7 min. čítanie

Ako využiť Instagram príbehy na promo Black Friday či vianočnej akcie

Už o pár dní je tu sviatok všetkých milovníkov zliav - Black Friday. Hneď po ňom prídu vianočné akcie a po nich novoročné výpredaje. Jednoducho obdobie, ktoré praje nielen kupujúcim, ale aj predávajúcim. Spôsobov, ako si z neho odniesť maximum je mnoho, v tomto článku si ukážeme príbehy na Instagrame. Konkrétne opíšem jednu stratégiu, ktorá zaručene pomôže každému biznisu urobiť krásne predaje.

Juraj Piatka Juraj Piatka
Konateľ spoločnosti Explor Media
Ako využiť Instagram príbehy na promo Black Friday či vianočnej akcie

Stratégia, ktorú si dnes predstavíme, je veľmi jednoduchá, rýchla, no najmä účinná. Týka sa len príbehov a dokáže ju pripraviť skutočne každý. Nepotrebujete byť majster Instagramu, nepotrebujete veľa času na prípravu a nepotrebujete ani ďalších ľudí (napríklad grafikov).

V tejto stratégii je veľmi dôležitá komunikácia s ľuďmi a čo je super je, že proces predaja obrátime. Teda váš follower vám povie, čo chce od vás kúpiť a vy mu to už len predáte. Celý proces sa skladá len z troch príbehov. Poďme si teraz predstaviť konkrétny postup.

Príbeh číslo 1

Prvý príbeh a prvá otázka, ktorú musíte pripraviť. Na začiatok je teda vašou úlohou pripraviť otázku, ktorá sa týka vášho biznisu a vašich klientov/ zákazníkov. Táto otázka musí mať odpoveď len áno alebo nie, čo nakoniec budú aj vaši followeri voliť v príbehu. Na ňu hneď nadviaže druhá otázka, kde dáte na výber niekoľko možností odpovede. Uvediem príklad (screeny sú ešte z roku 2019 a boli vytvorené pre ukážku tejto stratégie):

Príklady otázok, ktoré môžete použiť podľa odvetvia, v ktorom podnikáte:

  • Chceš mať krajšiu postavu?
  • Chceš získať lepšiu hypotéku?
  • Chceš byť prvý na Googli?
  • Chceš efektívnu FB reklamu?
  • Chceš mať čisté a krásne auto?
  • Chceš krásny úsmev?
  • Hľadáš poriadny adrenalínový zážitok?
  • Chceš zažiť nezabudnuteľnú dovolenku?
  • Chceš mať silnejšiu imunitu?

Jednoducho, možností je nekonečne veľa. Je však pravda, že túto stratégiu je jednoduchšie využiť pre služby, prípadne pre kombináciu služieb a produktov. Ale to neznamená, že sa nedá použiť, pokiaľ predávate len produkty.

V prvej otázke je dôležité jasne určiť cieľ. No a v tej druhej dať možnosti, ako sa k tomu cieľu dostať. Napríklad fitness tréner/ výživový poradca uvedie: Čo je podľa teba dôvod, že sa ti nedarí schudnúť? A možnosti: A: Neviem, ako mám cvičiť. B: Neviem, ako mám jesť. C: Chýba mi motivácia. D: Chýba mi ….. . Uvediete teda tri, najviac štyri možnosti. Tým zistíme, čo človeku bráni v tom, aby získal ten svoj cieľ.

Úprimne, tento prvý príbeh pre nás v skutočnosti nemá až taký veľký význam. Bude podstatný ten druhý?

Príbeh číslo 2

Ani druhý príbeh pre nás stále nie je až tak dôležitý. Ale je to súčasť procesu, takže si ho poďme popísať a ukázať.

Druhý príbeh taktiež obsahuje otázku a nadväzuje na ten prvý. Tu sa opýtate, čo by sledovateľovi (budúcemu klientovi) najviac pomohlo, aby spomínaný cieľ dosiahol. A opäť mu dáte povedzme štyri možnosti.

Napríklad reklamná agentúra sa opýta: Čo myslíte, že by vám v roku 2022 pomohlo priniesť 10-krát viac klientov?

A ako možnosti uvedie: A: Efektívnejšia online reklama, B: Lepšie SEO, C: Konzultácie s expertmi, D: Spolupráca so správnymi influencermi… Aj tu máme nekonečne veľa možností pre každý jeden biznis.

Takže pri príprave druhého príbehu stačí byť len trochu kreatívny. Samozrejme ale, pri celom procese nezabúdajte myslieť na ponuku svojich služieb/ produktov, na ktoré vlastne celá táto maškaráda bude nadväzovať.

Príbeh číslo 3

Až posledný, tretí, príbeh je pre nás skutočne dôležitý. Ako odpovedali ľudia na predchádzajúce otázky nám môže pomôcť len informačne, ale nie je to moc podstatné. Tu sa konečne začína predaj. A ako to vlastne má vyzerať?

V treťom príbehu najprv oznámite, s akou akciou prichádzate. Práve preto je túto stratégiu ideálne využiť napríklad na Black Friday, prípadne podobnú udalosť.

Určite totiž viete, že zľavy sa nikdy nedávajú bez dôvodu. A ak ste to nevedeli, tak si to istotne zapamätajte. Na každú akciu/ zľavu musíte dať zákazníkovi dôvod!

Čiže oznámite špeciálnu ponuku / akciu / výpredaj a znovu vytvoríte anketu s niekoľkými možnosťami. K nim položíte otázku. Napríklad: Ktorí vianočný darček by si chcel dnes získať so zľavou 80%?

No a medzi možnosťami musia byť samozrejme len produkty/ služby, ktoré viete ponúknuť. Takže keď sa vrátime napríklad k trénerovi: A: Jedálniček na mieru, B: Tréningový plán, C: Konzultácia, tréning…. Je teda úplne jedno, čo predávate. Tu a teraz dokážete ponúknuť a predať čokoľvek.

Vaši followeri vám týmto presne povedia, po čom túžia, čo potrebujú. Ako to využiť? Ostáva nám posledný a najdôležitejší krok.

Vyhodnotenie a predaj

Teraz, keď už viete, čo váš follower chce, dokážete mu to veľmi ľahko predať. Kým však cinknú peniaze na vašom účte, musíte urobiť posledný krok. A tým je osloviť – napísať danému sledovateľovi správu. Pochopiteľne každému, kto sa zapojil a hlasoval.

Samotný predaj teda prebieha cez správy. Ako vidíte na obrázku, najprv si pozriete, kto ako hlasoval. Následne mu napíšete správu. V prípade väčšej firmy je to samozrejme automatizovaný proces a jednotná forma správy (pre každý produkt/ službu).

Napríklad ak predávate doplnky výživy, a follower označil, že potrebuje nabrať svalovú hmotu, vaša správa môže vyzerať takto:

Ahoj XYZ, ďakujeme, že si hlasoval v ankete! Označil si, že chceš pribrať a potrebuješ pomôcť so stravou. Pri naberaní svalovej hmoty sú najdôležitejšie tieto 3 veci: 1. XYZ, 2. XYZ, 3. XYZ. Pre maximálny efekt je tiež dôležité stravu doplniť o XYZ, a práve to môžeš teraz získať v špeciálnej vianočnej akcii so zľavou XYZ len za XYZ….

So správou sa môžete hrať a prispôsobovať ju svojej ponuke. Možností je opäť mnoho. Dôležité ale je, neposlať hneď nejakú ponuku alebo zľavový kód. V ideálnom scenári by ste mali sledovateľovi dať najprv nejakú hodnotu, čiže napríklad radu, zaujímavý tip a podobne. Som si istý, že túto hodnotu je možné poskytnúť v každom jednom odvetví.

Celý proces dokončíte cez správy, no a po uzavretom predaji vám ostáva už len tešiť sa z úspešnej akcie. Celá stratégia, najmä posledná predajná časť a správy, sa môžu mierne upravovať a prispôsobovať pre každý biznis zvlášť. Tu na to teraz nie je priestor, preto ma v prípade otázok môžete kedykoľvek kontaktovať. Na záver mi ostáva popriať Vám veľa úspechov a najmä spokojných klientov, a to nielen na Instagrame!

Zdieľať článok
Juraj Piatka
Konateľ spoločnosti Explor Media

Pôsobí v oblasti marketingu už viac ako 12 rokov a špecializuje sa najmä na online marketing, konkrétne na tvorbu predajných stránok a sociálne siete. Sám na Instagrame získal viac ako 185 tis. sledovateľov a o svojich úspešných stratégiách prednášal stovkám ľudí v SR aj ČR. Dnes sa tiež začína sústrediť na málo poznaný buzzmarketing.

Explor Media
Tento článok ti prináša

Explor Media

Explor Media pomáha firmám aj jednotlivcom uspieť v online svete. Zabezpečuje kompletné služby, ako sú tvorba web stránok, online reklama, správa profilov na sociálnych sieťach, SEO, foto a video produkcia, e-mail marketing aj influencer marketing. Výnimočnou službou je buzzmarketing, ktorým sa žiadna iná spoločnosť nezaoberá.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
4 min. čítanie

Tipy na šikovné online nástroje pre zacielenie vašej reklamy

Áno, všetci dobre poznáme a pravdepodobne aj všetci riešime biznis účty na Facebooku, Instagrame a LinkedIne. TikTok je trošku kontroverznejší, vzhľadom na vekový priemer užívateľov, no pri rozumnom využití ide o veľmi účinný marketingový nástroj s vyše miliardou aktívnych užívateľov. Sociálne siete sú vo svete reklamy nepriestrelné klasiky, no ani zďaleka nejde o jediné platformy, […]

Naďa Csillagová Naďa Csillagová
Marketing Manager at Besteron
Prečítať článok
11 min. čítanie

Ktorá sociálna sieť je najvhodnejšia pre vás a váš biznis? Zistite, kde sa sústreďuje aké publikum

Občas sa môžete snažiť najviac, ako viete a výsledky stále nie sú také, ako by ste očakávali. Ak váš biznis nerastie aj vďaka sponzorovaným či nesponzorovaným príspevkom na sociálnych sieťach tak, ako by ste chceli, možno publikujete v nesprávnom čase na nesprávnom mieste. 

Martina Gáherová Martina Gáherová
Social Media Manager
Prečítať článok
5 min. čítanie

Ako môže neuromarketing pomôcť vašej firme?

Obchodníci si lámu hlavy nad tým, ako presvedčiť zákazníka k nákupu. Existuje mnoho prípadových štúdií ako vplývať pozitívne na správanie spotrebiteľov. Dokážeme niekedy vidieť do hlavy zákazníka? Už teraz nám vie veľmi veľa povedať neuromarketing.

Prečítať článok