3 min. čítanie

Ako robiť affiliate marketing na Instagrame

Affiliate marketing na Instagrame umožňuje značkám spájať sa s publikom a podporovať predaje. Tento článok skúma výhody tejto stratégie od zvýšenia povedomia o značke po posilnenie sociálneho dôkazu. Zistite, ako využiť partnerstvá s influencermi, vybrať partnerskú sieť a optimalizovať svoje kampane na dosiahnutie maximálnej návratnosti investícií vo svete sociálnych médií.

Ako robiť affiliate marketing na Instagrame
Zdroj: Depositphotos

Prečo je affiliate dôležitý

Affiliate marketing na Instagrame ponúka značkám určité výhody:

  1. Zvyšovanie povedomia o značke – ľudia, ktorí vašu značku konštantne podporujú, sú ideálna metóda na šírenie povedomia a pestovanie dôvery vo vašej cieľovej skupine.
  2. Posilnenie dôveryhodnosti – výskum spoločnosti Statista odhaľuje, že takmer 70 % online nakupujúcich si pred rozhodnutím o nákupe prezrie 1 – 6 recenzií. Spolu s faktom, že 49 % spotrebiteľov sa spolieha na odporúčania influencerov, je budovanie spojenia s jeho followermi logickým krokom.
  3. Zníženie výdavkov – affiliate marketing sa riadi výkonom, čo znamená, že partneri influencerov dostávajú platbu len vtedy, keď vygenerujú predaj alebo kliknutie. Výsledok? Viac prostriedkov, ktoré môžete investovať do svojej marketingovej stratégie.

Spustenie affiliate programu na Instagrame

Ak zvažujete spustiť svoj Instagramový affiliate marketingový program, pozrite sa na 7 jednoduchých krokov:

  1. Stanovte si ciele: Pred začatím affiliate programu na Instagrame je veľmi dôležité definovať si SMART ciele a metriky. Zvážte svoj ideálny konverzný pomer pre kliknutia na affiliate odkazy vedúce k predaju a určite počet kliknutí alebo predajov, ktoré chcete z kanála generovať mesačne, štvrťročne a ročne.
  2. Pozerajte aj na konkurenciu: Neváhajte hľadať inšpiráciu u kolegov z odvetvia. Analyzujte silné a slabé stránky partnerských programov konkurencie, všímajte si ich štruktúru, ceny a partnerstvá s influencermi.
  3. Vyberte si partnerskú sieť: Hoci vytvorenie vlastného partnerského programu na Instagrame od nuly je možné, partnerské siete sú lepšou možnosťou pre prvé programy.
  4. Určite si sadzby provízií: Akonáhle je váš affil na Instagrame spustený, určite, koľko budete influencerovi platiť za každý predaj alebo kliknutie, ktoré vygeneruje. Zvážte analýzu svojich ziskových marží, preskúmajte sadzby konkurencie a požiadajte o radu svoju affiliate sieť.
  5. Vytvorte lákavý partnerský program: Ak chcete využiť výhody affiliate programu na Instagrame, vytvorte pre účastníkov lákavú ponuku. Zvážte zavedenie viacúrovňového programu s možnosťou odblokovať ďalšie odmeny, napríklad vyššie provízie za zvýšený objem predaja alebo jednorazové bonusové platby.
  6. Identifikácia influencerov: V závislosti od vašich marketingových cieľov na Instagrame možno budete chcieť strategicky vybrať influencerov, aby ste maximalizovali vplyv svojich partnerských kampaní. Pri výbere partnerov zvážte faktory, ako je demografia publika, miera zapojenia a kvalita obsahu.
  7. Vyhodnocujte a vylepšujte: Po spustení partnerského programu je nevyhnutné monitorovať jeho výkonnosť a robiť úpravy. Analyzujte, ktorí influenceri generujú najväčší predaj, posudzujte, či presne reprezentujú vaše produkty a značku a preskúmajte mieru návratnosti. Využite podrobné hlásenia, ktoré poskytuje vaša partnerská sieť, aby ste získali prehľad o generovaní odkazov, miere preklikov a celkovej hodnote predaja.

Maximalizácia affiliate marketingu

Affiliate na Instagrame umožňuje vašej značke zvýšiť svoju prítomnosť a podporiť predaj. Tvorcovia obsahu a obrovské publikum platformy môžu podporiť váš rast s relatívne nízkymi investíciami. Ak chcete uspieť, myslite na:

  • neustále úsilie a zdokonaľovanie,
  • pravidelnú analýzu výkonnosti svojho programu,
  • prispôsobenie sa novým trendom,
  • rozvíjanie silných vzťahov so svojimi partnermi.

Vaše odhodlanie a strategické plánovanie vám umožní naplno využiť potenciál a katapultovať vašu značku na digitálnom trhu do nových výšin.

Affiliate marketing na Instagrame predstavuje významné príležitosti pre podniky všetkých veľkostí, od začínajúcich startupov až po zavedené značky. Nenechajte si tieto možnosti ujsť.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Dognet v Česku už viac ako 10 rokov pomáha s affiliate kampaňou hráčom ako Möbelix, GymBeam alebo 4Home
4 min. čítanie

Dognet v Česku už viac ako 10 rokov pomáha s affiliate kampaňou hráčom ako Möbelix, GymBeam alebo 4Home

Na českom trhu si ako partnera pre affiliate kampaň môžu inzerenti vybrať globálne, ale aj domáce lokálne spoločnosti. Jednou z nich je aj Dognet, ktorý je fyzicky prítomný v Česku už niekoľko rokov, pričom prvé české affiliate kampane spúšťal už v roku 2013. Za tie roky Dognet navnímal celý český e-commerce a dokáže pomôcť aj […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Trh klesá, ale affiliate sieť Dognet hlási medziročný nárast výkonu Black Friday
5 min. čítanie

Trh klesá, ale affiliate sieť Dognet hlási medziročný nárast výkonu Black Friday

Black Friday je jedným z najväčších a najdôležitejších eventov pre celý e-commerce segment. Už dlhé roky nejde len o jeden deň, ale väčšinou ide o týždeň zvaný “Black week”. V zásade však platí, že zľavy e-shopy nasadzujú už od začiatku novembra. Preto je november najsilnejším mesiacom e-commerce sezóny.

Zuzana Riglerová Zuzana Riglerová
Key Relationship Manager
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+