Kde všade sa dajú využívať 3D vizualizácie?
Keď sa povie 3D vizualizácie, mnohí si hneď predstavia ukážky developerských projektov či interiérov. Je pravda, že v tejto oblasti sa využívajú najčastejšie, avšak uplatnenie nachádzajú aj v mnohých ďalších odvetviach. Čoraz častejšie ich využívajú aj automobilky a internetové obchody na prezentáciu svojich produktov.
Vedeli ste, že 3D vizualizácie nemusia mať len podobu obrázkov? V dnešnej dobe sa veľkej obľube tešia aj video animácie. Prostredníctvom nich viete zákazníkom jednoducho ukázať produkt alebo priestor z viacerých uhlov.
Vizualizácie viete jednoducho zakomponovať do dizajnu webu alebo obchodných prezentácií, čím vzbudíte v potenciálnych zákazníkoch správnu emóciu a ukážete im produkt alebo stavebný projekt v najlepšom možnom svetle. Implementovať sa ale dajú aj do bannerov na sociálne siete, online kampaní, billboardov, citylightov či brožúr. Možnosti ich použitia sú tak veľmi široké.
Prečo využívať 3D vizualizácie?
Vďaka týmto hlavným výhodám by ste nad 3D vizualizáciami mali uvažovať aj vy.
Ukážka neexistujúceho produktu alebo priestoru
Plánujete výstavbu novej bytovky, rodinného domu, komerčných priestorov, garáží, záhrady alebo inej nehnuteľnosti? Alebo chcete uvádzať nový produkt, ktorý je ešte len vo fáze vývoja? Aby ste od vašich budúcich zákazníkov alebo investorov vedeli získať financie, musíte im ukázať, ako bude vyzerať výsledok. A práve na to poslúžia 3D vizualizácie, ktoré mimoriadne verne zobrazia budúcu stavbu alebo produkt. Profesionálne vizualizácie sú takmer na nerozoznanie od kvalitnej fotografie.
Vzbudenie správnej emócie
Prostredníctvom vizualizácií dokážete stavbu alebo produkt zobraziť z vami definovaných uhlov a v ideálnych podmienkach. V zákazníkoch alebo investoroch tak viete vzbudiť tú správnu emóciu, ktorá ich motivuje ku kúpe.
V niektorých prípadoch môže byť dokonca lepším riešením vytvoriť 3D vizualizáciu ako upravovať fotografie už existujúceho produktu alebo priestoru.
Úspora času
Vďaka 3D vizualizáciám si môže zákazník alebo investor detailne prezrieť konkrétny priestor či produkt bez toho, aby k vám musel osobne cestovať. Ušetria vám tak aj niekoľko desiatok hodín času mesačne. V tomto smere sú zaujímavým riešením napríklad 3D virtuálne prehliadky nehnuteľností. Klient sa môže pomocou smerových šípok jednoducho pohybovať v jednotlivých vizualizáciách zverejnených na vašom webe, čím získa perfektný obraz o rozložení priestoru.
V 3D vizualizácii sa dajú do detailov namodelovať jednotlivé materiály, textúry a farby. Taktiež do nej viete pridať nábytky či bytové doplnky. Zákazník sa tak môže ľahko rozhodnúť, aké zariadenie bytu alebo domu mu bude najviac vyhovovať.
Naša rada: Ak chcete zážitok klienta z virtuálnej prehliadky posunúť na ešte vyšší level, môžete si nechať vytvoriť 3D vizualizácie, v ktorých sa dá pohybovať prostredníctvom virtuálnej reality.
Náskok pred konkurenciou
3D vizualizácie zásadným spôsobom ovplyvňujú vašu celkovú firemnú prezentáciu a zvyšujú dôveryhodnosť u vašich klientov alebo investorov. Pomôžu vám tak získať veľký náskok pred konkurentmi, ktorí ich naplno nevyužívajú.
Trendy v oblasti 3D vizualizácií
Moderným trendom vo svete 3D vizualizácií sú video animácie a kompletné prehliadky priestorov cez virtuálnu realitu.
Medzi aktuálne trendy patrí tiež nasádzanie vizualizácií nehnuteľností do realistického prostredia, ktoré môže byť tvorené fotografiami alebo videami z kamier či dronov. Využívajú sa aj modely alebo skutočné fotky ľudí, zvierat, rastlín a áut. Vďaka tomu je možné dosiahnuť ešte vyššiu realistickosť výsledku.
Podobne ako iné sféry marketingu a grafiky, aj svet 3D vizualizácií je do značnej miery ovplyvňovaný umelou inteligenciou. AI nástroje pomáhajú CGI dizajnérom pri vytváraní konceptov, ktoré sú základom pre tvorbu výsledných vizualizácií. Urýchľujú tak prácu a prispievajú k znižovaniu nákladov.