2 min. čítanie

Ako sme na tom so sledovaním televízie?

S novým obsahom sa možnosti trávenia času pred televíznymi obrazovkami rozširujú. YouTube je najsledovanejšia streamovacia služba v USA, ukazuje správa spoločnosti Nielsen. Táto platforma zároveň kraľuje sledovaniu na televíznych obrazovkách s 8,6 % a druhé miesto zastáva Netflix.

Ako sme na tom so sledovaním televízie?
Zdroj: Depositphotos

Január sa pre Američanov nesie v znamení zápasov amerického futbalu, preto nie je divu, že sledovanie televízie zaznamenalo nárast o takmer 4 %. Tento nárast je považovaný za výnimočný nielen z pohľadu histórie sledovanosti v tomto mesiaci, ale predstavuje aj navýšenie oproti sledovanosti v minulom roku, aj keď len o 1,4 %.

Diváci prikovaní k pohovkám nie sú v tomto období raritou. No okrem silného vplyvu futbalu na sledovanosť televízie za to môže aj neobvykle chladné počasie. V oblastiach, kde zima nie je taká bežná, vzrástla sledovanosť televízie o 7 alebo až 14 %.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Streamovanie zaznamenalo v januári nárast o 4 %. Netflix dosiahol svoj najvyšší podiel od augusta 2023 a YouTube si udržal pozíciu najlepšej streamovacej služby po dvanásty mesiac po sebe. Peacock zaznamenal nárast o 29 %, čím dosiahol historicky najvyšší podiel na sledovanosti televízie – 1,6 %.

Zdroj: The Gauge by Nielsen

Pretože je sledovanie YouTube na televíznych obrazovkách čoraz populárnejšie, platforma sa rozhodla prispôsobiť dizajn kanálov tvorcov. YouTube avizoval, že stránky tvorcov sú súčasťou veľkých zmien na platforme. Pôjde najmä o integrované hlasové vyhľadávanie, nový dizajn menu na zjednodušenie navigácie, pridanie vertikálneho menu s informáciami o videu a väčšie miniatúry.

Ako sme na tom so sledovaním u nás?

Spoločnosť Atmedia pripravila porovnanie sledovanosti televízie krajín Vyšehradskej štvorky v roku 2023. Sledovanosť televízie v Česku je z porovnávanej vzorky krajín V4 dlhodobo najnižšia. Česi sledujú televíziu približne 3,5 hodiny denne. Nasledujú Slováci s menej ako 4 hodinami pred televízorom za deň. Poliaci konzumujú televízny obsah takmer 4,5 hodiny denne a najviac času pred obrazovkami trávia Maďari s viac ako 5 hodinami denne.

Sledovanosť televízie v Česku klesla o 3 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom. Generácia Z strávila sledovaním televízie menej ako hodinu denne, zatiaľ čo generácia Y viac ako dve hodiny denne.

Zdroj: Atmedia

Medzinárodné porovnanie sledovanosti

V Srbsku a Rumunsku sledujú televíziu viac ako 5 hodín denne. V západných a severných európskych krajinách, ako Nórsko a Švédsko, je sledovanosť televízie výrazne nižšia, niekedy ani nepresahuje 2 hodiny denne.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Čo si myslia Česi o AI pri nakupovaní módy?
3 min. čítanie

Čo si myslia Česi o AI pri nakupovaní módy?

V roku 2023 sme zaznamenali prelom v oblasti generatívnych systémov založených na umelej inteligencii (AI), od telefonických rozhovorov s virtuálnymi operátormi až po automaticky personalizované odporúčania produktov a virtuálnych nákupných asistentov. Algoritmy strojového učenia sú dnes všadeprítomné, ale čo si o zavádzaní AI vo svete módy myslia českí spotrebitelia? Aké nové nástroje poznajú a ktoré […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+