2 min. čítanie

Ako si v e-commerce získať srdcia a peňaženky

Prevádzkujete online obchod v roku 2024? Je to ako snažiť sa zapadnúť na rockovom koncerte v béžovom oblečení. Každý hovorí o svojich úžasných výrobkoch a zákazníci sú každou minútou vyberavejší. Ako to teda napraviť? Dve slová: Digitálne PR.

Ako si v e-commerce získať srdcia a peňaženky
Zdroj: Depositphotos

Možno si pomyslíte: „PR? Nie je to tá vec pre celebrity a veľké spoločnosti?“ Nie. Digitálne PR je tajnou ingredienciou aj pre malých e-commerce hráčov. Ide o to, aby ľudia o vašej značke hovorili online – v dobrom slova zmysle. Pretože predtým, než sa rozhodnú pokračovať v nákupe produktov alebo služieb značky, 67 % spotrebiteľov jej musí dôverovať.

Ako na to?

1. Obsah, ktorý nestojí za nič

Nikto nechce čítať ďalší nudný blogový príspevok na tému 10 spôsobov, ako používať náš produkt. Buďte kreatívni! Rozprávajte príbehy, podeľte sa o veci zo zákulisia, možno aj o jeden či dva vtipy (za predpokladu, že ste vtipní – inak to nehroťte).

2. Spriateľte sa s influencermi

Nájdite skvelých ľudí vo svojom odbore a spojte sa s nimi. Echo od správnej osoby môže mať cenu zlata. Len sa uistite, že sa im vaše veci skutočne páčia – ľudia vycítia falošnú spoluprácu na míle ďaleko.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

3. Tlačové správy

Uvádzate na trh nový produkt? Neposielajte nudné fakty. Urobte to tak, aby to bolo hodné správy. Zachránil váš ekologický produkt menšiu dedinu? To je ono!

4. SEO mágia

Malé tajomstvo: Google miluje klebety. Čím viac ľudí odkazuje na vašu stránku, tým viac si Google myslí, že ste štramáci. A hádajte, čo vám digitálne PR prinesie? Áno, šťavnaté odkazy.

Ale ako spoznať, čo z toho funguje?

Sledujte svoje čísla. Viac návštevníkov webových stránok? Úžasné. Predaje stúpú? Ešte lepšie. Ľudia o vás skutočne hovoria na sociálnych sieťach bez toho, aby dostali zaplatené? Jackpot.

Budovanie dôvery online je náročné. Nemáme honosné výklady ani šarmantných predajcov, ktorí by si ľudí získali. Máme však silu rozprávať náš príbeh, ukázať našu ľudskú stránku a dokázať, že nie sme len ďalšia webová stránka bez tváre.

Vyhrňte si teda rukávy a zapojte sa do hry o digitálne PR. Už to nie je len o predaji tovaru – je to o nadväzovaní kontaktov. Kto vie? Možno sa pri tom aj zabavíte.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Zdravie na prvom mieste aj v e-commerce: Ako využiť rastúci dopyt po fitness produktoch?
3 min. čítanie

Zdravie na prvom mieste aj v e-commerce: Ako využiť rastúci dopyt po fitness produktoch?

Spotrebiteľské návyky sa dlhodobo menia v prospech zdravia a wellness. Počet ľudí, ktorí investujú do svojho zdravia, rastie. A to vytvára nové príležitosti pre e-commerce značky. Analýza spoločností Experian a Reward, vychádza z viac ako 1,4 miliardy kartových transakcií a ukazuje, že výdavky na fitness a výživu medziročne vzrástli o 6 %. Predajcovia, ktorí sa […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Mall.sk končí ako samostatný e-shop. Čo prinesie prechod na Allegro?
3 min. čítanie

Mall.sk končí ako samostatný e-shop. Čo prinesie prechod na Allegro?

Mall.sk prechádza zásadnou zmenou. 31. marca 2025 prestane fungovať ako samostatná platforma a jeho ponuka sa presunie na Allegro. Tento krok je súčasťou širšej stratégie konsolidácie technologických platforiem v rámci skupiny Allegro. Pre obchodníkov a zákazníkov to prináša viaceré zmeny, ktoré môžu ovplyvniť konkurenciu na slovenskom e-commerce trhu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+