2 min. čítanie

Ako sa darí predaju módy v dobe nestabilnej ekonomiky?

Nová správa RetailX Global Fashion 2024 objasňuje búrlivú cestu módneho priemyslu od vrcholov v roku 2021 po pády v roku 2022. Výkyvy pripisuje vzájomnému pôsobeniu globálnej hospodárskej dynamiky a geopolitiky.

Ako sa darí predaju módy v dobe nestabilnej ekonomiky?
Zdroj: Depositphotos

V dôsledku vojny na Ukrajine začiatkom roka 2022 prudko vzrástli ceny energií, čo vyvolalo domino efekt na globálny dodávateľský reťazec a pohyb tovaru. Tento prudký nárast inflácie mal výrazný vplyv na predajcov módy, keďže náklady na materiály, výrobu a dopravu prudko vzrástli, čím sa znížili ziskové marže. Následne sa spotrebitelia museli vyrovnať s prudkým nárastom cien vo všetkých sektoroch, čo znížilo ochotu míňať peniaze.

Afrika znášala najväčší nápor prudko rastúcej inflácie a zaznamenala výrazný pokles predaja módy. Naopak, Ázia prežila miernejšiu inflačnú búrku, čo zmiernilo dopady na maloobchod s módou.

Povzbudivé je, že nedávne údaje naznačujú rýchly pokles inflácie vo všetkých regiónoch, ktorý je sprevádzaný pozitívnou reakciou v oblasti predaja módy. Avšak uprostred pretrvávajúcej globálnej neistoty vyplývajúcej z geopolitických konfliktov a napätia sú predpovede predajov módy na rok 2024 náročné.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Post-pandemické nadšenie

Po pandémii a ekonomických turbulenciách sa záujem spotrebiteľov o módu výrazne zvýšil. V istých regiónoch však môžeme očakávať nárast vo výdavkoch na oblečenie, obuv a doplnky. Tento trend sa očakáva najmä v krajinách ako India, Čína a na Strednom východe. Móda by sa mohla dostať na druhé miesto za potraviny v predpokladanom rebríčku zvýšených výdavkov, čo naznačuje pokračujúcu obnovu a záujem spotrebiteľov o módu po pandémii.

Zelený prístup rastie

“Udržateľná móda je teraz kľúčovou súčasťou tohto odvetvia a spotrebitelia ju milujú, pričom v minulom roku 46,4 % zákazníkov na celom svete nakupovalo udržateľné oblečenie, čo je viac ako ktorýkoľvek iný maloobchodný sektor. Tretina si kúpila udržateľnú obuv a pätina z nich si kúpila udržateľné doplnky,” uvádza správa RetailX.

Socials ako predajný kanál

Módne značky aktívne využívajú sociálne médiá na interakciu so zákazníkmi a podporu predaja. Popularita obsahu od používateľov a influencerov na platformách ako TikTok mení spôsob, akým značky oslovia zákazníkov a ovplyvňujú ich nákupy. Tento nový prístup k módnej reklame a obchodu má potenciál ovplyvniť aj budúcnosť módy v komerčnom priestore.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI asistent Rufus: Nová éra reklamy na Amazon Ads
2 min. čítanie

AI asistent Rufus: Nová éra reklamy na Amazon Ads

Amazon opäť rozširuje svoje reklamné možnosti. Generatívny AI asistent Rufus začína integrovať sponzorované príspevky priamo do zákazníckych konverzácií. Aj keď táto funkcia je zatiaľ dostupná len v USA, ide o dôležitý trend, ktorý môžeme v budúcnosti očakávať aj na európskych trhoch.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+