4 min. čítanie

Ako zľavové kupóny ovplyvňujú naše nákupy a prečo ich milujeme?

Keď sa povie zľavový kupón, väčšina z nás si predstaví malý papierik s kódom, ktorý nám umožní ušetriť peniaze pri nákupe. Ale viete, aká celosvetová firma prvýkrát natlačila a distribuovala zľavový voucher? Bola to Coca-Cola v roku 1887.

Jaroslav Janíček Jaroslav Janíček
Online podnikatel
Ako zľavové kupóny ovplyvňujú naše nákupy a prečo ich milujeme?

Prečo sú zľavy také obľúbené?

Zľavy nám nielenže umožňujú ušetriť peniaze, ale taktiež nám dodávajú pocit šťastia. Štúdia z roku 2012 v USA odhalila, že ľudia, ktorí dostali zľavový voucher v hodnote 10 USD, zaznamenali 38 % zvýšenie hladiny hormónov šťastia.

Zaujímavé čísla o zľavách:

  • V prieskume z roku 2013, v ktorom sa zúčastnilo 10 009 ľudí, 51 % respondentov uviedlo, že je pri online nákupe ovplyvnených zľavou.
  • Dáta od firmy BIA/Kelsey ukazujú, že zľavy zvýšili celkový obrat ich zákazníkov o 17,7 %.
  • Štatistiky zo serveru VoucherCloud naznačujú, že 57 % zákazníkov je motivovaných urobiť prvý nákup na neznámom e-shope, pokiaľ je im ponúknutý zľavový kupón.

Zdroj: HuffPost

Prvý zľavový kupón na svete Coca-Cola v roku 1887

Ako využiť zľavy v e-shope?

V e-shope rozdeľujeme zľavové kupóny podľa typu použitia:

  • Akvizičné – vďaka nim získavame nových zákazníkov
  • Retenčné – vďaka nim motivujeme zákazníkov, ktorí u nás už nakúpili k opakovanému nákupu
  • Parazitné – voľne sa pohybujú na internete a vstupujú do objednávky až v samotnom košíku (otázka: stala by sa objednávka bez zľavy voľne dostupná na internete alebo nie?)

Ako je vám asi jasné z predchádzajúcich riadkov, akvizičné a retenčné zľavy sú tie, ktoré chceme. Parazitné vo väčšine prípadov nechceme.

Aké zľavy sa najčastejšie používajú

  • kúp jeden a druhý je zadarmo (vysoko maržové produkty)
  • percentá
  • pevná čiastka
  • darček k objednávke (ľahký darček, ktorý neovplyvní dopravu a veľa nestojí)
  • doprava zadarmo
  • množstevné zľavy

Zľavové stratégie:

  • Získanie nových zákazníkov.
  • Vypredaj starých zásob alebo sezónnych produktov.
  • Motivácia zákazníka k nákupu nad minimálnu čiastku.
  • Získanie zákazníka späť do e-shopu po opustení košíka.
  • Sledovanie a vyhodnocovanie marketingových kampaní.

Personalizované retenčné zľavy: Ak poznáte preferencie vašich zákazníkov, môžete ich osloviť personalizovanou zľavou. (s týmto vám dokážu pomôcť mailové nástroje, ako napríklad SmartEmailing.cz)

Zľava pre nových zákazníkov: Propagujte zľavový kupón externe, ale len pre nových zákazníkov.

Ako určiť výšku zľavy?

Benchmark odvetvie: Zistite, akú zľavu ponúka konkurencia. Hľadajte zľavy na kupónových weboch alebo cashback portáloch. Stačí zadať meno konkurencie v spojení s kľúčovým slovom “zľava” alebo “zľavový kupón”.

Marža a PNO: Určite si možnú výšku zľavy tak, aby sa vám nákup ešte vyplatil.

Podľa LTV zákazníka: Spočítajte si, akú zľavu si môžete dovoliť na základe celkovej hodnoty zákazníka.

Tipy na zostavenie zľavy:

  • Pre nových zákazníkov viac tiahnu plošné zľavy na všetok tovar.
  • Pre drahšie produkty je lepšie ponúknuť hodnotovú zľavu ako percentuálnu.
  • Pre lacnejšie produkty použite zaokrúhlené čiastky, pre drahšie „baťovské ceny“.

Čo je Děkovačka?

Děkovačka je český nástroj, ktorý by sa dal nazvať aj sieťou e-shopov, vďaka ktorej získavate nových zákazníkov z vašej ďakovacej stránky.

Děkovačka funguje na princípe odporúčania zákazníkov medzi vzájomne nekonkurenčnými e-shopmi. Keď zákazník nakúpi na e-shope “A” je motivovaný k nákupu na e-shopoch “B”, “C”, “D” a naopak. Motivácia k nákupu je zaistená unikátnymi zľavovými kódmi.

|

Viac o Děkovačke sme Vám priniesli v nedávnom rozhovore s jej zakladateľom Jaroslavom Janíčkom.

Parametre zliav v Děkovačke:

  • Děkovačka využíva zľavové kupóny na objavenie e-shopu, jedná sa teda o akvizičnú kampaň.
  • Využívame psychológiu zliav v prospech našich klientov. Zákazník má 15 minút, aby si nechal poslať do e-mailu 1-3 zľavové kupóny.
  • Zľavy v Děkovačke nie sú dohľadateľné online.
  • Zľavy sú unikátne, preto zákazníci sú motivovaní ich použiť.

6 dôvodov, prečo využiť Děkovačku pre váš e-shop

  1. Děkovačka je na prvý mesiac úplne zadarmo.
  2. Děkovačka funguje automaticky, preto nemusíte vynakladať ďalšie zdroje na extra ľudí alebo agentúry.
  3. Náklady (PNO) na objednávky z Děkovačky sú pod 10%.
  4. Děkovačka zvyšuje počet e-mailových adries v databáze pre e-mail marketing.
  5. V Děkovačke funguje 200+ e-shopov z Česka a Slovenska.
  6. Prepojenie s aplikáciou Děkovačka na pár klikov – na všetky e-shopové riešenia máme návod alebo napojenie (vieme napojiť všetko).

Prečo to neskúsiť?

Zdieľať článok
Jaroslav Janíček
Online podnikatel

Moje podnikanie som začínal na affiliate marketingu, ktorý ma dodnes obrovsky baví a aj keď už mám aj firmy v inom odvetví, neustále sa o affiliate marketing zaujímam. V roku 2017 som založil porovnávací a recenziový portál 5nej.cz, ku ktorému som potom pridal aj 5fin.cz. Ale všetko je o pohybe dopredu a tak sme sa v roku 2019 rozhodli s mojím dobrým kamarátom Ondrom Martinkom, že kúpime Saas aplikáciu AffilBox, ktorá slúži na tvorbu a správu affiliate programov v CZ a SK regióne. Onedlho potom som urobil ďalšiu akvizíciu najväčšieho nezávislého portálu o fitness a zdravej výžive SvetFitness.cz. No a aby toho nebolo málo, tak som v roku 2021 založil start-up Děkovačka, ktorý prináša na český a slovenský trh prvú monetizáciu ďakovacej stránky e-shopu. Vďaka ďakovačke získavajú e-shopy nové leady do svojej e-mailovej databázy a zákazníkov, ktoré nie je možné získať z iného marketingového kanálu. Ako dúfam posledný projekt vytváram brokerskú spoločnosť na nákup a predaj online biznisov Akvizito.cz. Táto firma je zameraná na združovanie podnikateľov, ktorí chcú predať svoj biznis a investorov, ktorí chcú zmysluplne uložiť svoje prostriedky. Možno povedať, že všetky moje projekty sa zameriavajú na pomoc firmám, aby mali viac leadov a objednávok. Vo svojom voľnom čase hrám squash, zaujímam sa kryptomeny a trávim čas s rodinou.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Trh klesá, ale affiliate sieť Dognet hlási medziročný nárast výkonu Black Friday
5 min. čítanie

Trh klesá, ale affiliate sieť Dognet hlási medziročný nárast výkonu Black Friday

Black Friday je jedným z najväčších a najdôležitejších eventov pre celý e-commerce segment. Už dlhé roky nejde len o jeden deň, ale väčšinou ide o týždeň zvaný “Black week”. V zásade však platí, že zľavy e-shopy nasadzujú už od začiatku novembra. Preto je november najsilnejším mesiacom e-commerce sezóny.

Zuzana Riglerová Zuzana Riglerová
Key Relationship Manager
Prečítať článok
Dognet posilňuje na maďarskom trhu a vydáva exkluzívny expanzný guideline na podporu affiliate publisherov 
3 min. čítanie

Dognet posilňuje na maďarskom trhu a vydáva exkluzívny expanzný guideline na podporu affiliate publisherov 

Affiliate sieť Dognet už viac ako 10 rokov podporuje affiliate marketing nielen na Slovensku, ale aj v susedných krajinách a na Balkáne. Nakoľko v sieti dlhodobo pozorujú nevyužitý potenciál maďarského trhu, toto leto predstavili novú iniciatívu s názvom expanzný guideline. V ňom publisheri nájdu všetko, čo by mohli potrebovať pri expanzii s affiliate projektami na […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+