Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
3 min. čítanie

Ako smrť veľrýb súvisí s ecommerce?

Zmena klímy spôsobuje otepľovanie oceánov. Ryby sa presúvajú bližšie k pobrežiu a s nimi aj morské druhy, ktoré sa nimi živia. Interakcia niektorých morských druhov a ľudí má na ne neblahý vplyv.

Ako smrť veľrýb súvisí s ecommerce?

Nadsázka alebo kus pravdy?

Podľa The New York Times ľudská závislosť od nakupovania cez internet prispieva k nárastu úmrtí veľrýb. 

Národný úrad pre oceány a atmosféru (NOAA) poskytol denníku The Times údaje, podľa ktorých od začiatku decembra vyplavilo na východné pobrežie 23 uhynutých veľrýb. Ich úhyn je spôsobený súhrou viacerých faktorov, a to tak environmentálnych, ako aj dôsledkom zásahov človeka. 

Za počet uhynutých veľrýb môže čiastočne zmena klímy, pretože otepľovanie oceánov spôsobuje, že ryby, ktorými sa živia, sa presúvajú bližšie k pobrežiu. “Zmena rozšírenia koristi má vplyv na väčšie morské druhy, ktoré sú od nej závislé. To môže viesť k zvýšeným interakciám s ľuďmi, keďže niektoré veľryby sa presúvajú bližšie k pobrežným biotopom,”  uviedla riaditeľka úradu Lauren Gachesová.

Obchodné a nákladné lode sa čoraz častejšie dostávajú do kolízie s týmito živočíchmi. Veľryba nerozlišuje dráhu nákladnej lode. Zrážky s loďou môžu byť smrteľné pre populácie veľrýb na celom svete.

Týždenný podcast UPdate

Zvýšený počet nákladných lodí

Nárast online nákupov, ktorý sa začal počas pandémie, viedol k nárastu počtu nákladných lodí, ktoré tento tovar prevážajú cez Atlantik do rušného prístavu v New Yorku a New Jersey. Tieto lode, ktoré sú väčšie ako v minulosti, aby mohli prepraviť viac kontajnerov, sa podľa denníka The Times vydávajú aj na nové trasy v snahe zabrániť upchatiu lodných trás ako v minulých rokoch. Prístavný úrad New Yorku a New Jersey zaznamenal v minulom roku nárast objemu v porovnaní s rokom 2019  o 27 %.

Hoci NOAA navrhla obmedzenie rýchlosti, ktoré by mohlo veľrybám poskytnúť čas, aby sa vyhli blížiacim sa lodiam, faktom zostáva, že veľryby budú vždy nasledovať svoju potravu. “Keď sú veľryby v týchto kanáloch, musíte im držať palce a dúfať, že nedôjde k zrážke,” povedal pre The Times Paul Sieswerda, výkonný riaditeľ newyorskej výskumnej skupiny Gotham Whale.

Nárazy môžu spôsobiť vnútorné poranenia a lodné vrtule môžu spôsobiť veľké rezné rany. Ako uviedol denník USA Today, zistilo sa, že dve veľryby, ktoré tento mesiac vyplavilo na pobrežie Atlantického oceánu, boli zasiahnuté plavidlami. 

Nie je to prvýkrát, čo odborníci upozorňujú na to, že lode poškodzujú populáciu veľrýb. Pred rokom začali vedci vyzývať, aby sa nákladné lode začali presmerovávať s cieľom chrániť ohrozené modré veľryby, ktoré žijú pri pobreží Srí Lanky. Stredomorská lodná spoločnosť, najväčšia kontajnerová linka na svete, túto požiadavku splnila a skupiny na ochranu zvierat vtedy uviedli, že ak by ju nasledovali aj ostatné spoločnosti, mohlo by sa počet nárazov lodí znížiť o 95 %.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?
5 min. čítanie

Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?

Zákazníci sú náročnejší než kedykoľvek predtým. Očakávajú rýchlosť, pohodlie a zároveň osobný prístup. Ak chcete osloviť zákazníkov, nestačí len predávať – oplatí sa budovať vzťahy a prinášať hodnotu, inak riskuje stratu lojality. Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaľuje, ktoré faktory dnes rozhodujú o úspechu značiek a ako sa im prispôsobiť. Aké ponaučenia […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+