6 min. čítanie

Ako predávať na 75+ marketplaces cez jednu službu od 9€ mesačne? (Radek Klouda, BaseLinker)

Radek Klouda je CEO BaseLinker pred Českú republiku a Slovensko a v tejto časti nášho magazínu nám predstavil všetky jeho výhody. Ako dokáže váš e-shop prepojiť s rôznymi ďalšími službami a nakoľko vám pomôže zvýšiť predaj prostredníctvom marketplaces?

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder Ecommerce Bridge & Dognet

   

V rozhovore sa dozviete:

  • 01:06 Budú marketplaces ťahúňmi e-commerce?
  • 02:19 Je marketplace vhodný pre každého predajcu?
  • 03:22 Koľko marketplaces je rozumné využívať?
  • 04:22 Ako prebieha proces napojenia na marketplace?
  • 06:17 Čo v tom všetkom robí a ako pomáha BaseLinker?
  • 09:31 Na aké open source systémy a platformy sa BaseLinker dokáže napojiť?
  • 10:39 Ako rieši BaseLinker rôzne problémy s marketplace?
  • 11:45 Dá sa cez BaseLinker napojiť na marketplace aj bez vlastného e-shopu?
  • 12:54 Pre koho je marketplace vhodný?
  • 14:27 Ako môže stúpnuť počet objednávok e-shopu, ktorý využije tieto služby?
  • 15:38 Aké sú marže a ďalšie prípadné eventuality, na ktoré sa treba pripraviť?
  • 17:50 Ako dokáže marketplace za vás vyriešiť skladovanie a logistiku?
  • 19:34 Aká je cena za BaseLinker alebo iný ERP systém?
  • 22:40 Čo chystá BaseLinker do ďalšieho obdobia?

Rozhovor je pripravený v spolupráci s firmou BaseLinker

BaseLinker, spoločnosť so sídlom v Poľsku, štartuje na slovenskom trhu 28. marca 2022. Zmyslom platformy je napojiť firmy na lokálne aj globálne marketplaces, kompletne centralizovať a automatizovať online ecommerce procesy. V podstate v jedinom systéme môže firma spravovať celý proces spracovania objednávok, od zalistovania, príjmu objednávok až po vystavenie faktúr a odoslanie zásielok vrátane tlače etikiet u desiatok lokálnych a globálnych prepravných spoločností.

CEO Radek Klouda povedie BaseLinker v Čechách a na Slovensku, v krajinách s najväčším podielom počtu eShopov na obyvateľa na svete. BaseLinker prichádza s rozsiahlými skúsenosťami v oblasti predaja a ecommerce, aby pomohol online obchodom jednoducho rozšíriť svoje podnikanie za hranice Slovenska bez nutnosti akejkoľvek technickej znalosti. Technológia, ktorú uvádza na trh prostredníctvom BaseLinker platformy, otvára dvere k rastu online podnikania doma aj v zahraničí tým, že listuje produkty na známych marketplaces, ako je Amazon, Allegro, eMag, eBay, Zalando, Wish alebo napríklad MALL, Alza, Heureka, Zboží.cz či Glami.

50% online obchodov v Poľsku spravuje svoje objednávky pomocou BaseLinker a predáva v priemere o 70% viac.

BaseLinker, založený v roku 2006, používa viac ako 50 % internetových obchodov v Poľsku, má portfólio už vyše 16 000 zákazníkov s viac ako 100 miliónmi ponúk produktov a v roku 2021 bol cez Baselinker platformu reportovaný obrat viac ako 8 miliárd EUR.

„Naším cílem v příštích 3 letech je nabídnout české a slovenské ecommerce bezkonkurenčně nejlepší řešení co do počtu a rozsahu integrací a zároveň zůstat výrazně nejlevnější platformou svého druhu na trhu. Zároveň se chceme díky spokojenosti klientů a výborným referencím stát silným hráčem v ecommerce, tak jak se nám to podařilo v Polsku, kde naši klienti díky platformě prodávají v průměru o 70% více.“

„Plány regionální expanze společnosti zahrnují trhy v Rumunsku, Maďarsku, Německu a Brazílii. Je to velmi ambiciózní plán vycházející z úspěchu a z obliby, kterou platforma již v regionu má, protože svým klientům poskytuje mnoho konkrétních konkurenčních výhod,” vyhlásil Radek Klouda, CEO BaseLinker.

BaseLinker – rýchla a jednoduchá integrácia s českými, slovenskými a globálnymi internetovými obchodmi a marketplaces.

Vynikajúce výsledky internetových obchodov v Poľsku viedli k expanzii BaseLinkera na ďalšie európske trhy. Napríklad v Českej republike si od januára BaseLinker vyskúšali už stovky eShopov.

Všetky integrácie a dáta sú súčasťou jediného systému, ktorý poskytuje prístup k mnohým obľúbeným marketplaces, obchodom, kuriérom a účtovným systémom a to zadarmo pre všetkých klientov, ktorí si chcú BaseLinker vyskúšať. Po uplynutí skúšobnej doby plného prístupu do platformy, môžu klienti prejsť na platenú verziu, ktorá je od 9 EUR za mesiac bez obmedzenia použitia a klienti navyše automaticky získajú prístup na všetky budúce integrácie, ktoré BaseLinker vyvíja.

  • Správa online predaja a objednávok z jedinej platformy – BaseLinker vám pomôže so spravovaním tisícov objednávok zo všetkých marketplaces len na niekoľko kliknutí, doručovaním zásielok, fakturácií a ďalšími procesmi online predaja z jedného miesta;
  • Centralizovaná správa objednávok – S BaseLinkerom môžete centrálne spravovať objednávky naprieč desiatkami rôznych platforiem a predajných kanálov na jednom mieste. Môžete automaticky generovať faktúry a etikety, automatizovať synchronizáciu zásob a komunikovať so zákazníkmi a to bez ohľadu na predajný kanál, z ktorého pochádzajú;
  • Sklad produktov – S BaseLinkerom môžete spravovať produkty priamo z platformy bez toho, aby ste potrebovali vlastný internetový obchod alebo ERP systém alebo si produkty môžete jednoducho preniesť z vášho eShopu, upravovať ceny ľubovoľne a zároveň mať jednotný sklad pod kontrolou pre všetky predajné kanály;
  • Správa doručenia – BaseLinker je s vami aj pokiaľ pracujete s niekoľkými kuriérskymi spoločnosťami, a zaisťuje vašu integráciu so všetkými partnerskými distribútormi v jedinom rozhraní vrátane tlače etikiet a monitorovania čísel zásielok. V integráciách nájdete napríklad WeDo, Zásielkovňa, DPD, DHL, TNT, Geis, FedEx, GLS, UPS, Pošta bez hraníc a mnoho ďalších. Integrované budú ďalej Česká pošta, Slovenská pošta a ďalší distribútori.
  • Napojenie na ďalšie internetové obchody a marketplaces – Váš internetový obchod má k dispozícii viac ako 400 integrácií. Z tých najdôležitejších sú to napríklad Mall, Heureka, Alza, Zboží.cz, Amazon, ebay, Shopee, Google Shopping, eMAG, Allegro, Glami, Zalando, Wish, Magento, Shopify, PrestaShop, WooCommerce. Integrované budú Aukro, Shoptet a samozrejme mnoho ďalších platforiem;
  • Marketplace Manager – S BaseLinkerom nemusíte otvárať viac platforiem pre prevádzkovanie objednávok z marketplaces, na ktorých máte produkty uvedené – sú centralizované v BaseLinker a odtiaľ môžete všetko spravovať z jedného rozhrania. S BaseLinker tiež budete môcť rýchlo a ľahko zaradiť svoje produkty na nový marketplace;
  • Automatizácia pracovného procesu – BaseLinker vám poskytuje automatizované funkcie pre automatizáciu opakujúcich sa úloh v celom procese spracovania objednávok. Môžete tak zákazníkom posielať automatické správy pre jednoduchú správu objednávok, môžete tlačiť štítky podľa rôznych pravidiel, môžete vystavovať faktúry bez toho, aby ste v každej z týchto úloh potrebovali vašich zamestnancov. Medzi integráciami fakturačných systémov nájdete iDoklad, Fakturoid, Vyfakturuj, FakturaOnline, Abra Flexi, SAP, Smartbill, iFirma, Comarch a ďalšie.

„Ecommerce se neustále vyvíjí, mění se tak i potřeby a požadavky našich klientů. Od prvních fází rozvoje BaseLinkeru v Čechách a na Slovensku neustále sledujeme i Achillovy paty internetových obchodů, například víme, jak je důležité, aby byl internetový obchod přítomen na co největším počtu marketplaců a jaké logistické a administrativní dopady a nároky na lidské zdroje má tento přístup. Velmi jasně tak vidíme přidanou hodnotu řešení, kterou BaseLinker přináší jak podnikům na začátku cesty, tak těm, kteří jsou již na pokročilejší úrovni, pokud jde o objem prodaných produktů a obchodní infrastrukturu,“ dodáva Radek Klouda – CEO spoločnosti BaseLinker.

BaseLinker v číslach

  • Mesačný rast počtu klientov a výnosov v priemere 5%
  • Aktuálny počet aktívnych klientov je cez 16000
  • BaseLinker má súčasný trhový podiel v Poľskom ecommerce cez 40% v počte všetkých poľských eshopov
  • Aktuálny počet integrácií je 531 a BaseLinker pridáva nové v priemere 2-3 nové integrácie týždenne
  • Klienti BaseLinkeru majú dohromady takmer 100 miliónov zalistovaných aktívnych ponúk
  • BaseLinker prijíma zásielky z viac ako 180 krajín
  • GMV v roku 2021 predané cez BaseLinker predstavovalo cez 8 miliárd EUR

 

Zdieľať článok
Štefan Polgári
Founder Ecommerce Bridge & Dognet

Už od puberty pracujem na vlastných projektoch. Veľmi skoro som pochopil, že robiť “weby pre klientov” je cesta do … nie úplne pre mňa. Tak som začal pracovať na vlastných projektoch. V 17 rokoch som mal portfólio asi 350 webov so zameraním na financie a poväčšine na českom trhu. Boli postavené na organickom vyhľadávaní zo Seznam.cz a keď trošku vylepšili algoritmus, weby “popadali”. Neskôr som sa zamestnal, okúsil prácu vo veľkej agentúre a aj na krásnej pozícii “IT project Manager”, kde by som vydržal do dôchodku, nebyť ambícií. Tak sme spoločne s agentúrou VISIBILITY rozbiehali affiliate sieť Dognet, ktorá úspešne operuje v CEE regióne už viac ako 10 rokov. Síce s VISIBILITY už sieť nepôsobí viac ako 4 roky, no jej kľúčová úloha pri štarte je nepopierateľná. Dognet má viacero podprojektov, ako napríklad knižky o online a affiliate marketingu Super Affiliate Academy, organizuje affiliate meetupy HotDognet (po celej CEE) a spolu organizoval affiliate konferenciu Affilhero. Robíme veľmi veľa pre edukáciu trhu. Medzičasom som spustil projekt Ecommerce Bridge, ktorý verím že v roku 2024 bude tak isto silne etablovaný v rámci CEE. Je to online magazín pre ecommerce scénu, eshopy a celkovo online podnikanie. Prevádzkujem tiež, asi jediné, Múzeum Mobilov v Európe. Som veľmi hrdý na to, akým spôsobom je celá firma a jej projekty postavené. Že už väčšinou nestoja na mojej osobe a mám úžasný team, ktorý vie viesť projekty aj bez môjho “mikromanažmentu”. Moje obľúbené motivačné bláboly: 👍 “Done is better than perfect” 👍 “Nestrelíš, nedáš gól” 👍 “Aj pád na hubu je krok vpred” 👍 “Veci treba robiť a nie sa o nich rozprávať” Ak si to dočítal až sem, gratulujem, máš veľa voľného času. Investuj ho do “strieľania” a nie krčmovým rečiam, ktoré ešte nikomu nepomohli.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Pri exporte sa nepýtajte ČI, ale KEDY… prečo nemusí byť CZ trh vždy prvou voľbou? (Ján Aštary – Dexfinity)
1 min. čítanie

Pri exporte sa nepýtajte ČI, ale KEDY… prečo nemusí byť CZ trh vždy prvou voľbou? (Ján Aštary – Dexfinity)

Čakanie na správny moment nie je v prípade expanzie až tak na mieste. Pokiaľ máte e-shop a vidíte v tom pridanú hodnotu, rozhodne by ste do toho mali ísť. Vie to priniesť obrovský obchodný potenciál a množstvo ďalších benefitov. Či je český trh vždy ideálna voľba pre expanziu, ako by mal prebiehať celý proces a […]

Michal Moricz Michal Moricz
Executive Director v Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Na čom “beží” e-shop GymBeam a čo to vie naučiť každého e-shopára. (Róbert Čižmár, GymBeam)
1 min. čítanie

Na čom “beží” e-shop GymBeam a čo to vie naučiť každého e-shopára. (Róbert Čižmár, GymBeam)

Je nevyhnutné pre e-shopy vyhľadávať riešenie webu na mieru, alebo sa od začiatku uspokoja s krabicovým produktom? GymBeam momentálne migruje svoje dáta z Magenta a je to proces na niekoľko mesiacov až rokov. Čo by v minulosti spravili inak, aby sa tomu vyhli, kedy reálne zvažovať custom riešenie od začiatku a na čo by sa […]

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder Ecommerce Bridge & Dognet
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+