4 min. čítanie

Ako využiť LinkedIn Ads a osloviť B2B zákazníkov?

Na LinkedIne je najväčšia aglomerácia firiem, ich zamestnancov a odborníkov v každej profesii. Ľudia na tejto sociálnej sieti hľadajú inšpiráciu, poučenie a novinky z odboru, ktorému sa venujú. Patrí B2B práve k vašej cieľovej skupine? Potom vás bude zaujímať 7 tipov, ako tvoriť na LinkedIne obsah a využiť platenú reklamu na tejto sociálnej sieti na maximum.

Robo Háger Robo Háger
Marketing Director, ui42
Ako využiť LinkedIn Ads a osloviť B2B zákazníkov?

1. Tvorte unikátny obsah. Pravidelne

Podobne, ako ostatné sociálne siete, aj LinkedIn má rád unikátny obsah. A poháňa ho vyšperkovaný algoritmus. Ak ste si teda v content a social media toole nastavili publikovanie jedného a toho istého príspevku na všetky sociálne siete, kde máte profil, dvíhame varovný prst.

V prípade LinkedIn-u sa vám vyplatí príspevok minimálne trochu poupraviť. Má totiž rád jedinečný obsah. Fotku so sprievodným textom, infografiku, video

Aj tí najväčší LinkedIn hackeri tvrdia, že autentickosť a pravidelnosť príspevkov je presne to, čo pomáha profilom na LinkedIne rásť

2. Neopúštajte priestor siete, snažte sa o diskusiu

Ak chcete dosiahnuť vyšší reach pre jednotlivé príspevky, zabudnite na externé odkazy na iné stránky. LinkedIn chce, aby ste na sieti ostali. Preto v prípade, že chcete poukázať na obsah mimo siete, odporúča sa pripojiť link na web alebo blog až v komentári (a komentár s odkazom potom dopracovať do pôvodného textu príspevku).

Cieľom je staré známe – aby bol aj vlk sýty aj ovca celá. Snažte sa sprievodný text k príspevkom písať tak, aby nabádali k diskusii a každý jeden komentár zvýši dosah príspevku. Mimochodom, LinkedIn neocení ani to, ak budete roboticky zdieľať príspevky niekoho iného. 

3. Komunikujte značku cez ľudí

Firemné profily sú na LinkedIne zastúpené podobne, ako na iných sociálnych sieťach. Vytvárajú ich značky aj spoločnosti. Čo si ale v mnohých prípadoch tvorcovia obsahu pod krídlami firemného profilu neuvedomujú, je jeden podstatný detail. Aj firmu alebo spoločnosť tvoria predsa ľudia.

Ak dokážu niesť na svojich pleciach (napríklad na banneri profilu) posolstvo spoločnosti a z času na čas ho odkomunikovať vo svojej sieti, máte vyhraté. Dosah ich príspevkov je násobne vyšší než v prípade firemného profilu.

4. Využite silu LinkedIn Ads

Aj na LinkedIne môžete využiť platenú reklamu. LinkedIn Ads sa považuje za efektívny spôsob, ako vyťažiť z reklamy na sociálnej sieti maximum.

V rámci LinkedIn reklamy si môžete vybrať medzi rôznymi umiestneniami – priamo medzi príspevkami (s označením sponzorovaný príspevok), na bočnom paneli alebo napríklad aj v správach. Zároveň môžete pracovať s rôznymi formátmi tak, ako ste zvyknutí z ostatných sociálnych sietí. Carousel, video, infografika… 

Týždenný podcast UPdate

5. Určte si svoj cieľ

Aby ste vedeli reklamné kampane vyhodnotiť, je dôležité premyslieť si svoj cieľ. LinkedIn ich ponúka hneď niekoľko. Je na vás, či sa rozhodnete posilniť brand, zvýšiť angažovanosť s príspevkami alebo chcete pomocou konverzie presmerovať potenciálnych klientov a obchodných partnerov napríklad na svoj web. Ak si cieľ zadefinujete, nezabudnite mu prispôsobiť aj charakter zdelenia, ktorý na sieti komunikujete. 

6. Nebojte sa vyššieho budgetu

Možno vás prekvapí, že vás cena za jeden preklik bude stáť viac, než v porovnaní s reklamou na iných sociálnych sieťach. No ide o skutočne relevantné leady. Dôvodom je prepracované cielenie na ľudí, ktorých chcete osloviť.

Okrem demografických údajov a záujmov si vyberáte odbor či dokonca konkrétneho zamestnávateľa. Preto je potrebné vyhradiť si na LinkedIn reklamu o niečo vyšší budget, než je to v prípade Facebooku alebo Instagramu.

7. Pracujte s LinkedIn Campaign Managerom

Aj LinkedIn má svoju vlastnú platformu, kde sa reklamy nastavujú. A nielen to. Pomocou LinkedIn Campaign Manager ich môžete analyzovať a vyhodnocovať podľa výkonnosti. To sú dôležité informácie, ktoré vám pomôžu pri ďalšom rozhodovaní sa akú reklamu na LinkedIne ďalej podporiť a akú, naopak, úplne vynechať.

Prostredie správcu reklám je intuitívne a veľmi podobné Meta Business Suite. Ak sa v ňom orientujete, nastavenie LinkedIn Ads zvládnete hravo a je len na vás, či premeníte potenciál tejto siete pre nové B2B leady vo svoj prospech.

 

Zdieľať článok
Robo Háger
Marketing Director, ui42

Od roku 2016 pracujem v e-commerce agentúre ui42, kde vediem oddelenie marketingu. Spolu s tímom zastrešujeme komunikačné aktivity značky ui42. o ui42:  “uičko” je úspešná e-commerce agentúra, na trhu už od roku 1997.  Vývoj webov, CX/UX služby, Performance marketing, SEO, Vývoj nových produktov sú kľúčové oblasti, ktorým sa pod jednou strechou ui42 venuje ako one-stop shop agentúra sme členom ADMA, SUXA (zároveň spoluzakladateľ) a slovensko.digital o mne: v minulosti som pracoval na viacerých hlavne marketingových pozíciách. Dlhšie som pôsobil hlavne v telco businesse a z toho hlavnú časť na oddelení marketingu v Telekome. Veľmi cenná skúsenosť z korporátneho prostredia. Ako segmentový manager som mal spolu s tímom na starosti kľúčové propozície pre zákazníkov faktúrovaných a predplatených služieb.  dnes v uičku plánujem komunikačné aktivity, rozpočty, stratégie, riadim tím šikovných ľudí, spolu píšeme články, tvoríme prípadové štúdie, (spolu-)organizujeme eventy, posielame našich spíkrov na eventy, vzdelávame, zastrešujeme naše sociálne siete, interný marketing atď. atď. atď. som ženatý, mám dve deti mám rád šport. Veľmi. Bicykel , beh, plávanie, turistika. Fanúškujem, sledujem, analyzujem, mudrujem…

Tento článok ti prináša

ui42

ui42 je slovenská digitálna agentúra, ktorá pokrýva všetky základné oblasti online biznisu. Ponúka komplexné služby od programovania webov a webových aplikácií, cez user experience a performance marketing až po umelú inteligenciu. Sú one-stop shop pre váš online biznis.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
TikTok predstavuje Search Ads Campaign
3 min. čítanie

TikTok predstavuje Search Ads Campaign

TikTok rozširuje svoje reklamné možnosti uvedením novej funkcie Search Ads Campaign. Jej cieľom je osloviť používateľov s vysokou pravdepodobnosťou nákupu prostredníctvom výsledkov vyhľadávania v aplikácii TikTok. Čoraz viac ľudí používa sociálne platformy na vyhľadávanie produktov namiesto tradičných vyhľadávačov. A TikTok chce inzerentom umožniť cielenie na používateľov práve v momente, keď aktívne hľadajú informácie.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+