Zaujíma ma
1. júla 2019

Štefan Polgári

Managing Director Ecommerce Bridge
1. júla 2019

Ako pripraviť online firmu na offline prezentáciu na expe?

6 min čítania

V posledných rokoch sa ako na Slovensku, tak v Česku, roztrhlo vrece s rôznymi ecommerce a marketingovými konferenciami. Niektoré sú iba konferencie, iné kombinácia konferencie a expo výstavy. Nájdeme dokonca aj čisté expo výstavy. S affiliate sieťou Dognet sme za posledný viac ako rok absolvovali dovedna 14 takýchto eventov. Drvivú väčšinu aj so stánkom. Čo sme sa naučili? Ako sa pripraviť a čo robiť? Čo sa oplatí a čo nie? Prejdeme si pár vecí, na ktoré by ste nemali zabudnúť.

Stánok je investícia do budúcnosti už pri 2 použitiach

Reč bude o konferenciách a expách, kde budete mať vlastný stánok. Väčšinou máte možnosť si nechať polepiť priestor, stolík, proste všetko vám spravia na kľúč. Ale to stojí nekresťanské peniaze a je to len jednorázovka.

Ak idete na lokálnu akciu, kam viete prísť osobne autom, tak sa vám oplatí do vlastného vybavenia investovať už pri dvoch použitiach stánku.

Keď som to prepočítaval, tak nákup vlastných vecí bude drahší, ale ak ich použijete 2x a viac, oplatí sa to. Samozrejme, ak idete do zahraničia lietadlom, môže to byť problém. Bežné vybavenie stánku ale zmestíte do hocijakého kombíku alebo napríklad klasického sedanu Škoda Superb.

Výhody vlastného stánku:

  1. Možnosť výberu dodávateľa
  2. 100% kontrola nad vybavením
  3. Šetrenie zdrojov
  4. Variabilita a okamžitá možnosť použitia
  5. Využitie aj mimo výstav

Nevýhody:

  1. Vyššia vstupná investícia
  2. Musíte si veci “nosiť so sebou” a aj ich inštalovať a demontovať
  3. Pri grafike treba myslieť na budúcnosť (aktuálnosť)

Odporúčaný set na výstavu

Bežne pracujeme s tým, že sa náš stánok má zmestiť do 4x2m priestoru. Tým, že máme variabilné prvky, vieme ísť aj do 5×1, či 3x2m.

Čo je podľa mňa základ:

  • Stena
  • 2x Roll up
  • 1x stolík

S touto konfiguráciou pokryjete väčšinu možností, ktoré ako vystavovateľ budete mať.

Reklamná stena

Čo odporúčam, je kúpiť stenu s magnetickými úchytkami a neísť primárne po cene. My máme túto – Pop Up stěna 3×3 oblá. Skladali a rozkladali sme ju už asi 13x a drží dobre. Samozrejme, nie je ako nová, ale úplne postačuje. Odhadom, úchytný mechanizmus to ešte s prehľadom 10x vydrží. Existujú rôzne iné lacnejšie riešenia, ktoré majú inú technológiu úchytu potlače. Nikdy to nevyzerá tak dobre, ako naša stena, ktorá nemá prechody medzi konštrukciou. O niečo drahšie riešenie je veľmi elegantné, robustné a profesionálne.

Čo by som odporučil pri grafike steny je, aby ste si rozdelili plochu tak, aby ste mali možnosť vymienať grafické “pásy”, z ktorých je stena poskladaná. Teda spraviť to tak, že si dáte vytlačiť napríklad slovenskú verziu celej steny, ale budete vedieť, že text je presne na strednom páse. Ak pôjdete napríklad do Maďarska, dáte si vytlačiť len ten jeden pás v maďarčine. Ušetríte tlač ďalších 4 kusov, čo sú stovky eur.

Rozdeľte si plochu steny tak, aby ste mali možnosť vymienať grafické “pásy”, z ktorých je stena poskladaná.

V praxi si určíte napríklad, že texty budú napravo a teda všetko, čo sa prekladá, alebo aktualizuje dáte na pás 4. Počítajte aj s aktualizáciou dát, čísel, štatistík a podobne. Stačí grafiku pripraviť s ohľadom na efektivitu používania. My sme na to úplne nemysleli a museli sme urobiť kompromis.

Grafiku pripravte s ohľadom na efektivitu používania.

Roll-upy

Tie každý z nás pozná. Čo by som odporučil je kúpiť drahšie a 100 cm široké. Sú stabilnejšie. My máme tento. Čo som dorobil, je hand-made podsvietenie. Nič také som na trhu nenašiel. Teda, pár som ich našiel, no svietilo to veľmi slabo. Vysoko svietivé LED pásy tomu dali iný rozmer. Neosvetlený roll-up je nevýrazný, no výrazné podsvietenie mu dodá šmrnc.

Celkovo, podsvietené veci sú kľúčové. Keď som porovnal väčšie a nákladnejšie stánky, nevyzerali tak dobre ako náš, menší, ktorý ale krásne svietil.

Plus, prosím, určite nedávajte na roll-upy 2 strany textu. Maximálne pár viet, ideálne jednu. Proste človek ide okolo a musí vidieť ihneď čo robíte a či sa má zastaviť. Tú A4 sales textu naňho vybalíte ústnym podaním 😀

Človek musí ihneď vidieť čo robíte a či sa má zastaviť.

Stolík

Ten dostanete potlačený už so stenou (odporúčam) alebo si kúpite taký, ako máme my. Nebol drahý a poslúži. Nedávajte naňho nič iné, len logo. Dá sa potom použiť v akejkoľvek krajine alebo aj inej príležitosti.

Na expe som videl aj jeden podsvietený stolík. Ten by som fakt chcel, ale nebol lacný, dali zaň myslím okolo 400€. Je ale skladací, automatický. Dnes by som to možno zvážil, lebo vyzerá fakt dobre a pritiahne pozornosť.

 

Vlastné drinky

Vlastné pivo a energy drinky by som určite odporúčal. Máme ich od WRCSR. Dajte si pozor na to, že pivo má exspiráciu myslím 9 mesiacov, kdežto energy drink 2 roky. Mali sme aj ľadovú kávu, no tá sa dala piť len fakt vychladená. Preto sme museli stále kupovať ľad na pumpe a chladiť ako pivo, tak energy aj kávu. Odporúčal by som preto vziať pivo (alko aj nealko) a energy drinky. Dajú sa piť aj v izbovej teplote.

Stačí ich rozdávať a sledovať, ako chodia ľudia po celej výstave s vašou reklamou

Myslím, že drinky majú svoju efektivitu. Dajú sa dať vyrobiť už od 240 kusov. Stačí ich rozdávať a sledovať, ako chodia ľudia po celej výstave s vašou reklamou. Čo by som odporúčal je dať si záležať na grafike a laku. Potom vyzerá obal fakt dobre. Použitím laku viete vytvoriť ako keby “plastickú” vrstvu. Nie je to ako klasická, hladká plechovka tlačená vo veľkom. Tieto custom drinky sa tlačia inou technológiou a preto je tam viac farby + lak, ktorý dodá plechovke pridanú hodnotu, veľmi dobre sa drží a vyzerá exkluzívne.

Na drinky si určite dajte aj nejaké informácie o firme a produkte. Nie len logo. Človek si tú plechovku môže vypiť neskôr, hrať sa s ňou a proste prečítať, čo mu chcete povedať.

 

Doplnkové veci

Na výstavách som videl už všetko. Od alkoholu, piva, cez hračky až po rezne. My máme stojany na brandové pivo a energy drinky. Je to custom stojan, ktorý som dal vyrobiť a LED osvetlenie som nainštaloval ja. Znova preto, aby to svietilo a nič podobné sa kúpiť nedalo.

Samozrejme, dali sme vytlačiť aj reklamné tašky. Najefektívnejšie je vziať papierovú tašku, dať dvoj-farebné logo na obe strany a je to. Jedna bude stáť tak okolo 50 centov. Myslím, že sme to brali z MojaTaška.sk. Na tašku sme dali iba logo, dá sa použiť všade, nepokazí sa, vydrží a dá sa používať na rôzne príležitosti.

 

Marketingové materiály

Čo by som odporúčal je nerozdávať len letáky, ale pridať niečo naviac. My sme rozdávali knižky o affiliate marketingu pre inzerentov. Človek knižku, čo má dokonca aj ISBN, nevyhodí. Leták áno, bez mihnutia oka. Máme CZ, SK aj HU verziu knižky.

Človek knižku, čo má dokonca aj ISBN, nevyhodí.

Čiže aj mimo konferencií máme balíček – taška, knižka, pivo, energy drink a káva.

S rozumom ušetríte a máte pridanú hodnotu dlhodobo

Roll-upy použijete aj inde, drinky rozdáte aj na iných akciách, knižky viete posielať aj poštou. Ak sa pripravíte na expo alebo výstavu s rozumom, nie prvoplánovo, tak máte na pár rokov pripravené reklamné predmety a darčeky pre klientov.

Verím, že článok pomohol 🙂

Získaj novinky ako prvý

Prihlásením sa do noviniek súhlasíš s ich odberom a týmto úprimným dokumentom, ktorý sme k ochrane osobných údajov pripravili.

Autor článku

Štefan Polgári

Managing Director Ecommerce Bridge

Zakladateľ a vedúci projektu Ecommerce Bridge. Online marketingu sa venuje už viac ako 10 rokov a okrem Ecommerce Bridge vedie aj Affiliate sieť Dognet.

Tento článok prináša

Sme lokálna affiliate sieť, ktorá na 100% rozumie trhu. Zastrešujeme viac ako 300 kampaní a máme cez 3100 publisherov. Od roku 2013 sme inzerentom priniesli 483 004 konverzií a publisherom sme doteraz vyplatili provízie v celkovej výške 1 756 335 €.

Posledné
Obľubené
  • Kategórie

  • Podcasty





  • O nás

    Pravidlené novinky, rozhovory a dlhodobý obsah pre majiteľov eshopov a ecommerce marketérov. To je Ecommerce Bridge.

  • Tlačové správy

  • Získaj novinky ako prvý

    Prihlásením sa do noviniek súhlasíš s ich odberom a týmto úprimným dokumentom, ktorý sme k ochrane osobných údajov pripravili.