
Január sa pre Američanov nesie v znamení zápasov amerického futbalu, preto nie je divu, že sledovanie televízie zaznamenalo nárast o takmer 4 %. Tento nárast je považovaný za výnimočný nielen z pohľadu histórie sledovanosti v tomto mesiaci, ale predstavuje aj navýšenie oproti sledovanosti v minulom roku, aj keď len o 1,4 %.
Diváci prikovaní k pohovkám nie sú v tomto období raritou. No okrem silného vplyvu futbalu na sledovanosť televízie za to môže aj neobvykle chladné počasie. V oblastiach, kde zima nie je taká bežná, vzrástla sledovanosť televízie o 7 alebo až 14 %.
Streamovanie zaznamenalo v januári nárast o 4 %. Netflix dosiahol svoj najvyšší podiel od augusta 2023 a YouTube si udržal pozíciu najlepšej streamovacej služby po dvanásty mesiac po sebe. Peacock zaznamenal nárast o 29 %, čím dosiahol historicky najvyšší podiel na sledovanosti televízie – 1,6 %.
Pretože je sledovanie YouTube na televíznych obrazovkách čoraz populárnejšie, platforma sa rozhodla prispôsobiť dizajn kanálov tvorcov. YouTube avizoval, že stránky tvorcov sú súčasťou veľkých zmien na platforme. Pôjde najmä o integrované hlasové vyhľadávanie, nový dizajn menu na zjednodušenie navigácie, pridanie vertikálneho menu s informáciami o videu a väčšie miniatúry.
Ako sme na tom so sledovaním u nás?
Spoločnosť Atmedia pripravila porovnanie sledovanosti televízie krajín Vyšehradskej štvorky v roku 2023. Sledovanosť televízie v Česku je z porovnávanej vzorky krajín V4 dlhodobo najnižšia. Česi sledujú televíziu približne 3,5 hodiny denne. Nasledujú Slováci s menej ako 4 hodinami pred televízorom za deň. Poliaci konzumujú televízny obsah takmer 4,5 hodiny denne a najviac času pred obrazovkami trávia Maďari s viac ako 5 hodinami denne.
Sledovanosť televízie v Česku klesla o 3 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom. Generácia Z strávila sledovaním televízie menej ako hodinu denne, zatiaľ čo generácia Y viac ako dve hodiny denne.

Zdroj: Atmedia
Medzinárodné porovnanie sledovanosti
V Srbsku a Rumunsku sledujú televíziu viac ako 5 hodín denne. V západných a severných európskych krajinách, ako Nórsko a Švédsko, je sledovanosť televízie výrazne nižšia, niekedy ani nepresahuje 2 hodiny denne.