržové produkty)
  • percentá
  • pevná čiastka
  • darček k objednávke (ľahký darček, ktorý neovplyvní dopravu a veľa nestojí)
  • doprava zadarmo
  • množstevné zľavy

Zľavové stratégie:

  • Získanie nových zákazníkov.
  • Vypredaj starých zásob alebo sezónnych produktov.
  • Motivácia zákazníka k nákupu nad minimálnu čiastku.
  • Získanie zákazníka späť do e-shopu po opustení košíka.
  • Sledovanie a vyhodnocovanie marketingových kampaní.

Personalizované retenčné zľavy: Ak poznáte preferencie vašich zákazníkov, môžete ich osloviť personalizovanou zľavou. (s týmto vám dokážu pomôcť mailové nástroje, ako napríklad SmartEmailing.cz)

Zľava pre nových zákazníkov: Propagujte zľavový kupón externe, ale len pre nových zákazníkov.

Ako určiť výšku zľavy?

Benchmark odvetvie: Zistite, akú zľavu ponúka konkurencia. Hľadajte zľavy na kupónových weboch alebo cashback portáloch. Stačí zadať meno konkurencie v spojení s kľúčovým slovom “zľava” alebo “zľavový kupón”.

Marža a PNO: Určite si možnú výšku zľavy tak, aby sa vám nákup ešte vyplatil.

Podľa LTV zákazníka: Spočítajte si, akú zľavu si môžete dovoliť na základe celkovej hodnoty zákazníka.

Tipy na zostavenie zľavy:

  • Pre nových zákazníkov viac tiahnu plošné zľavy na všetok tovar.
  • Pre drahšie produkty je lepšie ponúknuť hodnotovú zľavu ako percentuálnu.
  • Pre lacnejšie produkty použite zaokrúhlené čiastky, pre drahšie „baťovské ceny“.

Čo je Děkovačka?

Děkovačka je český nástroj, ktorý by sa dal nazvať aj sieťou e-shopov, vďaka ktorej získavate nových zákazníkov z vašej ďakovacej stránky.

Děkovačka funguje na princípe odporúčania zákazníkov medzi vzájomne nekonkurenčnými e-shopmi. Keď zákazník nakúpi na e-shope “A” je motivovaný k nákupu na e-shopoch “B”, “C”, “D” a naopak. Motivácia k nákupu je zaistená unikátnymi zľavovými kódmi.

|

Viac o Děkovačke sme Vám priniesli v nedávnom rozhovore s jej zakladateľom Jaroslavom Janíčkom.

Parametre zliav v Děkovačke:

  • Děkovačka využíva zľavové kupóny na objavenie e-shopu, jedná sa teda o akvizičnú kampaň.
  • Využívame psychológiu zliav v prospech našich klientov. Zákazník má 15 minút, aby si nechal poslať do e-mailu 1-3 zľavové kupóny.
  • Zľavy v Děkovačke nie sú dohľadateľné online.
  • Zľavy sú unikátne, preto zákazníci sú motivovaní ich použiť.

6 dôvodov, prečo využiť Děkovačku pre váš e-shop

  1. Děkovačka je na prvý mesiac úplne zadarmo.
  2. Děkovačka funguje automaticky, preto nemusíte vynakladať ďalšie zdroje na extra ľudí alebo agentúry.
  3. Náklady (PNO) na objednávky z Děkovačky sú pod 10%.
  4. Děkovačka zvyšuje počet e-mailových adries v databáze pre e-mail marketing.
  5. V Děkovačke funguje 200+ e-shopov z Česka a Slovenska.
  6. Prepojenie s aplikáciou Děkovačka na pár klikov – na všetky e-shopové riešenia máme návod alebo napojenie (vieme napojiť všetko).

Prečo to neskúsiť?

Zdieľať článok
Jaroslav Janíček
Online podnikatel

Moje podnikanie som začínal na affiliate marketingu, ktorý ma dodnes obrovsky baví a aj keď už mám aj firmy v inom odvetví, neustále sa o affiliate marketing zaujímam. V roku 2017 som založil porovnávací a recenziový portál 5nej.cz, ku ktorému som potom pridal aj 5fin.cz. Ale všetko je o pohybe dopredu a tak sme sa v roku 2019 rozhodli s mojím dobrým kamarátom Ondrom Martinkom, že kúpime Saas aplikáciu AffilBox, ktorá slúži na tvorbu a správu affiliate programov v CZ a SK regióne. Onedlho potom som urobil ďalšiu akvizíciu najväčšieho nezávislého portálu o fitness a zdravej výžive SvetFitness.cz. No a aby toho nebolo málo, tak som v roku 2021 založil start-up Děkovačka, ktorý prináša na český a slovenský trh prvú monetizáciu ďakovacej stránky e-shopu. Vďaka ďakovačke získavajú e-shopy nové leady do svojej e-mailovej databázy a zákazníkov, ktoré nie je možné získať z iného marketingového kanálu. Ako dúfam posledný projekt vytváram brokerskú spoločnosť na nákup a predaj online biznisov Akvizito.cz. Táto firma je zameraná na združovanie podnikateľov, ktorí chcú predať svoj biznis a investorov, ktorí chcú zmysluplne uložiť svoje prostriedky. Možno povedať, že všetky moje projekty sa zameriavajú na pomoc firmám, aby mali viac leadov a objednávok. Vo svojom voľnom čase hrám squash, zaujímam sa kryptomeny a trávim čas s rodinou.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Facebook vylepšuje integráciu affiliate odkazov
3 min. čítanie

Facebook vylepšuje integráciu affiliate odkazov

Facebook prichádza s novinkou pre tvorcov obsahu – affiliate odkazy bude možné pridávať priamo do príspevkov a Reels videí. Ide o nástroj, ktorý má podporiť predaj produktov a pomôcť tvorcom lepšie zarábať na svojom obsahu. Zistite, ako využiť jeho potenciál, aj keď u nás si na zavedenie ešte počkáme.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Ako rozbehnúť affiliate na TikToku
2 min. čítanie

Ako rozbehnúť affiliate na TikToku

TikTok sa stal populárnym marketingovým nástrojom. Byť TikTok affiliate je pre podnikateľov v e-commerce jedinečný spôsob, ako zarobiť peniaze na svojich videách a osloviť viac ľudí. V tomto článku sa pozrieme na to, čo urobiť, aby ste mohli začať.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Dognet v Česku už viac ako 10 rokov pomáha s affiliate kampaňami hráčom ako Möbelix, GymBeam alebo 4Home
4 min. čítanie

Dognet v Česku už viac ako 10 rokov pomáha s affiliate kampaňami hráčom ako Möbelix, GymBeam alebo 4Home

Na českom trhu si ako partnera pre affiliate kampaň môžu inzerenti vybrať globálne, ale aj domáce lokálne spoločnosti. Jednou z nich je aj Dognet, ktorý je fyzicky prítomný v Česku už niekoľko rokov, pričom prvé české affiliate kampane spúšťal už v roku 2013. Za tie roky Dognet navnímal celý český e-commerce a dokáže pomôcť aj […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+