2 min. čítanie

Ako sme na tom so sledovaním televízie?

S novým obsahom sa možnosti trávenia času pred televíznymi obrazovkami rozširujú. YouTube je najsledovanejšia streamovacia služba v USA, ukazuje správa spoločnosti Nielsen. Táto platforma zároveň kraľuje sledovaniu na televíznych obrazovkách s 8,6 % a druhé miesto zastáva Netflix.

Ako sme na tom so sledovaním televízie?
Zdroj: Depositphotos

Január sa pre Američanov nesie v znamení zápasov amerického futbalu, preto nie je divu, že sledovanie televízie zaznamenalo nárast o takmer 4 %. Tento nárast je považovaný za výnimočný nielen z pohľadu histórie sledovanosti v tomto mesiaci, ale predstavuje aj navýšenie oproti sledovanosti v minulom roku, aj keď len o 1,4 %.

Diváci prikovaní k pohovkám nie sú v tomto období raritou. No okrem silného vplyvu futbalu na sledovanosť televízie za to môže aj neobvykle chladné počasie. V oblastiach, kde zima nie je taká bežná, vzrástla sledovanosť televízie o 7 alebo až 14 %.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Streamovanie zaznamenalo v januári nárast o 4 %. Netflix dosiahol svoj najvyšší podiel od augusta 2023 a YouTube si udržal pozíciu najlepšej streamovacej služby po dvanásty mesiac po sebe. Peacock zaznamenal nárast o 29 %, čím dosiahol historicky najvyšší podiel na sledovanosti televízie – 1,6 %.

Zdroj: The Gauge by Nielsen

Pretože je sledovanie YouTube na televíznych obrazovkách čoraz populárnejšie, platforma sa rozhodla prispôsobiť dizajn kanálov tvorcov. YouTube avizoval, že stránky tvorcov sú súčasťou veľkých zmien na platforme. Pôjde najmä o integrované hlasové vyhľadávanie, nový dizajn menu na zjednodušenie navigácie, pridanie vertikálneho menu s informáciami o videu a väčšie miniatúry.

Ako sme na tom so sledovaním u nás?

Spoločnosť Atmedia pripravila porovnanie sledovanosti televízie krajín Vyšehradskej štvorky v roku 2023. Sledovanosť televízie v Česku je z porovnávanej vzorky krajín V4 dlhodobo najnižšia. Česi sledujú televíziu približne 3,5 hodiny denne. Nasledujú Slováci s menej ako 4 hodinami pred televízorom za deň. Poliaci konzumujú televízny obsah takmer 4,5 hodiny denne a najviac času pred obrazovkami trávia Maďari s viac ako 5 hodinami denne.

Sledovanosť televízie v Česku klesla o 3 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom. Generácia Z strávila sledovaním televízie menej ako hodinu denne, zatiaľ čo generácia Y viac ako dve hodiny denne.

Zdroj: Atmedia

Medzinárodné porovnanie sledovanosti

V Srbsku a Rumunsku sledujú televíziu viac ako 5 hodín denne. V západných a severných európskych krajinách, ako Nórsko a Švédsko, je sledovanosť televízie výrazne nižšia, niekedy ani nepresahuje 2 hodiny denne.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels
5 min. čítanie

Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels

Platforma zavádza zmenu, ktorá zásadne ovplyvní spôsob, akým milióny ľudí zdieľajú videá. Facebook sa rozhodol zjednodušiť koncept videa a oznámil, že v priebehu najbližších mesiacov sa každé nahrané video automaticky zmení na Reels. Už žiadne rozhodovanie medzi formátmi – všetko sa zjednocuje. Pozrime sa, čo táto zmena znamená pre tvorcov obsahu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch
5 min. čítanie

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch

Kto z nás si aspoň raz nekrátil čakanie hrou v mobile? V roku 2025 patria digitálne hry – či už na telefóne, konzole alebo počítači – medzi najobľúbenejšie formy trávenia času online. Z pohľadu reklamy sú však stále nedocenené. Hoci mladšie generácie strávia nad hrami desiatky minút denne, značky im venujú len zlomok svojich rozpočtov. […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 
7 min. čítanie

isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 

Kvôli tlaku globálnych hráčov z Ázie a rozmachu online trhovísk sa prostredie e-commerce v strednej Európe dynamicky mení. Mnohým internetovým obchodom hrozí zánik a v hre ostáva ten, kto sa prispôsobí. Rozhodujúcou konkurenčnou výhodou sa stáva logistika. isklad, technologický líder medzi fulfillment centrami, preto prichádza s prelomovými inováciami, ktoré môžu zamiešať karty celému odvetviu.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+