Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bratislava
5. December udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január udalosť už prebehla
Žilina
15. Február udalosť už prebehla
Trnava
26. Marec už čoskoro
Zvolen
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
7. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
4 min. čítanie

Ako využiť nocode v B2B riešeniach

V nedávnom rozhovore na Ecommerce Bridge sme preskúmali možnosti nocode v B2B riešeniach. V tomto článku si ukážeme viac príkladov a možno vás inšpirujem ku vyskúšaniu nocode aj vo vašej firme.

Ivan Potančok Ivan Potančok
CEO vibration.sk
Ako využiť nocode v B2B riešeniach
Zdroj: Vibration

No-code je prístup k vývoju softvéru, ktorý umožňuje vytváranie aplikácií a digitálnych riešení bez potreby programovania. Ľudia môžu vytvárať softvér pomocou vizuálnych nástrojov a grafických rozhraní, čím eliminujú potrebu písania kódu.

Náš B2C a B2B eshopový systém sellio využívajú naši klienti ako CMS pre ich e-shopy. Väčšina e-shopov je priamo napojená na ERP systémy. Častokrát ale potrebujeme napojiť ďalšie služby a externé systémy. Ideálne nechceme na integráciu páliť veľa programátorských hodín, preto využívame platformu make.com a dáta do nej tečú zo systému sellio. Automatizácie potom vyklikávame v make. 

Vo vibration sme si vybrali ako nocode platformu českú službu make.com, bývalý Integromat. Na trhu sú aj ďalšie nemenej známe služby ako je Zapier alebo IFTTT. Make má veľa českých a slovenských napojení, ktoré nie sú zatiaľ v iných, preto tento výber padol tam.

Ak využívate na správu vášho e-shopu Prestashop alebo WooCommerce, tak mám pre vás dobrú správu. Platforma make obsahuje aj tieto aplikácie a obsahuje veľa možností ich napojení. 

Príklady využitia nocode pre B2B predaj

Odchytávanie obchodných dopytov (leadov) pomocou formulára priamo do CRM, ako napríklad Pipedrive, Clickup.

Ako vstupnú službu viete využiť aj Contact Form 7 vo WordPresse.

Kontrola nezaplatených faktúr a vytvorenie úlohy v Clickupe pre konkrétneho manažéra

Takto nejak to vyzerá v make:

Nastavenie Superfaktúry po autentifikácii služby potom vyzerá takto:

A v nastavení clickup potom nastavíme zvyšok:

Registračný formulár do B2B zóny vytvorí nového zákazníka v CRM, napríklad Pipedrive alebo Clickup

Pred tým ste museli integrovať CRM, testovať napojenie, odoslanie, nejak to logovať a časovo išlo o niekoľko desiatok hodín na integráciu. Cez make to viete vyklikať za hodinu aj s testovaním.

Registračný formulár do B2B zóny vytvorí nového odberateľa newslettera v mailovom systéme, napríklad Mailchimp.

Nezabudnite na súhlas v rámci GDPR na odoberanie newslettera a double opt in.

Po odoslaní B2B objednávky sa vytvorí úloha pre obchodného zástupcu v nástroji na organizovanie tímu ako je napríklad Asana, Clickup, Trello

Viete nastaviť aj Due date, napríklad od vytvorenia + 1 deň a podobne.

Vytvorenie objednávky v B2B zóne vytvorí faktúru vo fakturačnom systéme a odošle e-mail s faktúrou na e-mail zákazníka

Pri tejto automatizácii by sme využili rozsiahlejší scenár, kde využijeme napríklad Superfaktúru a odosielanie e-mailov.

Export nových objednávok do Google Sheetu

Toto robíme za účelom exportu objednávok, ako zálohu alebo na kontrolu s reklamnými systémami.

Migrácia produktov z jedného CMS do druhého

Na migráciu produktov viete využiť make, nepotrebujete robiť migračné skripty alebo dump z databázy. Ak máte produkty napríklad vo WordPresse, tak ich ľahko viete dostať do sellia cez make.

Export produktov z B2B zóny do Google Sheetu

Pri tomto napojení logujeme aj prihlásenia do Google Sheetu. Ako vidieť na obrázku, dajú sa robiť aj logické podmienky alebo rozdvojovať tok dát.

Odosielanie notifikácie pri zmene stavu objednávky

Cez e-mailovú službu, napríklad Brevo.

Odosielanie SMS notifikácie pri zmene stavu objednávky, napríklad cez Brevo

Budete síce platiť za SMS, ale netreba nič programovať. Odporúčam SMS písať bez diakritiky, lebo špeciálne znaky sa berú v Brevo ako dva znaky.

Výhody nocode

Výhoda No-code Ako to pomôže firme
Rýchle vytváranie aplikácií Rýchlejší vývoj aplikácií bez potreby programovania, čo znamená rýchlejšie dostupné riešenia pre firmy.
Jednoduchá integrácia Ľahká integrácia s existujúcimi systémami a službami, znižujúca náklady a čas potrebný na implementáciu.
Eliminácia potreby kódu Možnosť tvorby softvéru bez programátorských schopností, umožňujúca širšiemu tímu vytvárať digitálne produkty.
Flexibilita a adaptabilita Schopnosť rýchlo reagovať na zmeny a potreby firmy, bez závislosti na rozsiahlych programátorských úpravách.
Snížené náklady na vývoj Redukcia nákladov spojených s vývojom softvéru a integráciami, čo umožňuje firme investovať do iných oblastí.
Jednoduché automatizácie Možnosť jednoduchého vytvárania automatizácií a tokov práce, čím sa zvyšuje efektivita a minimalizujú chyby.

Zhrnutie

Ak ste si doteraz nevedeli predstaviť, čo to nocode je, dúfam, že som vám týmito príkladmi ukázal možnosti. Ak by ste potrebovali pomôcť zaviesť podobné automatizácie do vašej spoločnosti alebo nebodaj rozmýšľate nad vytvorením B2B alebo B2C riešenia na mieru, tak ma kontaktujte. Rád sa pozriem na váš projekt.

Firma Vibration aj týmto článkom pomáha rozvíjať komunitu marketérov a e-commerce podnikateľov.

Zdieľať článok
Ivan Potančok
CEO vibration.sk

Riaditeľ a zakladateľ vibration.sk. Od roku 2000 robí weby. Nadšenec skialpinizmu, cyklistiky, GTD a hudobnej produkcie.

Tento článok ti prináša

Vibration

Vibration je softvérové štúdio, ktoré sa zameriava na vývoj webových aplikácií a webových stránok na mieru. Vyvíjajú vlastný produkt sellio – komplexný, modulárny, cloudový systém, vhodný na tvorbu e-shopov, B2B riešení a informačných systémov. Sú na trhu už 11 rokov a dokončili viac ako 1200 projektov.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
6 tipov ako si vybrať správnu online predajnú platformu
8 min. čítanie

6 tipov ako si vybrať správnu online predajnú platformu

Predaj cez internet je v súčasnosti jedným z najpohodlnejších spôsobov predaja. Nemusíte mať kamenný obchod, za ktorý platíte nájom. Stačí si vybrať vhodnú predajnú platformu, ktorá zodpovedá vášmu produktu, technickým znalostiam a finančným možnostiam. Takáto platforma vám výrazne zjednoduší celý proces predaja. Ako predávať online čo najjednoduchšie?

Martin Semerád Martin Semerád
Marketing SimpleShop
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+