3 min. čítanie

Ako vojenský konflikt ovplyvňuje najväčšieho predajcu oblečenia v Poľsku?

Najväčší poľský predajca módy LPP, ktorý sa krátko po 24. februári stiahol z trhu v Rusku a na Ukrajine, dnes priznáva problémy s obrovským množstvom zásob. Cena akcií rodinnej spoločnosti obchodovanej na varšavskej burze v dôsledku tejto správy klesla o 7,5 %, pričom od začiatku roka sa prepadla o takmer 40 %. Najväčší prepad nastal v deň ruskej invázie.

Ako vojenský konflikt ovplyvňuje najväčšieho predajcu oblečenia v Poľsku?

Poľská spoločnosť prišla zo dňa na deň takmer o tretinu predajní

Mnohé veľké mená a značky zavelili v Rusku a na Ukrajine k ústupu. Problémom spoločnosti so sídlom v Gdansku je, že z týchto viac ako 2 200 predajní je 553 v Rusku a 159 na Ukrajine, čo predstavuje takmer tretinu celkového majetku spoločnosti.

Rozhodnutie pozastaviť obchodnú činnosť na Ukrajine – a ukončiť všetok predaj na ruskom trhu, a to ako online, tak aj v maloobchodných predajniach – znamená pre spoločnosť LPP takmer 25% výpadok príjmov a hromadenie množstva zásob.

Podľa viceprezidenta Przemyslawa Lutkiewicza sa spoločnosť LPP pripravuje na zníženie zisku a marže. Spôsobujú to aj výpadky dodávateľských reťazcov a zvýšené náklady na logistiku. Pravdepodobne dôjde aj k reťazovým reakciám znižovania objednávok u hlavných dodávateľov v Bangladéši (dodávajú 40 % výrobkov), Číne (33 %), Mjanmarsku (10 %), Turecku (6 %) a ďalších krajinách v južnej Ázie.

Najväčšie značky LPP podľa počtu predajní sú: Sinsay (743), Reserved (447), Cropp (398) House, (368), Mohito (286) a Outlet (2). Značka Reserved je však vlajkovou loďou spoločnosti a vo finančnom roku 21/22 mala najvyšší objem predaja pred značkou Sinsay.

Prechod na e-commerce a otvorenie nových trhov má pomôcť kompenzovať stratu tržieb

Minulý týždeň spoločnosť LPP vydala vyhlásenie na upokojenie investorov, v ktorom uviedla, že finančná situácia spoločnosti “zostáva stabilná”. Kompenzovať stratu príjmov má pomôcť otvorenie nových trhov a plánovaný prechod na elektronický obchod. Ten vo štvrtom štvrťroku finančného roka 21 dosiahol 30 % celkových tržieb. Mnohé z plánovaných predajní sa však otvoria až v roku 2023, kedy Sinsay debutuje v Taliansku a Grécku a franšízové predajne Reserved sa otvoria na Cypre.

“Spoločnosť LPP vkladá veľkú dôveru do svojej najmladšej značky Sinsay s cieľom otvoriť až 440 predajní. Týmto spôsobom chceme rozvíjať dva hlavné piliere spoločnosti – Reserved a Sinsay. Na týchto stabilných značkách tak môžeme realizovať ďalšiu expanziu,” poznamenal Lutkiewicz.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy. marketérov a všetkých fanúšikov ecommerce. Prinášame novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta ecommerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články