1. Tvorte unikátny obsah. Pravidelne
Podobne, ako ostatné sociálne siete, aj LinkedIn má rád unikátny obsah. A poháňa ho vyšperkovaný algoritmus. Ak ste si teda v content a social media toole nastavili publikovanie jedného a toho istého príspevku na všetky sociálne siete, kde máte profil, dvíhame varovný prst.
V prípade LinkedIn-u sa vám vyplatí príspevok minimálne trochu poupraviť. Má totiž rád jedinečný obsah. Fotku so sprievodným textom, infografiku, video…
Aj tí najväčší LinkedIn hackeri tvrdia, že autentickosť a pravidelnosť príspevkov je presne to, čo pomáha profilom na LinkedIne rásť.
2. Neopúštajte priestor siete, snažte sa o diskusiu
Ak chcete dosiahnuť vyšší reach pre jednotlivé príspevky, zabudnite na externé odkazy na iné stránky. LinkedIn chce, aby ste na sieti ostali. Preto v prípade, že chcete poukázať na obsah mimo siete, odporúča sa pripojiť link na web alebo blog až v komentári (a komentár s odkazom potom dopracovať do pôvodného textu príspevku).
Cieľom je staré známe – aby bol aj vlk sýty aj ovca celá. Snažte sa sprievodný text k príspevkom písať tak, aby nabádali k diskusii a každý jeden komentár zvýši dosah príspevku. Mimochodom, LinkedIn neocení ani to, ak budete roboticky zdieľať príspevky niekoho iného.
3. Komunikujte značku cez ľudí
Firemné profily sú na LinkedIne zastúpené podobne, ako na iných sociálnych sieťach. Vytvárajú ich značky aj spoločnosti. Čo si ale v mnohých prípadoch tvorcovia obsahu pod krídlami firemného profilu neuvedomujú, je jeden podstatný detail. Aj firmu alebo spoločnosť tvoria predsa ľudia.
Ak dokážu niesť na svojich pleciach (napríklad na banneri profilu) posolstvo spoločnosti a z času na čas ho odkomunikovať vo svojej sieti, máte vyhraté. Dosah ich príspevkov je násobne vyšší než v prípade firemného profilu.
4. Využite silu LinkedIn Ads
Aj na LinkedIne môžete využiť platenú reklamu. LinkedIn Ads sa považuje za efektívny spôsob, ako vyťažiť z reklamy na sociálnej sieti maximum.
V rámci LinkedIn reklamy si môžete vybrať medzi rôznymi umiestneniami – priamo medzi príspevkami (s označením sponzorovaný príspevok), na bočnom paneli alebo napríklad aj v správach. Zároveň môžete pracovať s rôznymi formátmi tak, ako ste zvyknutí z ostatných sociálnych sietí. Carousel, video, infografika…
5. Určte si svoj cieľ
Aby ste vedeli reklamné kampane vyhodnotiť, je dôležité premyslieť si svoj cieľ. LinkedIn ich ponúka hneď niekoľko. Je na vás, či sa rozhodnete posilniť brand, zvýšiť angažovanosť s príspevkami alebo chcete pomocou konverzie presmerovať potenciálnych klientov a obchodných partnerov napríklad na svoj web. Ak si cieľ zadefinujete, nezabudnite mu prispôsobiť aj charakter zdelenia, ktorý na sieti komunikujete.
6. Nebojte sa vyššieho budgetu
Možno vás prekvapí, že vás cena za jeden preklik bude stáť viac, než v porovnaní s reklamou na iných sociálnych sieťach. No ide o skutočne relevantné leady. Dôvodom je prepracované cielenie na ľudí, ktorých chcete osloviť.
Okrem demografických údajov a záujmov si vyberáte odbor či dokonca konkrétneho zamestnávateľa. Preto je potrebné vyhradiť si na LinkedIn reklamu o niečo vyšší budget, než je to v prípade Facebooku alebo Instagramu.
7. Pracujte s LinkedIn Campaign Managerom
Aj LinkedIn má svoju vlastnú platformu, kde sa reklamy nastavujú. A nielen to. Pomocou LinkedIn Campaign Manager ich môžete analyzovať a vyhodnocovať podľa výkonnosti. To sú dôležité informácie, ktoré vám pomôžu pri ďalšom rozhodovaní sa akú reklamu na LinkedIne ďalej podporiť a akú, naopak, úplne vynechať.
Prostredie správcu reklám je intuitívne a veľmi podobné Meta Business Suite. Ak sa v ňom orientujete, nastavenie LinkedIn Ads zvládnete hravo a je len na vás, či premeníte potenciál tejto siete pre nové B2B leady vo svoj prospech.