Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Ako sme na tom so sledovaním televízie?

S novým obsahom sa možnosti trávenia času pred televíznymi obrazovkami rozširujú. YouTube je najsledovanejšia streamovacia služba v USA, ukazuje správa spoločnosti Nielsen. Táto platforma zároveň kraľuje sledovaniu na televíznych obrazovkách s 8,6 % a druhé miesto zastáva Netflix.

Ako sme na tom so sledovaním televízie?
Zdroj: Depositphotos

Január sa pre Američanov nesie v znamení zápasov amerického futbalu, preto nie je divu, že sledovanie televízie zaznamenalo nárast o takmer 4 %. Tento nárast je považovaný za výnimočný nielen z pohľadu histórie sledovanosti v tomto mesiaci, ale predstavuje aj navýšenie oproti sledovanosti v minulom roku, aj keď len o 1,4 %.

Diváci prikovaní k pohovkám nie sú v tomto období raritou. No okrem silného vplyvu futbalu na sledovanosť televízie za to môže aj neobvykle chladné počasie. V oblastiach, kde zima nie je taká bežná, vzrástla sledovanosť televízie o 7 alebo až 14 %.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Streamovanie zaznamenalo v januári nárast o 4 %. Netflix dosiahol svoj najvyšší podiel od augusta 2023 a YouTube si udržal pozíciu najlepšej streamovacej služby po dvanásty mesiac po sebe. Peacock zaznamenal nárast o 29 %, čím dosiahol historicky najvyšší podiel na sledovanosti televízie – 1,6 %.

Zdroj: The Gauge by Nielsen

Pretože je sledovanie YouTube na televíznych obrazovkách čoraz populárnejšie, platforma sa rozhodla prispôsobiť dizajn kanálov tvorcov. YouTube avizoval, že stránky tvorcov sú súčasťou veľkých zmien na platforme. Pôjde najmä o integrované hlasové vyhľadávanie, nový dizajn menu na zjednodušenie navigácie, pridanie vertikálneho menu s informáciami o videu a väčšie miniatúry.

Ako sme na tom so sledovaním u nás?

Spoločnosť Atmedia pripravila porovnanie sledovanosti televízie krajín Vyšehradskej štvorky v roku 2023. Sledovanosť televízie v Česku je z porovnávanej vzorky krajín V4 dlhodobo najnižšia. Česi sledujú televíziu približne 3,5 hodiny denne. Nasledujú Slováci s menej ako 4 hodinami pred televízorom za deň. Poliaci konzumujú televízny obsah takmer 4,5 hodiny denne a najviac času pred obrazovkami trávia Maďari s viac ako 5 hodinami denne.

Sledovanosť televízie v Česku klesla o 3 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom. Generácia Z strávila sledovaním televízie menej ako hodinu denne, zatiaľ čo generácia Y viac ako dve hodiny denne.

Zdroj: Atmedia

Medzinárodné porovnanie sledovanosti

V Srbsku a Rumunsku sledujú televíziu viac ako 5 hodín denne. V západných a severných európskych krajinách, ako Nórsko a Švédsko, je sledovanosť televízie výrazne nižšia, niekedy ani nepresahuje 2 hodiny denne.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?
5 min. čítanie

Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?

Zákazníci sú náročnejší než kedykoľvek predtým. Očakávajú rýchlosť, pohodlie a zároveň osobný prístup. Ak chcete osloviť zákazníkov, nestačí len predávať – oplatí sa budovať vzťahy a prinášať hodnotu, inak riskuje stratu lojality. Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaľuje, ktoré faktory dnes rozhodujú o úspechu značiek a ako sa im prispôsobiť. Aké ponaučenia […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+