3 min. čítanie

Ako sa západní predajcovia prispôsobujú hrozbe z Ázie

Názvy značiek Temu, Shein a Alibaba sú čoraz viac spájané so slovom hrozba. Stáva sa z toho pomaly obohraná pesnička. Temu dvíha ceny reklamy, Shein berie predaje zavedeným módnym značkám, Alibaba sa ťahá do Európy a tak ďalej a tak ďalej. Keď si firmy naplno uvedomili dôsledky príchodu lacného čínskeho tovaru, ktorý sa zrazu nepredáva pod ich vlastným menom, začali konať.

Ako sa západní predajcovia prispôsobujú hrozbe z Ázie
Zdroj: Depositphotos

Čínske giganty ako Temu a Shein rýchlo získavajú podiely na trhu v Európe a dokonca aj na amerckom trhu najmä vďaka svojej agresívnej cenovej politike a masívnym investíciám do marketingu. Táto situácia núti západné spoločnosti hľadať nové stratégie, ako sa prispôsobiť a udržať si svojich zákazníkov.

Reakcia About You: Prispôsobenie sa ázijskej konkurencii

Hamburská módna platforma About You sa rozhodla nasledovať príklad úspechu svojich ázijských konkurentov. Spoločnosť plánuje tento rok ponúkať tovar priamo z výroby, čo by malo zabezpečiť výhodnejšie ceny a zastaviť úbytok zákazníkov.

Toto rozhodnutie je jasným znakom toho, že aj veľkí hráči na trhu musia inovovať a prispôsobovať svoje obchodné modely, aby zostali konkurencieschopní.

Podobnú stratégiu plánuje zaviesť aj americký gigant Amazon, ktorý tiež hľadá spôsoby, ako konkurovať čínskym poskytovateľom. Tlak na tieto spoločnosti je enormný, najmä keď vezmeme do úvahy obrovské sumy, ktoré do marketingu leje Temu a Shein. Práve vďaka tomu sa im darí získavať veľké podiely na trhu.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Zalando: Opatrný prístup k zmenám

Nemecké Zalando zaujalo odlišný prístup. David Schröder, prevádzkový riaditeľ spoločnosti Zalando, na digitálnej konferencii K5 v Berlíne zdôraznil, že rýchle zavedenie priamych dodávok od výrobcov by bolo rizikom. Zalando tvrdí, že kvalita a ochrana značky sú pre nich kľúčové a musia byť opatrní pri prijímaní rýchlych zmien. Presné kroky, ako sa s tým plánujú vysporiadať, teda nie sú známe.

Vplyv colných pravidiel na trh

Súčasná situácia je navyše ovplyvnená colnými výnimkami, ktoré platia pre zásielky v hodnote nižšej ako 150 eur z krajín mimo Európskej únie. Európska komisia však plánuje zrušenie tejto výnimky, čo by mohlo výrazne zasiahnuť lacné čínske internetové obchody.

Pre lepšiu predstavu – minulý rok poslali do Európy až 2,3 miliardy lacných poštových zásielok, pričom len v apríli to bolo rekordných 350 miliónov balíkov. Podľa všetkého však realizácia opatrení nebude jednoduchá. Colné služby sú už nateraz preťažené a implementácia nových pravidiel by bola náročná.

Týždenný podcast UPdate

Kritika čínskych hráčov

Čínski hráči Temu a Shein čelia kritike z rôznych dôvodov. Existujú vážne pochybnosti o bezpečnosti, kvalite a udržateľnosti výrobkov, ktoré predávajú. V máji podalo 17 členov Európskej spotrebiteľskej organizácie (BEUC) sťažnosti proti spoločnosti Temu. Spoločnosť obvinili zo zatajovania informácií a používania manipulačných techník.

Temu sa bráni tým, že je v Európe nováčikom a musí sa naučiť miestne pravidlá a zvyklosti.

Súčasná situácia v oblasti e-commerce je výzvou pre všetkých na trhu. Na pozore sa majú zavedené západoeurópske značky, ale aj tunajší menší podnikatelia. Napríklad slovenská značka Magalea sa rozrozprávala o nekalých praktikách čínskych spoločností. Kradnutie fotiek a lacné kópie jej výrobkov šliapu po predajoch a v konečnom dôsledku narúšajú aj dôveru zákazníkov. Tí si totiž myslia, že ručná práca je len prázdna fráza, ktorá má zakryť plytké predávanie čínskych výrobkov.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Neprijatie vlastného tela ovplyvňuje nákupné správanie Čechov
3 min. čítanie

Neprijatie vlastného tela ovplyvňuje nákupné správanie Čechov

Hoci módne trendy do určitej miery formujú módne preferencie spotrebiteľov, najnovší výskum GLAMI Fashion (Re)search ukazuje, že pri nákupe oblečenia stále prevládajú stereotypy, a to ako z hľadiska štandardov krásy a postavy, tak aj veku. V dôsledku toho tretina Čechov radšej vynecháva letné aktivity, aby neodhalila svoje telo, a tretina Čechov nad 55 rokov pociťuje […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+