2 min. čítanie

Ako sa darí predaju módy v dobe nestabilnej ekonomiky?

Nová správa RetailX Global Fashion 2024 objasňuje búrlivú cestu módneho priemyslu od vrcholov v roku 2021 po pády v roku 2022. Výkyvy pripisuje vzájomnému pôsobeniu globálnej hospodárskej dynamiky a geopolitiky.

Ako sa darí predaju módy v dobe nestabilnej ekonomiky?
Zdroj: Depositphotos

V dôsledku vojny na Ukrajine začiatkom roka 2022 prudko vzrástli ceny energií, čo vyvolalo domino efekt na globálny dodávateľský reťazec a pohyb tovaru. Tento prudký nárast inflácie mal výrazný vplyv na predajcov módy, keďže náklady na materiály, výrobu a dopravu prudko vzrástli, čím sa znížili ziskové marže. Následne sa spotrebitelia museli vyrovnať s prudkým nárastom cien vo všetkých sektoroch, čo znížilo ochotu míňať peniaze.

Afrika znášala najväčší nápor prudko rastúcej inflácie a zaznamenala výrazný pokles predaja módy. Naopak, Ázia prežila miernejšiu inflačnú búrku, čo zmiernilo dopady na maloobchod s módou.

Povzbudivé je, že nedávne údaje naznačujú rýchly pokles inflácie vo všetkých regiónoch, ktorý je sprevádzaný pozitívnou reakciou v oblasti predaja módy. Avšak uprostred pretrvávajúcej globálnej neistoty vyplývajúcej z geopolitických konfliktov a napätia sú predpovede predajov módy na rok 2024 náročné.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Post-pandemické nadšenie

Po pandémii a ekonomických turbulenciách sa záujem spotrebiteľov o módu výrazne zvýšil. V istých regiónoch však môžeme očakávať nárast vo výdavkoch na oblečenie, obuv a doplnky. Tento trend sa očakáva najmä v krajinách ako India, Čína a na Strednom východe. Móda by sa mohla dostať na druhé miesto za potraviny v predpokladanom rebríčku zvýšených výdavkov, čo naznačuje pokračujúcu obnovu a záujem spotrebiteľov o módu po pandémii.

Zelený prístup rastie

“Udržateľná móda je teraz kľúčovou súčasťou tohto odvetvia a spotrebitelia ju milujú, pričom v minulom roku 46,4 % zákazníkov na celom svete nakupovalo udržateľné oblečenie, čo je viac ako ktorýkoľvek iný maloobchodný sektor. Tretina si kúpila udržateľnú obuv a pätina z nich si kúpila udržateľné doplnky,” uvádza správa RetailX.

Socials ako predajný kanál

Módne značky aktívne využívajú sociálne médiá na interakciu so zákazníkmi a podporu predaja. Popularita obsahu od používateľov a influencerov na platformách ako TikTok mení spôsob, akým značky oslovia zákazníkov a ovplyvňujú ich nákupy. Tento nový prístup k módnej reklame a obchodu má potenciál ovplyvniť aj budúcnosť módy v komerčnom priestore.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+